Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آمارهای رسمی از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان طی هفته های اخیر حکایت دارد. این امر موجب نگرانی مقامات این کشور شده به طوری که «آنگلا مرکل» صدراعظم برای چندمین بار در هفته جاری در این خصوص هشدار داده است.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان در این رابطه گزارش داد: صدراعظم آلمان امروز در پارلمان (بوندستاگ) با اشاره به افزایش چشمگیر آلودگی ها به ویروس کرونا از مردم خواست فورا به مقررات کرونایی توجه کرده و دستاوردهای دولت در مهار این همه گیری را به خطر نیندازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در یک سخنرانی احساسی مردم را به استقامت در بحران کرونا دعوت و از این که اقدامات احتیاطی مردم برای مقابله با کرونا، رو به کاهش گذاشته است، ابراز نگرانی کرد. این سیاستمدار حزب حاکم دموکرات مسیحی (CDU) هشدار داد: بی توجهی ها در حال حاضر همه آن چه را که در چند ماه گذشته به دست آورده ایم به خطر انداخته است.

به گفته وی افزایش شمار مبتلایان نشان می دهد که همه گیری تمام نشده است. وی با اطمینان دادن به این که زندگی دوباره به حالت عادی باز می گردد، خانواده ها دوباره جشن می گیرند، باشگاه ها و تئاترها و استادیوم های فوتبال دوباره پر می شوند، یادآور شد: «اما اکنون ما باید نشان دهیم که می توانیم با حوصله و معقول به کار خود ادامه دهیم و در نتیجه زندگی را نجات دهیم. این به تک تک افراد جامعه بستگی دارد.»

مرکل در نشست عمومی بوندستاگ همچنین در مورد بودجه سال ۲۰۲۱میلادی صحبت کرد که آخرین سال صدارت وی خواهد بود. سیاستمدار ۶۶ ساله آلمانی تأکید کرد که با توجه به ادامه همه گیری هنوز هم باید مقررات کرونایی از جمله حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی تاکید کرد که التزام به قوانین در حال حاضر نه تنها از سالمندان، بلکه از کل جامعه محافظت می کند. آلمان می تواند از طریق این چالش تاریخی به عنوان یک جامعه رشد کند. با این وجود مخالفان، به وضوح از تدابیر دولت در مقابله با بحران انتقاد می کنند. «کریستین لیندنر» رهبر حزب دموکرات آزاد (FDP) و «آنتون هوفرایتر» رهبر گروه پارلمانی سبزها هشدار می دهند که هنوز هیچ راهبردی برای آزمایش سریع افراد در مراکز آموزشی و مشاغل حرفه ای وجود ندارد.

در همین حال «دیتمار بارتش» رهبر گروه پارلمانی چپ ها مرکل را متهم می کند که برای او صنعت خودرو از مدارس مهم تر است. از سوی دیگر «آلیس ویدل» رهبر گروه پارلمانی حزب راست گرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD)، از دولت فدرال خواسته است دست از تحریک وحشت در جامعه بردارد. به اعتقاد مقامات این حزب تدابیر و محدودیتهای بیش از حد، می تواند این بحران را به بدترین رکود در تاریخ آلمان تبدیل کند.

با این حال مرکل با اشاره به دشواری های مقابله با همه گیری در پاییز و زمستان، به موارد سختگیرانه تری که دولت فدرال و ایالت ها در خصوص آن تصمیم گرفته اند اشاره کرد. طبق تصمیم جدید دولت آلمان اماکن عمومی مانند رستوران ها با قواعد جدیدی فعالیت کرده و شمار شرکت کنندگان در جشن های خصوصی کاهش می یابد؛ در سالن های عمومی حداکثر ۵۰ نفر، برای مهمانی های خصوصی حداکثر ۲۵ و در موارد دیگر حداکثر ۱۰ نفر مجاز به تجمع هستند. با این حال، منتقدان تردید دارند که بتوان با این قوانین همه گیری کرونا را کنترل کرد.

نشریه بیلد آلمان روز دوشنبه در مطلبی به نقل از مرکل نوشت: «اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد، روزانه ۱۹ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا خواهیم داشت که این رقم مشابه سایر کشورها است.» بیلد به نقل از منابع خود با اشاره به این که این مطلب در کنفرانس ویدیویی هیات رئیسه حزب حاکم آلمان بیان شده است، تاکید کرد در پایان ماه مارس (اواسط فروردین) حدود ۶۰۰۰ آلودگی جدید در روز در آلمان وجود داشته است.

هر چند آلمان در میان کشورهای اروپایی از نظر گسترش ویروس کرونا و مقابله با آن وضعیتی به مراتب بهتری دارد، اما در روزهای اخیر آمار روزانه ابتلا به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است. شمار مبتلایان به کرونا در آلمان اکنون به ۲۸۶ هزار و ۴۲۰ و مرگ و میر ها به ۹ هزار و ۵۳۴ نفر رسیده و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماری جان سالم به در برده‌ و بهبود یافته اند.

برچسب‌ها آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان اخبار کنکور ویروس کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای گذشته مراسم برترین‌های لیگ برگزار می‌شود و در آن به بهترین بازیکن فصل، برترین دروازه‌بان، آقای گل، مرد اخلاق و... جوایزی اهدا می‌شد که این مراسم در سالهای بعد از کرونا تعطیل شد.

حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت از برگزاری مجدد این مراسم با فرمت جدید خبر داد.

مهدی تاج گفت: مراسم برترین‌ها بعد از کرونا تعطیل شد درحالی که این وظیفه سازمان لیگ است که برترین‌ها را انتخاب کند. انشاالله امسال این کار انجام شود و جشن برترین‌ها قرار است مدل AFC برگزار شود. دیگر سی، چهل نفر انتخاب نمی شوند بلکه مثل ای‌اف‌سی یک تعداد خیلی مختصر و مفید انتخاب می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود