Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت، مربیان سازمان سیا، پنتاگون و سازمان‌های وابسته به وزارت خارجه آمریکا، افرادی را در لهستان، گرجستان، اوکراین و کشورهای بالتیک، برای سازماندهی اعتراضات در بلاروس آموزش می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ناریشکین" مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که طبق اطلاعات بدست آمده، مربیانی از سازمان سیای آمریکا و پنتاگون، در آماده سازی اعتراضات خیابانی در بلاروس نقش فعال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام بلندپایه امنیتی روس گفت: «افرادی به اصطلاح بعنوان "مبارزین برای تجدید حیات بلاروس" در خاک لهستان، گرجستان، اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک با مشارکت مربیانی از سوی سازمان سیا، پنتاگون و سازمان‌های غیردولتی وابسته به وزارت امور خارجه ایالات متحده، آموزش دیده و سپس برای سازماندهی اعتراضات به بلاروس می‌روند.»

وی با اشاره به اینکه آمریکا از بی پرواترین روش‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن اوضاع داخلی بلاروس و ایجاد هرج و مرج در این کشور استفاده می‌کند، افزود: «آمریکایی‌ها در کار با مخالفان بلاروسی، تمرکز خود را به سمت افزایش فعالیت شاخه نظامی، از میان نیروهای ملی گرایان تندرو قرار داده‌اند. وزارت امور خارجه آمریکا هم اقدامات برای مشارکت عناصر افراطی در اعتراضات خیابانی را آغاز کرده است.»

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه معتقد است که ایالات متحده در اوضاع مذهبی بلاروس هم مداخله می‌کند و قصد در مقابل یکدیگر قرار دادن شاخه ارتدکس و کاتولیک مسیحیت در این کشور و مشارکت جامعه کاتولیک در اقدامات ضددولتی را دارد.

به گفته ناریشکین، سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین اطلاعاتی درباره تدارک اقدامات تحریک آمیز در بلاروس دارد. وی افزود: «طبق برنامه آمریکایی‌ها، این مسئله باید مقامات مینسک را مجبور به اقدامات تلافی جویانه سختی علیه کلیسای کاتولیک کند و باعث شود تا تعدادی از روحانیون کاتولیک دستگیر، یا حتی زخمی و کشته شود.»

به عقیده وی، انتظار این است که این وضعیت باعث افزایش چشمگیر احساسات ضد دولتی در میان پیروان آیین کاتولیک در بلاروس و تشویق آنها به مشارکت فعالتر در اعتراضات خیابانی شود.

این مقام امنیتی روس پیش از این نیز گفته بود که کشورهای غربی، به خصوص آمریکا، مدتها قبل از انتخابات فراهم سازی اقدامات برای برگزاری اعتراضات خیابانی در بلاروس را آغاز کرده بودند. ایالات متحده در اواخر سال 2019 و اوایل 2020 ، از طریق سازمان‌های غیردولتی مختلف حدود 20 میلیون دلار برای سازماندهی تجمعات ضد دولتی در این کشور هزینه کرده بود.

مقام اطلاعاتی روس: آمریکا نقش اساسی در وقایع کنونی بلاروس داردتظاهرات بیش از 10 هزار دانشجوی بلاروسی در مینسکبازداشت بیش از 300 نفر از مخالفان لوکاشنکو در بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا بلاروس اخبار آمریکا بلاروس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعتراضات خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌ها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟

سفیر و نماینده گویان در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان نخستین سخنران عضو شورای امنیت سازمان ملل در این نشست گفت: نه جهان و نه خاورمیانه «نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند» و مطمئناً غیرنظامیان بازهم باید هزینه یک درگیری دیگر را بپردازند و "خشونت باعث خشونت می‌شود. "

سفیر و نماینده سیرالئون در سازمان ملل نیز به «مسیر خطرناکی» که اکنون منطقه خاورمیانه با آن مواجه است، که بسیار فراتر از مرز‌های منطقه را به خطر می‌اندازد اشاره کرد. او "حملات تلافی جویانه" را که مطابق با حقوق بین الملل حقوق بشر نیست، محکوم کرد.

نماینده سیرالئون خشونت را رد کرد و از تعهدات تازه برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات حمایت کرد. این کشور خواستار استفاده کامل از دفاتر دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تنش است.

سفیر و نماینده اسلوونی در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت در سخنانی از تشدید تنش‌های اخیر ابراز تاسف کرد و یادآور شد که همه کشور‌های عضو سازمان ملل متحد در قبال حقوق بین‌الملل حقوق بشر و ترویج صلح تعهدات یکسانی دارند.

سفیر اسلوونی تصریح کرد: اعضای سازمان ملل باید از اقدامات تلافی جویانه بعدی خودداری کنند. از همه طرف‌ها می‌خواهیم به‌جای حملات تلافی‌جویانه از گفتگو و دیپلماسی استفاده کنند.

نماینده اسلوونی در سازمان ملل گفت: ما این سطح از بالا رفتن تنش‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و از بازیگران منطقه می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند. ما قویا حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل را محکوم می‌کنیم. این تنش‌ها می‌تواند جنگ را به ابعاد غیرقابل پیش‌بینی بکشاند.

رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست. اقدامات ما کاملاً جنبه دفاعی داشت.

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: سازمان ملل موظف است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد. آمریکا اقدامات بیشتری را برای پاسخگو ساختن ایران در سازمان ملل بررسی خواهد کرد و ایران مسئول هر اقدام بعدی خواهد بود.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل درباره عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل گفت: این عملیات تهدیدی برای اسرائیل و کشور‌هایی مثل اردن و عراق بود. حمله ایران برخلاف صلح بین‌المللی بود. از ایران و متحدانش می‌خواهیم حملات بیشتری انجام ندهند. در روز‌های آتی اقدام‌هایی را برای پاسخگوکردن ایران انجام می‌دهد. 

این دیپلمات آمریکایی در حالیکه واشنگتن مانع صدور بیانیه محکومیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه از سوی شورای امنیت شد، افزود که محکومیت صریح ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد نیاز است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا‌های آمریکا ادامه داد: ایرانی‌ها با مسلح‌کردن حزب‌الله ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت هستند. ایران به روسیه پهپاد داده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده. ایران برخی شناور‌ها را در خلیج‌فارس توقیف کرده است. ایرانی‌ها حملۀ هفتم اکتبر را محکوم نکردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • کشور‌ها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درباره حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه درخصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • سازمان اطلاعات سپاه با حامیان اسرائیل در فضای مجازی برخورد می کند
  • برخورد سازمان اطلاعات سپاه با حامیان اسرائیل در فضای مجازی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص فعالیت در فضای مجازی در حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی