Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ تفاوت جدی با همه مناظره‌های انتخاباتی دوره‌های قبل داشت. برخی کارشناسان آمریکایی معتقدند مناظره دیشب بدترین مناظره تاریخ آمریکا بوده است.
شب گذشته دونالد ترامپ اجازه حرف زدن به بایدن نداد و بایدن در موارد مختلف مجبور شد با «دلقک» خواندن رییس جمهور آمریکا او را وادار به «خفه شدن» کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نهایت در یکی از بخش‌های مناظره مجبور شد از حیثیت خانواده خود دفاع کند و در این بخش از اعتیاد پسرش به مواد مخدر پرده برداشت.   بعد از یک ساعت مجادله (این عنوان به مراتب عنوان مناسب‌تری برای برنامه شب گذشته آمریکاست) بین ترامپ و جو بایدن، کریس والاس در نهایت صبرش را از دست داد و (خطاب به ترامپ) گفت: من نمی‌خواهم صدایم را بالا ببرم.
نشریه کانورسیشن آمریکا در توصیف مناظره شب گذشته نوشته: در میانه آشوب، ترامپ و بایدن به برخی سوالات درباره کرونا، عدالت نژادی، اقتصاد، امنیت عمومی، دادگاه عالی، تغییران اقلیمی و موضوع پرداخت مالیات ترامپ هم پاسخ دادند.   این رسانه با برخی کارشناسان ارشد از استرالیا تا آمریکا درباره مناظره شب گذشته صحبت کرده است.
جرد موندسچین از مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه سیدنی به این نشریه گفته بعد از مناظره‌های سال ۲۰۱۶ بین هیلاری کلینتون و ترامپ همه تحلیل گران معتقد بودند که کلینتون در مناظره‌ها پیروز شده. او داده‌های درستی را ارائه می‌کرد و رفتار او بیشتر در شان ریاست جمهوری بود. اما از سوی دیگر طرفداران ترامپ می‌گفتند او به این دلیل که موفق شده کلینتون را آنگونه که سزاوارش بوده مسخره کند، بهتر عمل کرده است.   کانورسیشن در گزارش خود نوشته با اینکه این مناظره شاید بدترین مناظره تاریخ بوده، اما بازتاب درستی از وضعیت امروز آمریکاست: کشوری که در بدترین وضعیت سیاسی را در تاریخ معاصر دارد. مردم خشمگینند و هر زمان نمی‌خواهند واقعیت‌ها را بپذیرند صدایشان را بالا می‌برند.   جو اسکاربروج مجری شبکه ام اس ان بی سی آمریکا در واکنش به مناظره شب گذشته در توییتر خود از بایدن خواست دیگر در مناظره‌های بعدی شرکت نکند. او گفته میکروفن رییس جمهور بعد از اختلال‌های پی در پی که ترامپ در صحبت‌های بایدن ایجاد کرد باید بسته می‌شد.   این مجری معروف آمریکایی گفته مناظره دیشب اتلاف وقت آمریکایی‌ها بود و بایدن نباید در مناظره‌های بعدی شرکت کند. بیشتر بخوانید:اولین مواجه مستقیم ترامپ و بایدن/ مناظره‌های انتخاباتی آمریکا دیدگاه رای‌دهندگان را تغییر می‌دهد؟ سایت خبری فرانسوی فرانس ۲۴ هم در گزارشی مناظره شب گذشته آمریکا را آشوبناک خوانده و نوشت: ترامپ با بولدوزر راهش را در مناظره ۹۰ دقیقه‌ای بازر کرد و سعی کرد بایدن را له کند. کریس والاس اصلا نتوانست بر مناظره مسلط شود، چون ترامپ دائما درخواست او برای سکوت را رد می‌کرد. راستی آزمایی ادعاهای رقبای انتخاباتی آمریکا بی بی سی در گزارشی اطلاعات رد و بدل شده در مناظره را از حیث صحت مورد بررسی قرار داده است. این رسانه نیز در یادداشتی مناظره شب گذشته را آشوب زده‌ترین و تلخ‌ترین مناظره کاخ سفید در سال‌های اخیر خواند.   در بخشی از مناظره ترامپ مدعی شد که دولتش بهترین اقتصاد در تاریخ آمریکا را ایجاد کرده است. بررسی‌های بی بی سی نشان می‌دهد این ادعا صحت ندارد. جدول زیر تغییرات تولید ناخالص ملی آمریکا از سال ۱۹۵۰ تا کنون را نشان می‌دهد.   در بخش دیگری از مناظره بایدن مدعی شد که آمریکا ۴ درصد جمعیت جهان را دارد، اما ۲۰ درصد کشته‌های ناشی از کرونا در این کشورند.   این ادعا درست است تقریبا درست است. تاکنون ۲۰۵ هزار و ۹۴۲ نفر در آمریکا در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. تعداد کشته‌ها در کل جهان ۱ میلیون و ۴ هزار نفر است. بر این اساس تقریبا ۲۰ درصد کل کشته‌ها به آمریکا تعلق دارد و جمعیت آمریکا نیز با ۳۲۸ میلیون نفر تقریبا ۴ درصد جمعیت ۷.۷ میلیارد نفری جهان است.

ترامپ در جریان مناظره مدعی شده که تنها چند هفته تا توزیع واکسن کرونا باقیمانده است. این ادعا در حالی مطرح شده که به گفته مشاور ارشد برنامه واکسن آمریکا احتمال تحقق این امر بسیار بسیار پایین است.
آنتونی فاچی رییس مرکز پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا پیش بینی کرده که در خوشبینانه‌ترین حالت شاید تا ماه آپریل (۶ ماه دیگر) برای هر آمریکایی دوز کافی از واکسن تولید شده باشد.
بایدن در جریان مناظره مدعی شد که ترامپ قیمت دارو را در آمریکا پایین نیاورده، اما شواهد نشان می‌دهد هزینه میانگین ماهانه دارو از آگوست ۲۰۱۹ به شدت کاهش یافته، اما دوباره اوج گرفته است.   آیا مناظره های انتخاباتی تاثیری در رای مردم آمریکا دارند؟ برخی بر این باورند که مناظره‌های انتخاباتی در نتیجه انتخابات بسیار موثرند و از این رو سرویس‌های افکارسنجی آمریکا بالافاصله بعد از مناظره نتایج نظرسنجی‌ها را منتشر کرده اند.   سی ان ان در یک گزارش نتیجه نظرسنجی خود را منتشر کرده است. این رسانه از مردم پرسیده به نظر شما برنامه‌های کدام کاندیدا برای حل مشکلات کشور بهتر است؟ پاسخ دهندگان ۶۳ درصد به بایدن و ۳۰ درصد به ترامپ رای داده‌اند.   اینکه آیا واقعا این مناظره افکار عمومی رای دهندگان آمریکایی را تغییر داده یا نه سوالی است که کانورسیشن به آن پاسخ داده است. این نشریه معتقد است نزدیک به ۹۰ درصد رای دهندگان گفته‌اند نظر آن‌ها قبل از مناظره‌ها شکل گرفته و این یعنی مناظره‌ها تاثیری بر رای آن‌ها نخواهد داشت.     فرانس ۲۴ در یادداشتی نوشته زمان برای تغییر عقیده رای دهندگان آمریکایی رو به پایان است چرا که تا شب گذشته عملا ۱.۴ میلیون آمریکایی رای‌های خود را در فرآیند طولانی انتخابات آمریکا در صندوق‌های رای ریخته بودند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، مناظره انتخاباتی آمریکا ، مناظره بایدن و ترامپ ، انتخابات سوم نوامبر ، پیروزی ترامپ ، پیروزی بایدن سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مناظره انتخاباتی آمریکا مناظره بایدن و ترامپ انتخابات سوم نوامبر پیروزی ترامپ پیروزی بایدن آیت الله سیستانی انتخابات 1400 مناظره های انتخاباتی مناظره شب گذشته رای دهندگان مناظره ها مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: ایران به دلیل ضعف دولت واشنگتن به اسرائیل حمله کرد.

به گزارش مهر، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره