Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:52:15 GMT

شناسایی ۲۸۶ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در فارس

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۰۷۵۹

شناسایی ۲۸۶ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در فارس

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری استان فارس از شناسایی ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در این استان خبر داد و تاکید کرد که اولویت احیا، با واحدهای تولیدی توقیف شده از سوی بانک‌ها است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در چهارمین جلسه ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس بر اجرای دقیق و محور قرار گرفتن رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور موضوع محاسبه سود بانکی بر مبنای نرخ مصوب بانک مرکزی در راستای  جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی و تحقق شعار سال تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی کنونی که وضعیت معیشتی مردم تحت تأثیر تحریم های ظالمانه قرار گرفته است، همه مسئولین باید با تمام توان پای کار باشند، گفت: در حال حاضر ۲۸۶ کارگاه و واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان شناسایی شده که راه‌اندازی و احیاء و همچنین رساندن هر کدام از این واحدها به ظرفیت کامل هدف اصلی این ستاد و مسئولین مرتبط است.

وی با بیان اینکه از کار افتادن هر واحد در شرایط کنونی جنگ اقتصادی به منزله از پا افتادن ادوات و امکانات جنگی در میدان نبرد است، گفت: همه باید همت کنند تا چرخه تولید در شرایط کنونی متوقف نشود.

رئیس شورای قضایی استان بر مبنا قرار گرفتن نظریه کارشناسی در پرونده‌های بانکی تأکید و اضافه کرد: دیدگاه‌های کارشناسی خبرگان بانکی در جایگاه خود به‌خصوص در جلوگیری از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و حل اختلاف بین خواهان و بانک‌ها راهگشا خواهد بود اما آنچه مبنای کار در رسیدگی به پرونده‌های قضایی است نظریه کارشناسان رسمی خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه سیستم بانکی نیز دغدغه تولید را دارد، گفت: خدمات بانکی در بستر  قانونی خود باید حمایت از تولید را محور قرار دهند و به هیچ عنوان نمی توان انتظار اقدام فرا قانونی از مجموعه بانک‌ها را داشت.

وی در اولویت قرار گرفتن بررسی وضعیت و رفع مشکلات ۲۵ واحد تولیدی توقیف شده توسط بانک‌های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک کارگروه ویژه روند راه‌اندازی و کمک به این واحدها را نظارت کرده و گزارش مرحله ای اقدامات به ستاد ارائه دهد.

معاون قضایی دادگستری و دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس نیز گفت: امروز مسئله اقتصادی یکی از مسایل مهم جامعه است. 

کوروش زارعی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی نظیر کمبود مواد اولیه، مسایل دارایی، مالیات و تامین اجتماعی روبرو شده‌اند و با سختی‌های فراوان در حال فعالیتند، گفت: یکی از مسایل مهمی که واحدهای تولیدی با آن روبر است مسئله بانک‌هاست به طوری که به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی با بانک تعدادی از واحدها به سمت تعطیلی کشیده شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: هر یک از ما در این شرایط سخت فعلی باید حمایت کنیم تا چرخ تولید با جهش بیشتری به حرکت در آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري فارس واحدهای تولیدی تعطیل واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  گلشنی منفرد از احیای ۱۵ واحد تولیدی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته بود که با احیای آنها زمینه اشتغال برای هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

وی افزود: عمده مشکلات واحد‌های صنعتی استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحد‌های معدنی استان، ادامه داد: هفت واحد معدنی نیز در استان زنجان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیاء شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

گلشنی منفرد همچنین مهمترین مشکل واحد‌های معدنی راکد استان را فقدان اکتشاف اصولی و دریافت نکردن پروانه، نداشتن صلاحیت دارنده پروانه فعالیت و معارضان محلی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان، گفت:طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان طی امسال بر مبنای واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

گلشنی منفرد ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده و در سال جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد