Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور گفت: هم اکنون کمتر از سه دهم جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند. شهر اصفهان به شکل عملیاتی وارد کمک به سالمندان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حسام الدین علامه بعد از ظهر امروز در برنامه هفته تکریم سالمندان گفت: نگاه ما در سند ملی سالمندان برای جمعیت روز افزون سالمند این است که محیطی شاد و مناسب را فراهم کنیم و شرایط خاص کرونا ما را به دو دهه آینده برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران همه گیری به وجود آمده و سالمندان مجبور هستند یک انزوای تحمیلی را در منزل تحمل کنند که شهرها باید این مشکل را با سیستم های هوشمند مرتفع کنند.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور افزود: هم اکنون کمتر از ۳ دهم  جمعیت سالمندان در مراکز سالمندان نگهداری می شوند. شهر اصفهان به شکل عملیاتی وارد کمک به سالمندان شد.

  علامه یادآور شد: محیط شهر دوستدار سالمند ۸ محور دارد و بومی سازی مفاهیم و نیاز سنجی و مصاحبه با سالمندان انجام شد که در نهایت ۵ نقطه گردشگری برای سالمندان در نظر گرفته شد.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان کشور افزود: از دفتر ملل متحد برای پژوهش در مورد سالمندان کمک گرفته شد که احتیاج به یک برنامه عملیاتی برای سالمندان داریم و مداخلات هدفمند باید طراحی شود. از تجربه اصفهان می خواهیم برای کل کشور استفاده کنیم و یک نقشه راه شهر دوستدار سالمند داشته باشیم و کتابی در این خصوص لازم است نوشته شود.

گفتنی است در پایان این نشست از الگوی شهر دوستدار کتاب و دو کتاب در مورد سالمندان و طرح قصه گویان سپید رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سالمندان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین و اشخاصی که به سقط غیرقانونی جنین کمک می‌کنند، در استان زنجان به‌صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه جوانی جمعیت با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب منجر به شکل‌گیری گفتمانی در این خصوص شده و تأثیر مثبتی را در جامعه برجای گذاشت، هرچند اقدامات در ابتدا سرعت لازم را نداشت.

وی گفت: کمترین تعداد ولادت در خصوص نرخ جایگزینی جمعیت در سال‌های اخیر، مربوط به سال ۹۸ با ۱۱ درصد کاهش بود، اما روند مذکور با توجه به آمار سال ۱۴۰۲ و رسیدن به ۱/۵ درصد کاهش، حاکی از بهبود نسبی اوضاع و توقف شیب نزولی کاهش موالید در استان بوده و نشانگر توجه مردم به سیاست‌های جوانی جمعیت است.

معاون استاندار زنجان تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری در زمینه تسهیل ازدواج و فرزندآوری داشته باشند تا این روند ارتقا پیدا کند.

رفیعی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی و خیریه‌های متعددی در زمینه ازدواج و فرزندآوری در استان وجود دارند که هم در زمینه فرهنگ‌سازی و هم اقدامات حمایتی فعالیت می‌کنند و در این زمینه اثرگذار هستند، گفت: دستگاه‌های متولی باید با نگاه حمایتی، تسهیلگر فعالیت‌های تشکل‌های مردمی در این حوزه باشند.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای طرح نفس (نجات و حفظ جنین سالم از سقط) و به منظور مقابله با سقط غیرقانونی جنین در استان، کارگروهی تشکیل شده که به‌صورت جدی و با پشتیبانی دستگاه قضائی، با تمامی مراکز و اشخاصی که به صورت غیرقانونی در این حوزه فعالیت دارند، برخورد می‌شود.

کد خبر 747285

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • ارتقای رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در سال جاری