Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحت‌پیشه از راه‌اندازی استودیو ضبط و تولید محتوای مجازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخط در کانون پرورش فکری مازندران خبر داد.

«امیرحسین فلاحت‌پیشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا  روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران از راه‌ندازی استودیو ضبط و تولید محتوای مجازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برخط  در کانون مازندران خبر داد و افزود: کانون فرصتی فراهم آورده تا متناسب با شرایط سخت و حساس این روزها، کودکان ونوجوانان و خانواده‌ها بتوانند به صورت مجازی وآنلاین از خدمات تخصصی این نهاد فرهنگی استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: این رویداد فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که  کودکان و خواسته‌های‌شان بسیار با اهمیت است و آن‌ها تصویر روشنی از آینده جهان‌اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.
 

فلاحت پیشه ادامه داد: امسال با توجه به هم‌زمانی هفته ملی کودک با اربعین حسینی، برنامه‌های این هفته رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور تمامی برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا و ارایه می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین خواهند کرد و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده می‌کنند.

 

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک، «آینده را باید ساخت» است، بیان کرد: آینده‌ای که در این شعار بر آن تأکید شده است بیشتر یک نگرش است تا تمام برنامه‌های حوزه کودک با تأکید بر آینده کودکان باشد.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران گفت: این هفته فقط فرصتی است برای برجسته‌سازی مفهوم ضرورت توجه به کودک و نوجوان تا بیشتر درک کنیم که کودکان وسیله‌ای برای شیرین کردن زندگی بزرگسالان نیستند بلکه بزرگسالان آینده‌اند.

 

وی درباره نامگذاری اسامی هفته ملی کودک گفت:کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگریِ کودک، صلح، بازی و نشاطِ کودک، رسانه و ارتباطاتِ کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی از روز‌های این هفته نامگذاری شده است.

 

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، ایجاد وحدت رویه و انتقال آموزه‌های دینی به مخاطبان جزء اهداف فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته کودک است و برای تحقق این اهداف میزان مشارکت نهادهای فعال بسیار اهمیت دارد.

 

وی بیان کرد: برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، تبیین خواسته‌های کودکان و افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان از اولویت‌های مهم حوزه کودک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران گفت: کانون، کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان است و هفته ملی کودک ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی بیشتر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه کودک است.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید محتوای مجازی مازندران کانون پرورش فکری مازندران هفته ملی کودک فلاحت پیشه حوزه کودک برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی راهکار‌های رفع موانع حقوقی و قضایی جهت برخورد با تخلفات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، نشر کتب و همچنین فضای مجازی اظهار داشت: در این نشست که با حضور معاون قضایی دیوان عدالت اداری، معاون دادگستری استان تهران، معاون حقوقی و توسعه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش پرورش و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه پیرامون اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و ضرورت اصلاح رویه‌ها اتفاق نظر داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه مقرر شد کارگروهی شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و همچنین دیوان عدالت اداری و دادگستری جهت بررسی فرآیند رسیدگی و ارائه راهکار برای همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها در جهت رفع ایرادات موجود از سوی کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: پیرو اعمال نظارت قبلی کمیسیون اصل نود مجلس در موضوع انتشار برخی محتوا‌های مغایر با ارزش‌های فرهنگی اسلامی بر بستر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی و سکو‌های اینترنتی و تداوم این روند، مقرر شد بررسی اقدامات بازدارنده جهت عدم تکرار انتشار محتوای ضد فرهنگی در فضای مجازی تهیه و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری