Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@12:50:32 GMT

قیمت بلیت پروازهای ترکیه کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۸۸۷۰

قیمت بلیت پروازهای ترکیه کاهشی شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با افزایش تعداد ایرلاین‌های ایرانی و پرواز‌های روزانه در مسیر تهراناستانبول شاهد کاهش شدید نرخ بلیت پرواز‌های ترکیه هستیم و جالب‌تر اینکه پرواز‌های قطرایرویز که پیش از آغاز پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخی حدود ۶۰ میلیون تومان داشت، هم اکنون بلیت همین پرواز را حدود هشت میلیون تومان می‌فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، طی ماه‌های گذشته و با بسته شدن پرواز‌های خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در مسیر تهران – استانبول مجوز پرواز گرفت و با توجه به تنها بودن در این مسیر پروازی، نرخ بلیت‌های خود را با یا یا چند توقف به حدود ۶۰ میلیون تومان رساند.
اما با آمدن شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران-استانبول به حدود ۱۲ تا ۲۴ میلیون تومان رسید و قطر ایرویز همچنان در این بازه قیمتی صدرنشین بود. نهایتا و طی روز‌های گذشته که این شرکت هواپیمایی خارجی تعداد زیادی ایرلاین ایرانی را کنار خود می‌دید به این نتیجه رسید که باید نرخ‌های خود را پایین بیاورد و نهایتا نرخ پرواز تهران استانبول را به شرکت‌های ایرانی نزدیک کرد و حتی نرخ را از آنها هم پایین‌تر آورده تا بتواند مشتری جذب کند.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در این باره گفت: از همان ابتدا هم گفته بودیم که نرخ این پرواز‌ها به شدت کاهش خواهد یافت و وقتی عرضه بلیت و عرضه‌کنندگانآن افزایش پیدا کنند نرخ کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به کاهش شدید نرخ بلیت پرواز قطر ایرویز در مسیر تهران-استانبول افزود: شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز انحصارش شکسته شد و در نتیجه مجبور شد نرخ بلیت پروازهایش را کاهش دهد تا از این بازار عقب نماند و مسافر جذب کند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنان و با افزایش تعداد پرواز‌های روزانه و ایرلاین‌های ارائه‌کننده این پرواز در مسیر تهران-استانبول شاهد کاهش بیشتر نرخ این پرواز‌ها خواهیم بود و این افت نرخ ادامه پیدا خواهد کرد تا به نرخ منطقی برسد.
اسعدی سامانی با اشاره به اینکه پرواز‌های زیادی در روز به مقصد استانبول انجام می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان نرخ دقیقی برای پرواز‌های خارجی مانند پرواز تهران-استانبول به عنوان نرخ منطقی در نظر گرفت چرا که به معیار‌ها و پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد، اما مسلما این قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد.
وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در همه پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های مسافری خارجی رعایت می‌شود و مسافران با نتیجه منفی آزمایش PCR بلیت تهیه کرده و به فرودگاه می‌روند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواپیمایی تهران استانبول ایرویز بلیت هواپیما شرکت های هواپیمایی تهران استانبول مسیر تهران میلیون تومان بلیت پرواز قطر ایرویز پرواز ها نرخ بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همه ساله این هواپیمایی برای همه پروازهای بین المللی تحت ممیزی سوخت «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و CORSIA از سوی سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) قرار می گیرد.

هدف این ممیزی، نظارت بر چگونگی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای و اعمال قوانین بین المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گازهای گلخانه ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

با انجام ممیزی های سالیانه توسط نهادهای بین المللی فوق الذکر و بررسی میزان کربن انتشار یافته، اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگرفته باشد، شرکت های هواپیمایی مشمول جریمه و در پی آن اعمال محدودیت هایی در انجام پروازهای خود خواهند شد.

با توجه نوع انجام پروازهای بین المللی هما، هواپیمایی جمهوری اسلامی ملزم به رعایت این الزامات بوده و از این رو سالیانه مورد ارزیابی ممیزان اتحادیه اروپا قرار می گیرد.

مکاتبه با شرکت GMBH Verification EST در آلمان برای عقد قرارداد برای چگونگی انجام ممیزی، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی با نمایندگان واحدهای مرتبط، ارسال داده ها از جمله اقدامات اولیه بود که از ابتدای سال گذشته توسط اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هما انجام شد.

با وجود امکان انجام ممیزی به صورت حضوری در مقرر ممیزان در فرانکفورت، با تلاش و پیگیری های مستمر همکاران اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات، با کسب مجوز از نهاد قانونگذار این امر، ممیزی به صورت مجازی برگزار شد که صرفه جویی بیش از ۳۰ هزار یورویی را به دنبال داشت.

برگزاری چندین جلسه با ممیزان شرکت مذکور، تهیه مدارک مربوط به پروازهای منتخب درخواستی از طرف ممیز در هفته نخست فرودین ماه سال جاری، سرانجام در تاییدیه آن نهاد مذکور مبنی بر رعایت استاندارهای فوق الذکر، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای بین المللی صادر شد.

ذخیره حجمی بالای ۴۰ تن سوخت در پروازهای اتحادیه اروپا از مهمترین دستاورهای حائز اهمیت این ممیزی است که در بانک اطلاعاتی نهاد قانون گذار Authority Germans ثبت خواهد شد که با ثبت در بازار سهام بورس جهانی، ارزش مالی این ذخیره بسیار قابل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اضافه شدن روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی پرواز با بازگشت یک فروند هواپیمایی بویینگ
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا برای مدیریت سوخت در پروازهای «هما»
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»
  • صرفه جویی ۳۰ هزار یورویی برای دریافت ممیزهای مجازی در پروازهای بین المللی
  • عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران
  • عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی «هما»
  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد