Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت بارش های امسال تاکنون خوب نبوده، گفت: پیش بینی شده بارش های موثر پاییزی را از اواسط آبان ماه داشته باشیم.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتا ناپایدار طی امروز تا اوایل فردا در سطح استان است، براین اساس در بیشتر مناطق استان شاهد افزایش ابر، وزش باد، گاهی باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان احتمال رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست، گفت: کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوای امروز اصفهان حداکثر ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و حداقل فردا صبح ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود، افزود: خنک ترین نقطه استان فریدونشهر با ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و گرم ترین نقطه چوپانان با ۲۸ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای اصفهان در اوایل این هفته، اعلام کرد: دمای هوا فردا و پس فردا ۱ تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

هنرمند با بیان اینکه وضعیت بارش های امسال تاکنون خوب نبوده، گفت: پیش بینی شده بارش های موثر پاییزی را از واسط آبان ماه داشته باشیم.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خاطرنشان کرد: افت محسوس دما را در اوایل هفته داشتیم که طی امروز و فردا مقداری جبران می شود، این درحالی است که روند کلی دما در هفته های بعد نیز کاهشی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش باران هواشناسي دماي هوا پاييز درجه سانتی گراد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز بعدازظهر بر اثر گذر امواج همرفتی، شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود که این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر و عصر امروز رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در پی فعالیت این سامانه طی ۴۸ ساعت آینده وجود دارد.

امینی ابراز داشت: از روز دوشنبه سوم اردیبهشت مجدد با ورود سامانه ناپایدار به تدریج تا پایان هفته پیش رو شرایط افزایش ابر گاهی وزش تند باد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق و در مناطق غربی و شمالی احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سلسیوس افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6082505

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین