Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:35:42 GMT

فرهنگ شهادت بیداری انسان از خواب غفلت است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۲۰۴

فرهنگ شهادت بیداری انسان از خواب غفلت است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیه ۱۰۱ سوره مومنون، تاکید کرد که شهادت حال و آینده انسان مسلمان را به هم پیوند داده و به ما یادآور می‌شود که از خواب غفلت بیدار شویم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جمع خانواده‌های شهدای تیپ ۵۵ هوابرد شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، گفت: افتخار می‌کنیم که در مجلسی جمع شده‌ایم که ۲۳۵۰ شهید گرانقدر در آن حضور دارند و در مکانی قدم می‌گذاریم که جای پای این شهدا و محل خدمت آنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با قدردانی از برگزار کنندگان این مجلس، گفت: شهادت جدای اینکه مکتبی برای تربیت انسان و اوج دادن او به مقام لقاءالله است، فرهنگ شهادت، انسان شناسی اسلام را به ما می‌آموزد و تاکید می‌کند که انسان کجا بوده است. من و شما به عنوان انسانی که روز کره زمین زندگی می‌کنیم به سوی چه سرنوشتی پیش می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: شهادت می خواهد گذشته، حال و آینده انسان مسلمان را به هم پیوند دهد و به ما یادآور شود و ما را از خواب غفلت بیدار کند. مفهوم شهادت همراه با معنویت است، همراه با عروج و اعتقاد به یک مقام فراتر از مقام دنیا برای انسان است. این مقام بیش از آنکه ما در این دنیا بیاییم برای ما حاصل بوده است.

وی با اشاره به این بیت شعر "من ملک بودم و فردوس برین جایم بود/ آدم آورده در این دار خراب آبادم"، گفت: حافظ شیراز می‌گوید انسان قبل از دنیا انسانی است که در اوج قرب الهی بود. اینجا که من و شما هستیم آیا توجه دارید از آن مقامی که حافظ می گوید به کجا آمده ایم؟ این دار دنیا چه دار و دیاری است؟ انسان اسلام در دار دنیا خودش را در محل امتحان می داند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه همه به اینکه در دیار شهدا و ایثارگران فراوانی زندگی می‌کنیم باید افتخار کنیم، گفت: همه ما یعنی همه کسانی که از جنگ باقی مانده اند باید حواسمان باشد تا وقتی که در این دنیا هستیم در معرض امتحان الهی قرارداریم و پس از اینکه از این دنیا می رویم، اگر بشود با شهدا هم نشین شویم. شهید امتحان خودش را با نمره قبولی پس داده و رفته است ولی ما هنوز در عرصه امتحان هستیم و مشخص نیست پایان امتحان ما چه می شود.

امام جمعه شیراز گفت: خدای متعال می فرماید روز قیامت قوم و خویشی وجود ندارد و کار خوب است که باقی می ماند. در انسان شناسی علامه طباطبایی از قرآن کریم برداشت کرده که روز قیامت ارتباطات خانوادگی به این معنا نیست و هرکس با عملش محشور است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ببینیم بعد از شهدایی که خونشان برای عزت اسلام و ایران ریخته شده ما چه کار می‌کنیم؟ در کوچه و خیابان ما چه خبر است؟ اطراف ما چه می گذرد؟ و هر کدام از ما وظایفش را چگونه انجام می‌دهد؟ روز قیامت از روابط فامیلی و ارتباطات کاری ما نمی پرسند بلکه از اعمال ما می پرسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نظم جالب مردم چین برای سوار شدن به مترو (فیلم) کاربردهای جالب پهپاد در چین (فیلم) تکنولوژی جدید قطار بدون ریل در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا (فیلم)
  • از زندگی خسته شده‌اید؟ این راهکار‌ها را امتحان کنید
  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • فیلم| تصاویری جالب از نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا
  • (ویدیو) تصاویری جالب از نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا