Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان طی چند روز اخیر به تمام جهان نشان دادند که با اتکا به توانایی و نیروهای خودی قادر به پیروزی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد: ارمنستان ادعاهای بی‌پایه و اساس مبنی بر استفاده از جنگده و پهپادهای ترکیه علیه این کشور را مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای گزارش‌های مربوط به مشارکت هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه در درگیری‌های قره‌باغ را کذب اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام داشت: ساختارهای رسمی ارمنستان در حال انتشار گزارش‌های نادرست در مورد استفاده از هواپیماهای نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه علیه ارتش ارمنستان هستند. طی چند روز گذشته، ارتش آذربایجان به جهانیان نشان داده است که خود قادر به پیروزی است.

این در حالی است که ارمنستان همچنان به تکرار ادعاهای خود در این باره ادامه داد و این بار سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که آذربایجان کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به نیروی هوایی ترکیه واگذار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون اووانیسیان، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان در فیس‌بوک مدعی شد که "آذربایجان کنترل هوایی عملیات در قره باغ را به نیروی هوایی ترکیه واگذار کرده است".

به گفته سخنگوی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان، پروازهای هواپیماهای ترکیه و آذربایجان طی امروز چهارشنبه "توسط (هواپیمای) ای-۷ تی پست فرماندهی هوایی ترکیه در نزدیکی شهرهای ارزروم و قارص واقع در ترکیه صورت می‌گرفت." اووانیسیان افزود: این احتمال وجود دارد که فرماندهی نیروی هوایی ترکیه در این هواپیما بوده باشد.

وی خاطرنشان کرد که دو فروند جنگنده اف-۱۶ ترکیه، هواپیماهای سوخو-۲۵ آذربایجان و همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی – حمله کننده ترکیه، "بایراکتار"، که از شهر کردامیر برخاسته بود، در ارتفاعات بالا، حمله موشکی - بمبی به شهرهای هادروت و مارتاکرت قره باغ انجام داده‌اند.

اووانیسیان افزود: علاوه بر این، در فاصله کمی از شهر هادروت، یک پست فرماندهی برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه وجود دارد که مستقیماً آتش بازی هواپیماهای آذربایجان را اصلاح می‌کند.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اظهار کرده بود که هواپیمای اف -۱۶ ترکیه هواپیمای سوخو-۲۵ ارمنستان را در حریم هوایی این کشور سرنگون کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان، در نتیجه این حادثه، والری دانلین، سرگرد نیروی هوایی ارمنستان و خلبان این هواپیمای جنگنده کشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان سخنگوی وزارت دفاع وزارت دفاع ترکیه بدون سرنشین نیروی هوایی هوایی ترکیه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله

"رحیمی جهان آبادی" نماینده باخرز، تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین  مصوبات سازمان ملل در خصوص لزوم حفاظت از کنسولگری‌ها، سفارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت‌ها در برابر هرگونه تجاوز، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: در وهله اول باید توجه داشت که اقدام نظامی ایران "پاسخ "بود نه حمله؛  چرا که حمله اولیه را اسرائیلی‌ها به کنسولگری ما در دمشق  انجام داده بودند.
 
وی ادامه داد: نکته دوم؛ در منشور سازمان ملل متحد ماده ۵۱ اصل "دفاع مشروع" این مجوز برای هر کشوری که مورد حمله نظامی قرار بگیرد وجود دارد.
 
این نماینده دوره یازدهم با بیان اینکه ایران بعد از حمله به سفارت خود  در دمشق صبر کرد و دیدیم که هیچ اقدامی از سوی شورای امنیت در دفاع از ایران انجام نشد، تصریح کرد:  این حق طبیعی ایران بود که بر اساس اصل "دفاع مشروع" به اسراییل پاسخ دهد.  در این عملیات چند نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه ایران به  هیچ مکان غیرنظامی و به اصطلاح مسکونی حمله نکرد  بلکه اقدام ایران محدود و در حد اقدامی بود که اسرائیل انجام داده بود.
 
جهان آبادی بیان داشت: اکنون توپ در میدان رژیم اسرائیل و آمریکا است و اگر معقول عمل کرده و در صدد جبران و شیطنت در نیایند ایران قصد ادامه این عملیات را ندارد. اما اگر دست از پا خطا کنند قطعا ایران گسترده تر پاسخ  خواهد داد و به دنبال آن قدرت تخریب حملات افزایش پیدا خواهد کرد.
 
نمایده مردم خراسان رضوی در پایان با اشاره به تحولات غزه و آیا اینکه وعده صادق میتواند جلوی حملات  رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه را بگیرد، خاطر نشان کرد: عملیات وعده صادق ایران  ممکن است در جایگاهی که این رژیم غاصب برای خود در خاورمیانه ترسیم کرده و یا اینکه جنگ را در غزه ادامه دهد یا خیر ممکن است تاثیر داشته باشد ولی باید به این اصل توجه کرده که اسرائیل به هیچ چیز پایبند نیست.
 

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی