Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@16:21:48 GMT

بازگشایی مرز سرخس تمدید شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۹۶۴۹

بازگشایی مرز سرخس تمدید شد

بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، مرز زمینی سرخس در شمال شرقی این استان، پس از ۲ بار بازگشایی آزمایشی همچنان باز و فعال است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پایانه مرزی سرخس  گفت: پس از بسته شدن این مرز زمینی در اسفند ماه ۹۸ از سوی ترکمنستان به دلیل شیوع کرونا، از ۱۷ شهریور ماه امسال ۲ بار مدت سه و ۱۰ روز به صورت آزمایشی بازگشایی شد و با گذشت این دو دوره تاکنون دستوری برای بسته شدن مجدد مرز صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمد مهدی رضایی افزود: این بازگشایی ها بر اساس شیوه نامه های خاص بهداشتی و توافقات صورت گرفته بین مقامات عالی رتبه دو کشور انجام شد و بر این اساس مقرر شد کامیونهای باری با عبور از پل مرزی مشترک در عمق ۱۰۰ متری خاک ترکمنستان، بار خود را تحویل کشنده‌های کشور همسایه داده تا آنان بار را به مقصد مورد نظر در خاک ترکمنستان یا مرز کشور ثالث تحویل دهند. وی ادامه داد: در حال حاضر ترکمنستان در قالب همین روش تبادلات تجاری زمینی خود با دیگر کشورهای همسایه از جمله ازبکستان را انجام می‌دهد. مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: طی مدتی که این مرز بازگشایی شده، ۶۵ دستگاه تریلی از ایران وارد خاک همسایه شده و بار خود را تحویل راننده‌های  ترکمنستانی داده است که بیش از ۹۰ درصد آنها کشنده ترانزیتی به مقصد ترکمستان بوده و ۱۰ درصد نیز شامل ۲ کانتینر و سه بار چادری با مالکیت ایرانی و ترکیه‌ای بوده است. پایانه مرزی سرخس در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.   منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرخس بازگشایی مرزها ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه

تیم ملی فوتسال کشورمان در اولین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا مقابل افغانستان به برتری رسید.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتسال کشورمان در اولین دیدارش در جام ملت های آسیا 2024 در تایلند به مصاف تیم ملی فوتسال افغانستان رفت و به برتری 3 بر یک رسید.

 گل‌های ایران در این مسابقه توسط مهدی کریمی در دقیقه 10 و سعید احمدعباسی (2بار در دقایق 21 و 22) به ثمر رسید.

گل افغانستان نیز توسط مهران غلامی در دقیقه 26 به ثمر رسید.

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار بعدی باید با تیم ملی فوتسال بحرین مسابقه بدهد.

ایران در این مسابقه با ترکیب ابتدایی باقر محمدى، محمدرضا سنگ‌سفيدى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظيمى وارد زمین شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیروزی پرگل ایران برابر کره‌جنوبی

دیگر خبرها

  • تیم آیس باکس مغلوب ازبکستان شد
  • دومین پیروزی تیم آیس باکس در جام آزاد هاکی روی یخ ترکمنستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • دومین پیروزی تیم هاکی روی یخ آیس باکس در کاپ آزاد ترکمنستان
  • پیروزی نماینده ایران برابر عمان در کاپ آزاد هاکی روی یخ ترکمنستان
  • ایران ۳ - افغانستان ۱/ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند