Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروسه ساخت فاز دوم پروژه پل غدیر در شهرک فرهنگیان استان همدان شروع شده است؛ این جاده مسیری ترانزیتی، مهم و اصلی در کشور است. در پروژه های عمرانی شهری خصوصا در طرح های پل سازی بالاجبار محدودیت های ترافیکی ایجاد می شود اما این بار مشکلاتی برای کار تاکسی داران و مردم ایجاد شده که حل شدن آن الزامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ با ادامه فازدوم پروژه ی پل غدیر درشهرک فرهنگیان مشکلات ترافیکی و عبور و مرور اتومبیل های سواری و کامیونت ها از داخل شهر صدای اهالی شهرک را در آورده بر همین اساس در گفت و گویی با عزیزاله یوسفی، معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان از کم و کیف این پروژه و چگونگی بهتر شدن شرایط شهرک نشینان پرس و جو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده مسیری ترانزیتی و مهم خواهد شد

یوسفی با بیان اینکه این طرح در راستای تکمیل پل غدیر یا فرهنگیان در سال ۹۸ تصویب و مورد قرار داد با پیمانکار قرار گرفته است گفت: نقشه ی این طرح به عنوان فاز دوم پروژه پل غدیر در طرح تفصیلی آمده است که محور مواصلاتی تهران ومرکز کشور به غرب کشور از سمت جاده تهران و همچنین جنوب کشور را به غرب نزدیک می کند.

وی با اشاره به اینکه این جاده مسیری ترانزیتی، مهم و اصلی کشور است تصریح کرد: به دلیل اجرا نشدن طرح کنار گذر های شرقی و غربی همدان تمام بار ترافیکی کامیون ها و اتومبیل را روی شهر افتاده است. مدیریت شهری و مدیریت حمل ونقل باید این مسئولیت را بپذیرد تا کامیون ها و ماشین های سنگین از داخل شهرعبور کنند و اگر کنار گذرها خصوصا کنار گذر غربی که بخش مهمی از فرایند ساخت آن انجام شده به بهره برداری برسد بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی رفع خواهد شد و کسانی که قصد دارند به غرب کشور بروند از قسمت کنار گذر غربی تردد خواهند کرد.

هزینه ی این طرح از ۳۴ میلیارد به ۶۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است

معاون عمرانی شهردار در خصوص معبرهای جایگزین با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما برای رفاه بیشتر مردم است گفت: در پروژه های شهری خصوصا در طرح های پل سازی مجبوریم محدودیت هایی در مسیر تردد ایجاد کنیم و اهالی شهرک فرهنگیان به ناچار تحت تاثیر این طرح قرار خواهند گرفت.

به همین دلیل محورهای موقت جایگزین شهرک فرهنگیان به میدان عاشورا و بلعکس با نظرشورای ترافیک، پلیس راهور، استانداری، فرمانداری و اعضای شورای همتای استان به طور موقت به تصویب رسید و ما به عنوان مجری پروژه و مجری جایگزینی راه های دسترسی این را طرح اجرا کردیم.

یوسفی با تاکید براینکه تمام سعی ما بر رفاه حال شهروندان است، به افزایش مسافت ها و دوری راه ها اذعان کرد و افزود: پروژه باید به انجام برسد و چاره  دیگری نیست از مردم می خواهیم با شکیبایی خود، ما را در اجرای این امر یاری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در برج دوم سال ۹۸ کلید خورده و برای تکمیل آن۱۵ ماه کاری زمان در نظر گرفته شده است گفت: متاسفانه با برخورد پروژه به فصل سرما و شیوع ویروس کرونا کمی در اجرای طرح تعلل ایجاد شد همچنین از مشکلات جدی که با آن مواجه شدیم افزایش نامتعارف قیمت مصالح ساختمان مخصوصا آهن آلات، سیمان و بتن بود که باعث شد مبلغ بودجه تخصیص یافته برای این طرح از ۳۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان به بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

نوسان قیمت ها برای عمران کشور خطر آفرین است

معاون عمرانی شهردار این افزایش نا متعارف قیمت مصالح ساختمانی را تحدید بزرگی برای طرح های عمرانی کشور دانست و اظهار کرد: با شرایط کنونی و نمودار سعودی قیمت ها کم توان شدن سرمایه گذاران و عدم پذیرش پروژه ها توسط پیمانکاران بعید نیست.

وی با بیان اینکه کارگاه هم اکنون فعال است، پیشرفت این پروژه را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها ۱۲ درصد عقب هستیم و تمام تلاش خودمان را برای جبران این عقب افتادگی می کنیم اما نوسان قیمت ها و جو حاکم بر بازار باعث شده تمام خرید های مصالح از پیمانکار به صورت نقدی صورت بپذیرد و به هیچ وجه خریدی به صورت تضامنی یاتعهدی نداشته باشیم و این مسئله باعث کندی پیشرفت پروژه است.

با وجود بیان معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری بر تلاش همه جانبه دست اندرکاران جهت رفاه شهرک نشینان مشکلات پیش بینی نشده ای در حاشیه ی اجرای فاز دوم پل غدیر شهرک فرهنگیان ایجاد شده که وقت و گاها معیشت افراد شاغل در منطقه ی مذکور را تحت الشعاع قرار داده یکی از این معضلات دور شدن مسیر تاکسی رانان شهرک فرهنگیان، از دست رفتن زمان و سوخت مصرفی تاکسی ها بدون افزایش کرایه است. به نظر می رسد با توجه به بالا بودن قیمت سوخت بنزین و در مقابل محدود بودن سهمیه استفاده از آن برای تاکسی رانان؛ در کنار استفاده از مسیر های جایگزین، بالا بردن کرایه تاکسی آن منطقه منطقی باشد.

تاکسی ران: سفره هایمان کوچک تر شده است

در این زمینه با یکی از تاکسی رانان خط شهرک فرهنگیان گفت و گویی داشتیماین راننده با شکوه از مسیر طولانی گفت: با این مسیر تعداد سرویس هایی که هروز داشتیم کم تر و کم تر می شود.

وی با شکایت از گرانی بنزین افزود:یا باید کرایه ها افزایش پیدا کند یا سهمیه ی بنزین ما تاکسی رانان.

این راننده تاکسی ادامه داد: مسیر طولانی، تعداد سرویس های کم تر، بالا رفتن مصرف بنزین و همچنین استهلاک اتومبیل شرایط کار را برای ما بسیار دشوار و سفره های منازل ما را کوچک تر کرده است.

این گفت و گو مشوق خوبی بود تا از میلاد کریمی، مدیریت تاکسی رانی همدان در خصوص دغدغه ی تاکسی رانان شهرک فرهنگیان پرسشی داشته باشیم.

پروژه های عمران و شهرسازی نباید باعث مشکلات معیشتی باشد

کریمی با اشاره به اینکه اضافه شدن کرایه روندی است که باید درشورای شهر، فرمانداری و ستاد تنظیم بازار بررسی و تصویب شود گفت: ما از خواست تاکسی رانان دفاع می کنیم انندگان خطی شهرک فرهنگیان علاوه بر طولانی شدن مسیر به دلیل شیوع کرونا مجبورند ۳ مسافرکمتر از ظرفیت سوار تاکسی کنند و در شرایط بسیار بدی هستند.

وی با بیان اینکه درخواست نامه ی اضافه شدن کرایه ها تنظیم و به شورای شهر فرستاده شده است ادامه داد: رئیس شورای شهر هم در محل حاضرشده بازدیدی از شرایط داشتند و به تاکسی رانان قول مساعدت دادند

رئیس تاکسی رانی در پایان اظهارکرد: ان شاالله با رفتن این نامه به کمیته انطباق و ستاد تنظیم بازار پیش بینی ما این است که تا 10 روز آینده افزایش کرایه ها تصویب و ابلاغ شود طوری که نه مسافران شاکی باشند و نه تاکسی رانان متضرر شوند طرح های ایجاد برای تاکسی داران باشد و ما این اجازه را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک فرهنگیان تاکسی رانان پروژه ها ی تاکسی پل غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، شهرک گلخانه‌ای «رُز» در دو کیلومتری شهر قروه درگزین در روستای عمان واقع شده که سال ۹۸ افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگزین با بیان اینکه در این شهرک گلخانه‌ای ۶۴ واحد گلخانه مشغول فعالیت هستند گفت: ۳۳۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

فتحی افزود: مساحت گلخانه سی و سه هکتار است که تولید سالانه این واحد‌ها ۵ هزار تن است.

سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • حرمت «ماه رمضان» حفظ شود/ ضرورت دوری از بدعت‌ها
  • افزایش خودسرانه کرایه تاکسی و نارضایتی مردم+فیلم
  • نارضایتی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در سنندج+فیلم
  • نارضایتی مردم از خدمات‌دهی بیمارستان کوثر سنندج
  • نارضایتی مردم از خدمات‌دهی بیمارستان کوثر سنندج + فیلم
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان