Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@16:45:16 GMT

مرکل: ترکیه و یونان به جنگ نزدیک شده اند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۷۵۹

ساعت 24-صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور نسبت به درگیری محتمل بین ترکیه و یونان و تشدید تنش در شرق مدیترانه هشدار داد.

به گزارش  فارس، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه با هشدار نسبت به تشدید تنش در شرق مدیترانه گفت که یونان و ترکیه به سوی جنگ نزدیک شده اند.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور گفت، هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که بین درگیری نظامی و حل و فصل مسالمت آمیز چه فاصله کمی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در سخنان خود به تشدید تنش بین ترکیه، یونان و قبرس اشاره کرد و گفت، واضح است که یونان و ترکیه به درگیری نظامی نزدیک شده اند.

وی با اشاره به برخی اخبار در زمینه نقض حقوق بشر در ترکیه و وضعیت پناهجویان در این کشور  گفت: «ما باید بسیار دقیق بسنجیم که چگونه تنش‌ها را کنترل خواهیم کرد و چگونه همکاری خود را در زمینه مهاجرت و رفتار انسانی با مهاجران و پناهندگان تقویت خواهیم کرد.»

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد. یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منابع یونانی اخیرا  مدعی شدند یک فروند جنگنده ارتش ترکیه   در تقابل با جنگنده‌های این کشور به شدت دچار نقص فنی شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • پیروزی یاران حاج صفی در یونان/ تساوی آریس برابر المپیاکوس
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • ادای احترام رئیس‌جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»