Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@08:16:30 GMT

همۀ متهمان حادثۀ تخریب مسجد بابری تبرئه شدند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۳۰۳

همۀ متهمان حادثۀ تخریب مسجد بابری تبرئه شدند

دادگاهی در هند روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر همه ۳۲ نفری را که متهم بودند در سال ۱۹۹۲ میلادی به مسجد بابری حمله کرده و آن را تخریب کرده‌اند، تبرئه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دادگاهی در هند روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر همه ۳۲ نفری را که متهم بودند در سال ۱۹۹۲ میلادی به مسجد بابری حمله کرده و آن را تخریب کرده‌اند، تبرئه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخریب مسجد بابری واقع در شهر آیودیا که قدمت آن به قرن ۱۶ میلادی برمی‌گشت، دور جدید از خشونت‌های قومی میان هندوها و مسلمانان را در پی داشت که منجر به مرگ حدود ۲ هزار نفر شد.

نام چهار تن از رهبران ارشد حزب حاکم «بهاراتيا جاناتا» نیز در میان متهمان این پرونده بود. آن‌ها متهم بودند که با انجام سخنرانی‌های تحریک‌آمیز باعث شدند که ده‌ها هزار نفر از طرفدارانشان که قبل از حمله در خارج از شهر «ایودیا» کمپی تشکیل داده بودند، درنهایت به این مسجد حمله کنند.

قاضی اعلام کرد که حادثه تخریب این مسجد از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و رهبرانی که در روز حادثه در آنجا حاضر بودند نیز تلاش کرده‌اند تا مردم را آرام کنند. هیچ توطئه جنایی برای تخریب این مسجد از قبل چیده نشده و هیچ مدرک قطعی هم برای اثبات وجود چنین توطئه‌ای وجود ندارد.

پروسه رسیدگی به این پرونده یکی از کُندترین پروسه‌های دادرسی در سیستم حقوقی هند بود که ۲۸ سال طول کشید و در این مدت ۱۷ نفر از ۴۹ متهم پرونده نیز بطور طبیعی فوت کردند.

واکنش‌ها به‌حکم دادگاه

جامعۀ مسلمانان هند ضمن انتقاد به این حکم، اعلام کردند که پرونده را بار دیگر در دادگاه تجدیدنظر مطرح خواهند کرد.

پاکستان نیز حکم صادر شده از سوی دادگاه را محکوم کرد. وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفرت ملی‌گرایان هندو از اقلیت‌ها بویژه مسلمانان باعث شده که هند به سرعت به کشوری هندو تبدیل گردد؛ یعنی جایی که اقلیت‌ها به شهروندان درجه دوم تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: هند مسجد بابری مسجد بابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،خبر قطع درختان پارک قیطریه به خاطر ساخت مسجد(که البته از سوی شهردار تهران تکذیب شده است) این روزها سر و صدای زیادی داشته است.در همین باره ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به آن در حساب ایکس (توئیتر) نوشت:

ساخت مسجد در بخشی از بوستان قیطریه نه تنها تعظیم شعائر اسلامی نیست بلکه موجب تخریب شعائر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد، تا کِی قرار است خودزنی کنیم؟!

شهرداری تهران به تذکری که در آخرین جلسه علنی شورای شهر دادم توجه نماید و توجیه نکند!

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888877

دیگر خبرها

  • اجرای حکم عباس ایروانی متهم اصلی پرونده گروه عظام
  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • گروگان گیری در دولت آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع
  • گروگان‌ گیری در دولت‌ آباد تهران/ دستگیری ۳ متهم از اتباع