Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ دوم ستاد شهرام حسن نژاد روز چهارشنبه در حاشیه اهدای "ماکت پهپاد انتحاری کیان" به موزه "مقاومت، ایثار و پیروزی" شهرستان ری، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و هایتک و همچنین تلاش شبانه روزی کارشناسان نیروهای مسلح موجب کسب این موفقیت شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از قسمت های پهپادهای تولید شده در کشور وارداتی نیست، افزود: امروز پهپادهای ساخت داخل توانایی رزمی، انتحاری و شناسایی با برد ۲۰۰ کیلومتر با سقف پروازی ۱۸ هزار پا و پرواز مداوم به مدت ۱۰ ساعت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول خاطرنشان کرد: مدل پهپادهای مورد استفاده در ارتش براساس نوع عملیات شناسایی، مراقبت، رزمی و انتحاری بسیار متنوع است به گونه ای که امروز بیش از ۱۲ مدل پرنده با آمادگی رزمی متفاوت در اختیار نیروهای ارتشی می باشد.

وی با اشاره به اینکه منویات رهبر معظم انقلاب و تهدیدات دشمنان مبنای توسعه انواع پهپادها در ارتش راهبردی جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: امروز پهپادهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلام ایران وظیفه حراست از مرزهای شمال شرق، غرب و جنوب غرب کشور را بر عهده دارند.

حسن نژاد یادآور شد: گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ۱۰ سال پیش با هدف شناسایی و مراقبت از مناطق تحت مسئولیت نیروی زمینی تشکیل شد ولی از سال ۹۶ به بعد با توسعه قرارگاه ها و امکانات به یکی از نیروهای مهم ارتش تبدیل شده است.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رویکرد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ابتدا به گروه پهپادی حضرت ولی عصر(عج) صرفا شناسایی، مراقبت و دفاعی بود که این نگاه امروز به تهاجمی تغییر کرد است.

حسن نژاد افزود: امروز گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای سامانه های رزمی، انتحاری و جنگ الکترونیک است که در مواقع حساس از مرزهای کشور دفاع می کند.

این مسئول در پایان یادآور شد: امروز به مناسب هفته دفاع مقدس ماکت "پهپاد انتحاری کیان" که حاصل دست کارشناسان مومن و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران است برای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به موزه "مقاومت، ایثار و پیروزی" شهرستان ری تقدیم می شود.

موزه "مقاومت، ایثار و پیروزی" شهرستان ری در طبقه همکف ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری واقع در ابتدای خیابان ابن بابویه، قرار دارد. در این موزه آثار، وصیت نامه، وسایل و یادگارهای شهدای شهرستان ری گردآوری شده است.

این موزه برای بازدید عموم مردم از روز شنبه تا چهاشنبه به صورت رایگان دایر است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی شهرستان ری گروه پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح شهرستان آران و بیدگل در گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش مستقر در این شهرستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را به عنوان تکلیف مشخص کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به مقایسه ارتش قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایران افزود: امروز به پشتوانه نیرو‌های مسلح به قدرت نظامی دست یافتیم، که هیچ نیروی خارجی توان جسارت به تمامیت ارضی کشور را ندارد.
وی به عملیات غرورآفرین وعده صادق به همت نیروی هوافضای سپاه و با هم افزایی نیرو‌های مسلح برای برهم زدن هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کردو افزود: اجرای این عملیات خرسندی مظلومان جهان و ملت ایران را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی