Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از آتش‌نشانان با تاکید بر اتقاء کمی و کیفی تجهیزات مورد نیاز این قشر، افزود: باید به حدی زیرساخت ها را تقویت کنیم که هیچ حادثه ای به دلیل نبود امکانات به بحران تبدیل نشود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، وی پیشگیری از حوادث را بسیار مهم ذکر کرد و ادامه داد: پس از وقوع حوادث اگر خانواده‌ها بتوانند به رفتار و اعصاب خود تسلط داشته باشند می‌توانند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرند ولی به دلیل عدم آگاهی لازم ممکن است حتی اقدامی شود که خسارت‌ها را بالاتر ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری یزدی خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع حوادث و جلوگیری از افزایش خسارت‌ها دو موضوعی است که تنها با آموزش و فرهنگ‌سازی رخ می‌دهد و حتما باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بسیاری از تجهیزاتی که الان برای آتش نشانان نیاز داریم را می توانیم با تکیه بر ظرفیت نخبگان تامین کنیم و تنها باید به آنها باور و ایمان داشته باشیم.

همچنین سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع یکهزار و ۴۴۹ مورد آتش‌سوزی و حادثه در شهر یزد گزارش شد که ۶۱۵ مورد آنها مربوط به وقوع آتش‌سوزی بوده است.

سیدمحمد میرجلیلی افزود: بیشترین حریق مربوط به منازل مسکونی و حوادث هم مربو ط به حبس شدن  در آسانسور و تصادفات بوده است.

 وی اظهار داشت: میزان حوادث آتش سوزی در استان یزد بسیار زیاد و  هفت برابر برخی آمارهای اعلام شده در شهرها و کشورهای دیگر است.

میرجلیلی زمان استاندارد رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه را کمتر از پنج دقیقه اعلام کرد و گفت: در شهر یزد زمان رسیدن به واحدهای تجاری ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه و برای واحدهای مسکونی حدود ۴ دقیقه است.

وی در مورد برقراری تماس‌های تلفنی با ۱۲۵ افزود: در طول هفته ۳ هزار مورد تماس تلفنی با این سامانه گرفته می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا تماس‌های بی مورد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آتش نشانی یزد آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی یزد آیت الله محمدرضا ناصری آتش نشانی یزد آیت الله محمدرضا ناصری اخبار کنکور آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمودی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اولویت‌های این دفتر ارتقا سطح امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها به ویژه در حوزه آتش نشانی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۱۹ ایستگاه آتش نشانی به دستگاه تنفسی تجهیز شدند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی شهرداری‌های استان افزود: تجهیزات سبک و سنگین ایستگاه‌ها در کنار تجهیزات فردی در شرایط بحرانی و امداد رسانی بسیار تأثیر گذار و با اهمیت بوده و این دفتر با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همت شهرداری‌های استان برنامه‌های ویژه ای جهت ارتقا سطح ایمنی و خدماتی ایستگاه‌های آتش نشانی دارد.

کد خبر 6087139

دیگر خبرها

  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران