Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی ساری با اظهار اینکه دانشجویان علوم پزشکی تنها دانشجویانی هستند که در صحنه مقابله با کرونا حضور داشتندف افزود: خوابگاه‌های ما هیچ وقت تعطیل نشد و از ۱۷ خردادماه که بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها جدی شد، برای واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که در خوابگاه‌های دانشجویی هر اتاق یک یا دو نفر حضور داشته باشند و توزیع غذا در خوابگاه‌ها صورت گیرد و ماسک و مواد ضدعفونی بین دانشجویان توزیع شده است.

سادات لاری بابیان اینکه خط قرمزها رعایت پروتکل‌ها است، افزود: اگر دانشگاه‌ها نمی‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند باید دانشجویان به منازل خود برگردند و نکته مهم این است که بین دانشجویان و دستیاران فوتی نداشتیم.

معاون فرهنگی وزارت بهداشتی درباره بیمه دستیاران پزشکی و بهداشتی گفت: متأسفانه این دستیاران بیمه نبوده‌اند و طی قراردادی با بیمه سلامت مقرر شد تا همه دستیاران تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و دفترچه‌های این افراد در حال صدور است.

وی گفت: همچنین با بیمه تأمین اجتماعی نیز صحبت‌هایی شده تا دستیاران جزو بیمه خویش فرمایی قرار گیرندو مدت تحصیل آنان جزو سابقه کار محسوب می‌شود.

سادات لاری یادآور شد: همچنین بیمه تکمیلی نیز بسته‌ای به شکل تسهیلات درمانی شامل دندانپزشکی و دیگر خدمات درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره وام دانشجویی نیز با اظهار اینکه مبلغ وام ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: شرایط دانشجویان را در ارائه وام درک کردیم.

وی درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها گفت: قرار بود ۱۶ میلیون دز واکسن وارد شود که با مشکل تبادل ارز مواجه کردیم و اکنون ۱.۵ میلیون دز تهیه شد که اولویت توزیع آن با گروه‌های پرخطر است و توزیع واکسن در اماکن بهداشتی به شرط تزریق انجام می‌شود.

سادات لاری قطعی‌ترین راه تشخیص بیماری کرونا را تست مولکولی پی سی آر دانست و گفت: این تست نیز ۳۵ درصد خطا دارد و وقتی تست منفی می‌شود ممکن است بیمار باشد و تست نشان نداده باشد.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به وجود هفت هزار و ۳۰۰ نیروی بهداشت محیطی در کشور گفت: قرار شد نظارت پروتکل‌های بهداشتی در بازار برعهده اصناف باشد که چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: قرار شد کمیته‌هایی نظارتی تشکیل و اعمال مجازات‌ها و جریمه‌ها جدی شود اما متأسفانه در این زمینه ضعیف هستیم زیرا فرودگاه‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و باید مردم را در این زمینه حساس کرد.

کد خبر 5037125

منبع: مهر

کلیدواژه: سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر دفاع مقدس شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله سادات لاری پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • ناصر آبشلی درگذشت
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان