Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:04:50 GMT

۲۰ کانون خدمت رضوی در خمین تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۰۲۶۰

۲۰ کانون خدمت رضوی در خمین تشکیل شد

« محمدعلی هاشمی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کانون‌ها با حضور افراد متخصص در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره، حمایت ازدانش آموزان بی بضاعت، محرومیت‌زدایی وسایر امور فرهنگی واجتماع  فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۴۹۰ نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان شامل ۱۹۳ زن و ۲۹۷ مرد که به صورت افتخاری خادم‌یار آستان مقدس رضوی  شده‌اند، در کانونهای  خدمت رضوی محله‌ای ساماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از توزیع ۵۰۰ سبد کالا بین نیازمندان این شهرستان از سوی این کانون‌ها خبر داد و اظهارداشت: ۱۰۱ کارت متبرک نان با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید نان به خانواده‌های بی‌بضاعت خمین اهدا شد که ۵۰ درصد از اعتبار این کارت‌ها از سوی آستان قدس رضوی و بقیه آن از سوی خیرین شهرستان تامین شده است. 
رابط کانون‌های خادم‌یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین افزود: این کانون تاکنون۴۹۰ نفر از کسانی که در زادگاه امام راحل بضاعت مادی برای رفتن به سفر مشهد را نداشتند، به این سفر معنوی اعزام کرده است.  
هاشمی توضیح داد: اجرای طرح خادم‌یاری رضوی در راستای منویات رهبری انقلاب و با هدف بهره‌مندی همه زائران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) از خدمات آستان قدس از ۲ سال پیش در سراسر کشور آغاز شد. 
وی اظهار داشت:  در این طرح افراد علاقه‌مند عادی یا دارای تخصص در بخش‌های مختلف در سطح شهرها، محلات و روستاها می‌توانند عضو شوند و به عنوان خادمیار امام رضا (ع) به نیازمندان محل سکونت خود یا در دیگر مناطق محروم منطقه خدمات ارائه نمایند.
رابط کانون های خادم یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین گفت: پس از حداقل یک سال عضویت در این طرح و ثبت خدمات و فعالیت‌های آنان در سامانه مربوطه، خادمیاران به عنوان خادم کشیک حرم انتخاب می‌شوند که در ماه یک روز می‌توانند در حرم رضوی به زائران ارائه خدمات نمایند.
هاشمی شناسایی زائران بار اولی یا افراد بالای ۴۰ سال که پنج سال است نتوانسته‌اند به زیارت امام رضا (ع) بروند، تهیه بسته‌های غذایی یا نوشت افزار و توزیع آن بین نیازمندان و دانش آموزان و ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان را از مهمترین فعالیت خادمیاران رضوی برشمرد.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خمین مشهد آستان قدس رضوی حرم امام رضا خمین اخبار کنکور خدمت رضوی کانون ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند

اسلام خیری مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد گفت: به‌مناسبت هفته سلامت، بسیج دانشجویی جامعه پزشکی در قالب اردو‌های جهادی در مناطق سیدآباد با یک اکیپ پزشکی متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک عمومی، پرستار و ماما و دارویار خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: در قالب این طرح خدمات مامایی، پرستاری، دیابت، قند و فشارخون ارائه می‌شود.

خیری اضافه کرد: همچنین پارسال کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد به هزار و۷۸۰ نفر در مناطق روستایی و شهری خدمات رایگان پزشکی ارائه کرده است.

به گفته مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مهاباد، حفظ سلامت همگانی در مناطق کمتربرخوردار با خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند