Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@18:48:09 GMT

ترکیه و یونان به جنگ نزدیک شده اند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۱۹۶۰

ترکیه و یونان به جنگ نزدیک شده اند

خبرگزاری فارس: صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه با هشدار نسبت به تشدید تنش در شرق مدیترانه گفت که یونان و ترکیه به سوی جنگ نزدیک شده اند.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورترز» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور گفت، هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که بین درگیری نظامی و حل و فصل مسالمت آمیز چه فاصله کمی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در سخنان خود به تشدید تنش بین ترکیه، یونان و قبرس اشاره کرد و گفت، واضح است که یونان و ترکیه به درگیری نظامی نزدیک شده اند.

وی با اشاره به برخی اخبار در زمینه نقض حقوق بشر در ترکیه و وضعیت پناهجویان در این کشور گفت: «ما باید بسیار دقیق بسنجیم که چگونه تنش‌ها را کنترل خواهیم کرد و چگونه همکاری خود را در زمینه مهاجرت و رفتار انسانی با مهاجران و پناهندگان تقویت خواهیم کرد.»

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد. یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

منابع یونانی اخیرا مدعی شدند یک فروند جنگنده ارتش ترکیه در تقابل با جنگنده‌های این کشور به شدت دچار نقص فنی شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صدر اعظم آلمان ترکیه یونان جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان وارد عراق شد

 

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز،‌ رئیس‌‌جمهوری ترکیه وارد عراق شد. 

شبکه تلویزیونی الاخباریه عراق گزارش داد که هواپیمای حامل «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -دوشنبه- در آغاز اولین سفر رسمی خود به کشور همسایه در بیش از یک دهه گذشته، در فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمد.

به گفته مقامات، اردوغان قرار است با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق و همچنین رئیس‌جمهوری این کشور ‌گفت‌وگو کند.

‌نفت، امنیت منطقه و منابع آبی، و نظارت بر امضای چندین توافقنامه دوجانبه از محورهای این سفر است. 

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • آسمان این شهر نارنجی شد
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • اردوغان وارد عراق شد