Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آموزش ICU بیمارستان مسیح دانشوری نبود دبارتمان‌های تخصصی ICU و دیر رسیدن به بیمار به بخش ICU بیمارستان‌ها را یکی از عوامل بالا بودن مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در ایران خواند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا هاشمیان در گفتگوی رادیویی با برنامه به «زندگی سلام کن» رادیو سلامت اظهار کرد: خیلی از  بیماران در مراکز درمانی دنیا دیرتر وارد ICU می‌شوند مخصوصا در کشور ما بر اساس یک شاخص مشخص و دقیق صحبت  می‌کنیم یعنی بیماران باید آزمون شوند و بعد به بخش ICU منتقل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما زمانی یک بیمار وارد ICU می‌شوند که وضعیت بدتری نسبت به قبل دارند.

وی افزود: یک پنجم مرگ و میرها در ایالات متحده قبل از کرونا در ICU بوده است؛ امروزه به طور کلی مرگ و میرها در همه جای دنیا بالاتر رفته است. بنابراین باید توجه داشته باشیم که باید بیماران را سریعتر وارد بخش ویژه بکنیم تا شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر به خصوص در بین بیماران کرونایی باشیم.

مسئول آموزش ICU بیمارستان مسیح دانشوری اضافه کرد: در دنیا دو نوع ICU باز و ICU بسته داریم؛ در کشور ما اکثریت ICU باز هستند و به طوری فوق تخصصی که نقش محوریت داشته باشد و بتواند به طور کامل جوابگو باشد وجود ندارد شاهد این وضعیت چه در وضعیت کرونا و چه قبل از کرونا بوده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه در بیماری کرونا بیماران درحالی که شرایط خیلی خوبی در ظاهر دارند اما در باطن افت اکسیژن زیادی دارند و از آنجایی که فکر می‌شود این بیماران شرایط خوبی دارند و بهتر خواهند اما به طور ناگهانی افت اکسیژن و کاهش سطح هوشیاری اتفاق می افتد و آن موقع است که باید از سیستم تهاجمی استفاده کنیم و مرگ و میر بالاتر می رود.

هاشمیان گفت: وزارت بهداشت در یک دهه گذشته با راه اندازی دبارتمان‌های فوق تخصصی ICU الطفاتی نداشته است. دبارتمان در دانشگاه های بزرگ دنیا وجود دارد و ما باید نیز در کشور آی سی یوهای مستقلی داشته باشیم تا فوق‌تخصصان ما مسئولیت کامل و جواب دهی به مردم را داشته باشند.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ و میر هاشمیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین جالب برایان تریسی برای تعیین هدف و رسیدن به آن (فیلم)



منبع:پیج mehdi.mohammadi3256

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دردناک ترین شعر فارسی این دو بیت است ؛ هوشنگ ابتهاج می گوید (فیلم) رنگین کمان میدان نقش جهان اصفهان (فیلم) خوشبختی از نظر آلفرد هیچکاک (فیلم)

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تمرین جالب برایان تریسی برای تعیین هدف و رسیدن به آن (فیلم)
  • سال، سال والیبال نبود