Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عباس آیتی زاده کارشناسان ارشد اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: با همکاری ۲ نفر از اساتید، یک دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت و چند نفر از کارشناسان این شرکت، ۲ مقاله علمی و کاربردی در صنعت حفاری تهیه و در ۲ سایت و نشریه تخصصی معتبر بین المللی منتشر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این مقاله‌ها تحت عنوان‌های «تخمین خواص سنگ مخزن بر اساس نمودار‌های مرسوم نمودارگیری و لاگ NMR با استفاده از الگوریتم‌های شبکه عصبی» و «بررسی اثر کاهش دبی تولیدی از مخزن بر تنش‌های اطراف دهانه چاه» در اردیبهشت و شهریورماه امسال در سایت و مرجع معتبر مقالات اِلزویر (ELSEVIER) و همچنین ژورنال تخصصی نفت (Journal of Petroleum) و (Petroleum Research) منتشر شدند.

آیتی زاده با بیان اینکه این مقاله‌ها پیرامون موضوع‌های مورد نیاز صنعت است، اظهار داشت: مقاله تخمین خواص سنگ مخزن بر اساس نمودار‌های مرسوم و NMR با استفاده از الگوریتم‌های شبکه عصبی در یک کار گروهی و مشترک با همکاری قاسم زرگر استاد و امیر حسین پریزاد دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت و مهدی عموری و حسن باقری از کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران تهیه و به رشته تحریر در آمده است.

کارشناسان ارشد اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: با توجه به ارزشمند بودن اطلاعات نمودار NMR و هزینه و زمان زیادی که اخذ این نمودار از عملیات حفاری به هدر می‌داد، تصمیم گرفته شد که مدلی ارائه شود که با توجه لاگ‌های مرسوم به اطلاعات لاگ NMR دست یافت که در نهایت این مدل و طرح مورد استقبال کارفرمایان صنعت نفت کشور واقع و در میادین مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه به دست آمده بسیار رضایت بخش بود.

او با بیان اینکه مقاله بررسی اثر کاهش دبی تولیدی از مخزن بر تنش‌های اطراف دهانه چاه نیز در یک کار گروهی و مشترک با همکاری خلیل شهبازی و علیرضا شهبازی از کارشناسان شرکت ملی حفاری تهیه و به رشته تحریر در آمده است، تصریح کرد: بررسی نیرو‌ها و تنش‌های دیواره چاه منجر به بهبود شرایط عملیات حفاری، انتخاب وزن مناسب گل حفاری و در نهایت جلوگیری از فوران چاه می‌شود که این مقاله روش نوینی برای ارزیابی تنش‌های دیواره بر مبنای اطلاعات حفاری و نمودار‌های مختلف درون چاهی پیشنهاد داده است.

آیتی زاده بیان داشت: با توجه به نیاز روز افزون صنعت نفت به دانش نوین، تهیه این گونه مقالات از سوی متخصصان و کارشناسان منجر به پویایی و توسعه روز افزون صنعت نفت و حفاری خواهد شد.

سید عباس آیتی زاده پیش از این نیز مقالات متعدد و کاربردی تحت عنوان «بهبود عملکرد سیال حفاری با استفاده از تکنولوژی نانو» را در نشریات تخصصی و معتبر بین المللی به چاپ رسانده بود و در زمان حاضر نیز مشغول انجام تحقیق در زمینه‌های ازدیاد برداشت نفت، انجام عملیات شکاف هیدرولیکی و عوامل موثر بر پایداری دیواره چاه در زمان حفاری است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت حفاری مقاله علمی نشریه بین المللی شرکت ملی حفاری صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب گفت: مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تمدید شد.

مهری نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین دوره دوسالانه جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب در دو بخش مقاله‌های علمی و عکاسی نجومی (عکس و تایم‌لپس) ویژه علاقمندان به نجوم، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های متنوع عکاسی نجومی و چندین رویداد جانبی، افزود: کارگاه آموزشی عکاسی نجومی، کارگاه آشنایی با استانداردهای پژوهش و مقالات علمی، کارگاه تحلیل داده‌های نجومی، «هنر و آسمان» و «جایزه کیاست پور» از جمله رویدادهای جانبی این جشنواره بوده است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب با اشاره به اینکه اختتامیه دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب بیست‌وهفتم اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان تا دهم اردیبهشت سال جاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی http://www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در محورهای مقاله علمی و عکاسی نجومی و با هدف ترویج علم نجوم و رشد تفکر علمی در بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رویداد، بخش مقاله‌های علمی در هفت محور و بخش عکاسی نجومی در سه محور موضوعی در دو زمینه عکس و تایم‌لپس برگزار خواهد شد، ادامه داد: محورهای مقاله‌های علمی شامل، نجوم رصدی و ابزار نجومی، عکاسی و آلودگی نوری منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی، علوم و فناوری فضایی، اختر فیزیک و کیهان‌شناسی، تاریخ نجوم و سایر علوم است و محورهای رقابت در بخش عکاسی نجومی نیز شامل آسمان شب (کهکشان و صورت‌های فلکی)، عمق آسمان (اجرام اعماق آسمان) منظومه شمسی (خورشید، ماه و سیارات) می‌شود.

کد خبر 745819

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت