Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایی نمایشگاه نقاشی «مکتب عاشورا به روایت هنرمندان» در فرهنگستان هنر و نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان» در خانه هنرمندان، تیتر اخبار امروزند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه گروهی عکس «اورامانات: دامان آسمان» پنجشنبه 10 مهر ماه ماه 1399 در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه توسط کمیسیون ملی یونسکو - ایران و با همکاری دبیرخانه تصویر سال و حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری کرمانشاه از 10 تا 16 مهرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه مذکور که همزمان با پروژه ثبت منطقه اورامانات ایران در لیست گنجینه فرهنگی جهان برگزار می‌شود، دربرگیرنده 70 عکس منتخب از 35 عکاس حرفه‌ای به ویژه عکاسان استان‌های کرمانشاه و کردستان است که تصاویر بدیعی از طبیعت، معماری، زندگی روزانه مردم و آئین‌های منحصر به فرد «عروسی پیرشالیار» و «پالنگان» را به نمایش عموم می‌گذارند.

افتتاح نمایشگاه ساعت 17 روز پنجشنبه 10 مهرماه 1399 با حضور حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران و حُسام محمود مهدی علی ارزیاب مصری سازمان جهانی یونسکو که هم اکنون در منطقه اورامانات مشغول بازدید است، در گالری ممیز خواهد بود.

بازدید از نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عموم آزاد است.

در این نمایشگاه آثاری از ابراهیم علی‌پور، ادریس خسروی‌زاده، اسعد نقشبندی، افشین بختیار، امید حیدری‌فر، امیرعلی جوادیان، بابک صدیقی، بهمن شهبازی، پرویز رستمی، جمشید فرجوند فردا، راشد امینی، رژین فتاحی، زهرا ملکوت، ژاله بهرامی، سرور فرهادی، سهیل زندآذر، سیاوش نقشبندی، شهین عباسی، صلاح علمی‌زاده، طالب حیدری، عادل عبداللهی، علی‌اصغر فیض‌اللهی، علی کیان‌جم، فؤاد گودرزی، لقمان احمدی، لقمان عزیزخانی، مجتبی فخری، محمدرضا رجایی، محمدرضا بهارناز، مرضیه ایوتین، مریم زمانپور، مسلم عظیمی، هلمت فتاحی، هومن حیدری و ئاریز قادری به نمایش در می‌آید.

«مکتب عاشورا به روایت هنرمندان» در صبا

مؤسسه فرهنگی هنری صبا با نمایشگاه «مکتب عاشورا به روایت هنرمندان» سیر تحول هنر عاشورایی معاصر را در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به‌روایت گرایش‌های مختلف، از سنتی تا معاصر، به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه «مکتب عاشورا به روایت هنرمندان» که در آستانه ایام اربعین امام حسین(ع)، از 12 تا 16 مهر 1399، در نگارخانه استاد حسین لرزاده و نگارخانه استاد محمود فرشچیان برگزار می‌شود، شامل آثاری از نقاشان نام‌آشنا و پیشکسوت قهوه‌خانه، نقاشان صاحب‌نام معاصر در رویکردهای مختلف، و منتخبی از آثار کارگاه تخصصی سال‌های گذشته در فرهنگستان هنر و موزه فلسطین است و در تنوع شیوه‌های ارائه‌شده، سیری از 40 سال تداوم و تحول این هنر را از سنت تا نوگرایی به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه 6 اثر متعلق به گنجینه فرهنگستان هنر و در گرایش‌های نقاشی مدرن و معاصر با مضمون عاشورایی است که استادانی چون: ایرج اسکندری، مصطفی گودرزی، مهدی حسینی، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، حبیب‌الله صادقی، و محمود طوفان (از گنجینه شخصی) آنها را با موضوع بازآفرینی تصویری ترکیب‌بند ماندگار محتشم کاشانی خلق کرده‌اند.

در گرایش سنتی نیز در کنار چند اثر از مهدی طالعی‌نیا، هنرمند پرده‌نگار قهوه‌خانه‌ای، تعدادی از آثار خلق‌شده در کارگاه موزه فلسطین از استادانی همچون مرحوم محمد فراهانی و مرحوم علی‌اکبر لرنی، منصور وفایی و حسن اسماعیل‌زاده (چلیپا)، و نیز آثار خلق‌شده در کارگاه فرهنگستان هنر از مراد فتاحی، محمدرضا فرزانه و عفت تکلو به نمایش گذاشته شده است. 

این نمایشگاه که آیین گشایش آن شنبه 12 مهر 1399، ساعت 16، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تا 16 مهر 1399، ادامه خواهد داشت.

برپایی نمایشگاه مجازی آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران

اولین تور مجازی نمایشگاه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت ماهنامه فرهنگی هنری پیش‌نگاه از روز جمعه 11 مهر ماه 1399 آغاز می‌شود.

آثار هنرمندان این تور مجازی همزمان در صفحه اینستاگرام ماهنامه پیش‌نگاه و انجمن هنرمندان نقاش ایران در دسترس است.

علاقه‌مندان برای خرید آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت انجمن هنرمندان نقاش ایران به نشانی: iranpainters.com مراجعه کنند.

خزائی: جنگ فرصت خلق آثار بدیعی را برای هنرمندان جوان فراهم کرد/ اتفاق مهمی که به‌‌واسطه هنر دفاع مقدس رخ دادشیخ‌رضائی: جامعه طراحان گرافیک نسبت به دفاع مقدس بی‌توجه بوده‌ است/ 4 چالش مهم هنر دفاع مقدسشجاعی طباطبایی: حیف است که آثار گنجینه حوزه هنری در آرشیو بماندضربه‌ای که هنر دفاع مقدس از شهردار طیف کارگزاران خورد/ هنرمندان انقلابی چطور در دهه دوم انقلاب به حاشیه رانده شدند؟تصویر حاج قاسم و ابومهدی‌المهندس بر دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)+عکس

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه هنرمندان عکاسی نقاشی خانه هنرمندان هنرهای تجسمی خانه هنرمندان عکاسی نقاشی خانه هنرمندان هنرهای تجسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس

مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج، از تولید تازه‌ترین طرح گرافیکی به مناسبت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست هیمنه آمریکا در واقعه طبس خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا خوش‌تراش پسندیده مدیر اداره هنرهای تجسمی بسیج در این زمینه گفت: همزمان با فرارسیدن پنجم اردیبهشت، و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس، مرکز هنرهای تجسمی انقلاب (مهتا) بنا بر یکی از فرمایشات ویژه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با موضوع شکست آمریکا در قالب یک طرح گرافیکی تازه‌ترین تولید خود را رونمایی کرده است. این طرح با وام گرفتن از این سخن از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: " شن ها مامور خدا بودند " تولید شده است.

هنرمندان تجسمی در خط مقدم واکنش به تنبیه رژیم صهیونیستی

خوش‌تراش پسندیده افزود: موضوع شکست و درهم کوبیده شدن استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب، کنش‌های فرهنگی و سیاسی بسیاری را برانگیخته است. از این‌رو اداره بسیج هم برخود واجب دانست که به این موضوع ضریب ویژه‌ای بدهد و در همین راستا باید تولیدات فاخر و ارزشمند را در دستور کار قرار داد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که جملگی از جهان‌بینی والایی برخوردارند، اداره هنرهای تجسمی بسیج در نظر دارد که در راستای منویات ایشان این‌گونه طرح‌ها را به منصه ظهور درآورد.

فایل طرح‌ها از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس