Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس در دو شهرستان رفسنجان، نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه بحران کرونا بیش از ۵۰۰ مدرسه در این نقاط مورد بازدید قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان احمد جمالی زاده چهارشنبه(۹شهریور) در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای بازگشایی مدارس در دو شهرستان رفسنجان، نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه بحران کرونا بیش از 500 مدرسه در رفسنجان، کشکوئیه، نوق و انار مورد بازدید قرار گرفتند و این نظارت ها در طول سال ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه این امر یک اولویت جدی در حوزه بهداشت و سلامت است؛ تصریح کرد: گرچه هر سال با آغاز سال تحصیلی توسط کارشناسان بهداشت اقدامات نظارتی در مدارس انجام می شود امّا امسال با توجه به وجود کرونا و در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس، این اقدامات به طور جدّی در دستور کار است.

 

 

وی افزود: طی چندین مرحله از مدارس بازدید می شود به طوری که از ابتدای بازگشایی مدارس تا کنون از 500 مدرسه  رفسنجان، انار، کشکوییه و منطقه نوق بازدید به عمل آمده و هر 2 هفته یکبار مدارس مجددا توسط تیم های نظارتی مراکز و خانه های بهداشت بازدید می شوند.

 

 

 

جمالی زاده تصریح کرد: دراین بازدیدها عملکرد مدارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بازدید قرار می گیرد و روزانه لیست مدارس ناقض پروتکل های بهداشتی به همراه موارد نقض به آموزش و پرورش مناطق گزارش داده می شود و ادارات آموزش و پرورش مناطق موظف هستند با مدارس متخلف طبق مقررات برخورد کنند.

 

 

وی از والدین خواست با مشاهده هرگونه تخلف در مدارس آن را به مراکز خدمات جامع سلامت منطقه خود اعلام کنند و به دانش آموزان و کادر مدرسه هم توصیه کرد: همگی از ماسک استفاده و در کلاس، حیاط و جلوی درب ورودی مدرسه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: والدین و دانش آموزان توجه داشته باشند که حداکثر زمان حضور در هر کلاس بیش از 35 دقیقه برای دوره های دبستان و متوسطه دوره اول و بیش از یک ساعت برای دروس پایه متوسطه دور دوّم نباشد.

 

 

وی توصیه کرد: دانش آموزان از قمقمه و میان وعده شخصی که از منزل با خود می آورند استفاده کنند،  وسایل و لوازم التحریر خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و در هنگام بروز هرگونه علائم سرماخوردگی از رفتن به مدرسه خودداری کنند تا شاهد افزایش موارد بیماری نباشیم.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت بهداشتی رفسنجان کرونا مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • وضعیت رودخانه‌های «آه» و «سیاهرود» در آبعلی و رودهن پایش می شود
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد