کژوال کمپ؛ مسیری برای ارتقای صنعت گیم ایران | کمبود نیروی انسانی معضل جدی در صنعت گیم
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۶۶۲
این توجه در سالهای اخیر در ایران نیز به شکل متفاوت و جدیدی نمود پیدا کرده است. میزان تقاضایی که در بازار ایران موج میزند در مقابل عرضه کم؛ نشان دهنده این موضوع است که مسیر پیش روی تیمهایی که علاقه به ساخت بازی دارند هموار است.
کافه بازار به عنوان بزرگترین و مهمترین مارکت بازیهای موبایلی نیز در گزارشهای فصلی خود بارها؛ ضمن تحلیل رفتار کاربران ۴۰ میلیونی خود خبر از نیازی که بازار به این مهم دارد داده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
از این رو این مجموعه از سال گذشته تصمیم به برگزاری رویداد تحت عنوان «کژوال کمپ» گرفته است. رویداد «کژوال کمپ» امسال برای دومین دوره با همکاری ۹ حامی صنعت بازی و با هدف ارتقاء سطح بازیهای موبایل ایرانی برگزار میشود.
اما شاید سوالی که در این میان مطرح است در این نکته است چرا کافه بازار به برگزاری این رویداد اهتمام دارد؟
کمک به رشد صنعت پردرآمد بازی سازی در ایرانهانیه گودرزی مدیر شراکت بازی در مجموعه کافه بازار خصوص اهداف بزرگترین مارکت اندرویدی کشوراز برگزاری رویداد کژوال کمپ میگوید: «کافه بازار دو هدف را در این رویداد دنبال میکند. هدف اصلی آشنا کردن دانشجویان و علاقمندان به برنامه نویسی، هنر و موسیقی با صنعت بازی سازی است. ایجاد جاذبه برای جوانان با صنعتی پر درآمد و دارای فرصت های شغلی متناسب و ایده آل، و همچنین معرفی افراد با استعداد در زمینه های مختلف به صنعت بازی سازی در جهت رشد و ارتقا بازی سازی در ایران است. کافهبازار با کمک حامیان و متخصصان این حوزه همهی تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف خواهد کرد تا راهی جدید برای ساخت آیندهای بهتر برای جوانان فراهم سازد.»
او در ادامه با تاکید بر این نکته که این رویداد برای همه علاقه مندان به این صنعت تدارک دیده شده است اضافه میکند: «مخاطبان این رویداد از هر کجای ایران میتوانند در این رویداد شرکت کنند. تمامی امکانات این رویداد در دسترس عموم است و میتوانند به صورت مساوی و برابر بهرهمند شوند. این فرصت استثنایی رایگان بوده و برای همگان قابل دسترس است.»
گودرزی در پاسخ به این سوال که رخ دادن چه اتفاقی در این رویداد کافه بازار را خوشحال خواهد کرد؛ میگوید: «استقبال دانشجویان و علاقمندان از این رویداد، تیم سازی و آشنایی با این حوزه و در نهایت معرفی افراد و تیم های جویای نام و پرتلاش برای ساخت آینده این صنعت نتیجهای است که کافه بازار برای رسیدن به آن همه ی تلاش میکند. رسیدن به این هدف موجب خوشحالی کافهبازار میشود.»
او با با اشاره به حامیان بزرگ و نام آشنایی که در این مسیر همراه کافه بازار هستند، تاکید میکند: «حامیان و متخصصینی که تجربه همهی سال های کاری خود را بدون کم و کاست در اختیار علاقه مندان قرار میدهند و همهی تلاششان را در راستای این هدف به کار میبندند. این خوشحالی برای ما وصف نشدنی است و امیدواریم دوستان علاقهمند از این فرصت استفاده کنند.»
گودرزی با اشاره به خروجی قابل توجه کژوال کمپ سال گذشته میگوید: «خروجی سال گذشته این رویداد تشکیل تیمهای موفقی است که توانستند مقام برتر را کسب کنند. بازی موفق این استودیو که آرمیک نام دارد و در استان گیلان فعالیت میکنند. الان مثبت ۱۰۰هزار نصب فعال در کافه بازار را دارد. در دومین روز از سری بیان قصههای موفقیت بازیسازی آقای آرش عطاآفرین بنیان گذار تیم آرمیک همه تجربیات خودش را در اختیار بچه ها قرار داد.»
معضل جدی نیروی انسانی در صنعت گیمطه رسولی؛ مدیر استودیو آواگیمز، یکی از حامیان برگزاری این کمپ، در پاسخ به این سوال که چرا از این رویداد بازیسازی حمایت کردند و چه هدفی را دنبال میکنند؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر اکوسیستم بازی سازی ما چندان قوی و پر قدرت نیست، تاکید میکند: «نیاز داریم که همگی با هم برای ساخت اکوسیستم همکاری کنیم. به خصوص در سال های اخیر که مشکل جدی نیروی انسانی وجود دارد و همه تیمها و شرکتها به شدت به خاطر نبود نیروی انسانی دچار مشکل شدند، لازم است که در رویدادهایی که نقش آموزشی و حمایتی دارند شرکت کرده و کمک کنیم تا تیمها و بازیسازهای جدید به سرعت تجربه کسب کرده و بتوانند وارد اکوسیستم شوند.»
طه رسولی همچنین هدف از برگزاری کژوال کمپ را راهی برای ارتباط بیشتر با دانشگاهها و کلا بازیسازهایی که تازه اول راه هستند توصیف میکند و اشاره میکند: «با کمک و حضور همه مهرههای کلیدی اکوسیستم بازی سازی میتوان این بازی سازها را سریعا در پروسه تولید صحیح قرار داد».
رسولی ادامه میدهد: «در طول رویدادهای این چنینی هم بازی سازهای تازه وارد فرصت خیلی خوبی دارند که مستقیم و بدون واسطه از تجربه بازیسازهای قدیمی و پیشرو استفاده کنند. هم شرکت های بزرگ فرصت دارند تا نیروهای جدید و مستعد را شناسایی کنند و هم تیم ها در مسیر تولید استاندارد قرار میگیرند که شانس رسیدن به خروجی های خوب را زیاد میکند. در نهایت هرچه بازی خوب تولید شود یا نیروی مستعد جدید شناسایی شود، به بهبود وضعیت اکوسیستم بازی سازی کمک خواهد شد.»
مدیر استودیو آواگیمز همچنین در خصوص حلقههای مفقوده اکوسیستم بازی به موارد زیر اشاره میکند که در کژوال کمپ تلاش شده همزمان به آنها پرداخته شود.
-آموزش و انتقال تجربه
-نگاه تجاری داشتن به بازی سازی به عنوان یک کسب و کار
-دنبال کردن ترندهای روز
- شبکه سازی و ارتباط بیشتر بین بازی سازها
چگونه در کژوال کمپ ثبت نام کنید؟در طول این رویداد تیمهای شرکتکننده طی ۱۰ هفته تلاش میکنند تا با کمک گرفتن از مربیان محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید نمایند. طبق اعلام وبسایت رسمی کژوال کمپ، تیمهای علاقهمند از ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر فرصت دارند تا از طریق وبسایت رویداد ثبتنام نمایند. مراحل اجرای رویداد به صورت چندین فاز پیوسته پیگیری میشود. رویداد ابتدا با فاز مستندسازی آغاز میشود. در این مرحله تیمها مستندات بازی خود و مراحل تولید را با توجه به معیارهای در نظر گرفته شد به تیم منتورهای باتجربه حاضر در کژوال کمپ ارائه میکنند. با تایید ایدهی اولیه وارد مرحلهی پروتوتایپ میشوند. سپس در مرحلهی تولید تمام مکانیکها به صورت کامل و جهت عرضهی نهایی محصول پیادهسازی میشوند.
خروجی این مرحله نسخهی بتا از بازی خواهد بود. در ادامه ضمن تست و رفع اشکال در نهایت عرضهی بازی به روی بازار خواهد بود. بخش بعدی وارد ارزیابی محصولات میشود و همچنان امکان ارائهی آپدیت و عملیات بهینهسازی سنجهها و پارامترهای بازی موجود است. پس از گذشت زمان ارزیابی بازیها بر اساس فرمول مشخصی رتبهبندی میشوند و تیمهای برتر رویداد جوایز خود را دریافت خواهند کرد. در پایان این رویداد نیز به سه تیم برتر مجموعا ۱۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا میشود.
۲۱۲۱
کد خبر 1438258منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: بازی رایانه ای اکوسیستم بازی نیروی انسانی کافه بازار کژوال کمپ بازی سازی تیم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ارتقای رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سال جاری
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین علی پور دبیرکل دومین جایزه ملی جوانی جمعیت در جلسه هماهنگی هیأت اجرایی دبیرخانه دائمی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با ستادهای استانی این رویداد ملی با تقدیر از تلاشهای انجام شده در استانها بابت برگزاری این رویداد ملی گفت: در سال نخست برگزاری این رویداد نوپا به رغم تلاشهای انجام شده، شاهد رشد نسبی این رویداد در سطح ملی بودیم و بنا داریم تا در سال جاری و در آستانه اهدای دومین دوره این رخداد بزرگ ملی سطح کیفی این جایزه را ارتقا بخشیم.
وی افزود: در سال جاری دو روش کشف محور و تقاضا محور را بنای کار خود قراردادهایم و به دستگاههای متولی امر جوانی جمعیت و استانهای کشور اعلام کردهایم و روش واحدی را به عنوان دستورالعمل برای استانها ارسال کرده که نظم و انضباط امور کمک شایانی کرده است.
علیپور با بیان اینکه سه موضوع به عنوان هیأت اجرایی این جایزه بسیار حائز اهمیت است، گفت: درگیر کردن استانها به منظور استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای ایجاد شده در استانهای سراسر کشور، موضوع محور بودن این رویداد و اقدامات دستگاهها و وزارتخانهها و نیروهای مسلح از اهمیت برخوردار است.
جلال غفاری قدیر دبیر اجرایی این رویداد نیز، با تشکر از زحمات دبیرخانههای استانی در سراسر کشور گفت: هدف ما در برگزاری این رویداد بسط و اشاعه فرهنگ جمعیتآوری و خشنودی قلب نازنین و مبارک حضرت ولی عصر است و به هیچ عنوان حق کم فروشی و مسامحه در این امر خطیر ملی را نداریم و همه باید همچون یک دست واحد در جهت برگزاری مطلوب و خداپسندانه این رویداد همکاری مجدانهای داشته باشیم.
وی افزود: در این رویداد باید فضای تبلیغاتی و رسانهای کل کشور به نحوی تغییر یابد که همگان بر اهمیت این رویداد واقف شوند و در کنار آن نیز مضرات این بلیه شوم یعنی عدم فرزند دار شدن بخشی از جامعه برای مردم و مسئولین تبیین شود تا در جهت درست و مناسبی یعنی افزایش نرخ تولد و کاهش نرخ ناباروری گام برداریم.
وی ادامه داد: فضاسازی تبلیغاتی و رسانهای در سراسر کشور مهم و بسیار حائز اهمیت است که کل فضای شهری در همه استانها و شهرستانهای ما آرام آرام به سمت تبلیغ فضای فرزندآوری سوق پیدا کند و این امر با هدایت و مدیریت جهادی همه دبیرخانههای ۳۲ گانه استانی شکل خواهد گرفت.
غفاری اضافه کرد: در این رویداد به دنبال این هستیم که فعالین مرتبط مردمی برجسته شوند تا به عنوان یک الگو در امر افزایش جمعیت و فرزندآوری به جامعه معرفی شوند.
بر اساس این گزارش؛ زینب اختری مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور نیز با تشریح روند اجرایی و برخی ابهامات استانها در خصوص دستورالعمل ارسالی مطالبی را مطرح کرد، همچنین رهنما مدیر دبیرخانه و جواد تمدنی مدیر روابط عمومی و تبلیغات این رویداد به برخی ابهامات در خصوص نحوه و چگونگی برگزاری این رویدادها و مراسمهای پیشین رویداد ملی دومین جایزه جوانی جمعیت پاسخ دادند؛ بازدید از اتاق وضعیت استانهای کشور در خصوص امر فرزندآوری در حاشیه این جلسه برگزار شد.
کد خبر 6085623