Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:07:31 GMT

قانون برای حمایت از آمران به معروف خلأئی ندارد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۹۴۳۸

قانون برای حمایت از آمران به معروف خلأئی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، اظهار کرد: نقش جوانان و مساجد در تراز انقلاب یا تراز اسلام دو محور اصلی بیانیه راهبردی رهبر معظم در مسیر گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه جوانان میدان‌دار اصلی در گام دوم انقلاب هستند، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بتوان ایران اسلامی را به جایگاه اصلی آن رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر به‌کارگیری از جوانان نخبه در تصمیم سازی‌ها به‌ویژه در فضای مساجد بیان کرد: مسجد، محل انسجام مردم بوده و نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

وی مسجد را اصلی‌ترین سنگر انقلاب خواند و تصریح کرد: باید از جایگاه ارزشمند مساجد برای پیشبرد اهداف انقلاب بهره‌گیری کرد اما متأسفانه امروز شاهد فاصله گرفتن جوانان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی از این فضای معنویت و ارزشی هستیم.

روحانی تشکیل کارگروه ویژه در سطح شهرستان رودسر برای ارائه راهکارهای مناسب و عملی جهت جذب جوانان به مساجد را ضروری دانست و گفت: برخورد محبت‌آمیز هیئت‌امنای مساجد با جوانان و دخالت دادن آن در تصمیم‌گیری‌های کلان مساجد ضروری است.

امام‌جمعه رودسر با تأکید بر لزوم بررسی علت حضور کمرنگ جوانان در مساجد افزود: به‌کارگیری جوانان به‌عنوان هیئت‌امنای مساجد به معنای کنار گذاشتن افراد مسن‌تر نیست بلکه پیشکسوتان در مساجد می‌توانند با انتقال تجارب ارزشمند خود به جوانان، زمینه اجرایی شدن فرمان‌ها رهبری در خصوص ایجاد مساجد در تراز انقلاب یا تراز اسلام را فراهم کرد.

وی با اشاره به تعرض بانوی امربه‌معروف توسط یکی از هنجارشکنان در ساحل رودسر بیان کرد: رعایت عرف در جامعه ضروری است اما متأسفانه چند روز گذشته یکی از بانوان رودسری در هنگام تذکر لسانی به یکی از مسافران در اجرای معروف مورد تعرض قرار می‌گیرد که خوشبختانه با حمایت قانون از این امربه‌معروف مجرم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ما در قانون برای حمایت از آمران به معروف هیچ خلائی نداریم، افزود: توجه عمومی به فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در برخورد با هنجارشکنان جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس تشکیل کارگروه ویژه متشکل از تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران ناحیه رودسر، ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش برای ارائه راهکارهای مناسب و عملی فرهنگی در خصوص جذب جوانان و نوجوانان به مساجد به‌عنوان آینده‌سازان این کشور که عامل بقای ارزش‌ها و اعتقادات دینی و اسلامی در جامعه هستند و اینکه تأسیس بانک اطلاعات جوانان نخبه شهرستان رودسر در راستای نخبه پروری از مصوبات، شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون امام جمعه جوانان فرهنگ امام جمعه رودسر تقی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899465

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد