Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با راه اندازی این سامانه نمایندگان می‌توانند تمامی مکاتبات خود با وزارت اقتصاد و دارایی را وارد و تمام مراحل مکاتبات به معاونت‌های وزارتخانه اقتصاد و دارایی را با ثبت شماره و دستور پیگیری کنند.

حسینعلی امیری عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی این  سامانه گفت: عصر امروز، عصر فناوری اطلاعات است و رشد فزاینده فناوری اطلاعات یک معیار در پیشرفت و توسعه کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که امروزه مبانی و معیار ارزیابی سرعت و قابلیت بیشتر تولید و تبادل اطلاعات ملاک پیشرفت جوامع محسوب می‌شود، گفت:با توجه به ضرورت شفافیت، سهولت دسترسی به اطلاعات، شهروندمداری، رقابت اقتصادی، کسب و کارهای نوین، تغییر انتظارات مردم، دسترسی به اطلاعات و پاسخگو بودن دولت ضرورت توجه به زیرساخت‌های دولت الکترونیک نمایان می‌شود.

امیری افزود: در همین راستا در برنامه‌های سوم تا ششم به حوزه ایجاد زیرساخت یا توسعه خدمات دولت الکترونیک توجه شده است که البته در سال‌های مختلف در کشور پرداختن به این موضوع با فراز و نشیب‌هایی روبه رو بوده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: در سال‌های اخیر با عنایت به توجه ویژه رییس جمهوری تلاش‌هایی در این حوزه صورت گرفت که موجب رشد رتبه ایران شد که در آخرین گزارش ۲۰۱۸ سازمان ملل از ۱۰۰ به ۸۶ ارتقاء یافته است.

امیری اظهار داشت: دولت هوشمند و اقتصاد هوشمند منجر به ارائه خدمات فراگیر دولت می‌شود که در نهایت شاهد ارتقاء عملکرد دولت در حاکمیت مطلوب و بهبود وضع و رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به نقش تقنینی و نظارتی مجلس راه اندازی سامانه‌های حقوقی و پارلمانی وزارتخانه‌ها امری بسیار مهم است زیرا نمایندگان مجلس درخواست‌های متعددی از موکلین خود برای دستگاه‌های مختلف دارند که برقراری این سامانه‌های منسجم و یکپارچه می‌تواند موجب رضایتمندی مردم و شفاف سازی شود که این امر اعتماد و امید را برای مردم در این مسیر رقم خواهد زد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری خاطر نشان کرد: سامانه تخصصی امور حقوقی و مجلس  وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات توسعه اقتصاد هوشمند و اقتصاد الکترونیک و توسعه روابط دولت و مجلس است.

امیری تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه‌ها به خوبی می‌توان انتظارات پارلمانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رصد و در چهارچوب قانون به پاسخگویی آن‌ها پرداخت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اقتصاد هوشمند سازمان ملل متحد دولت هوشمند حسین علی امیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اقتصاد هوشمند سازمان ملل متحد دولت هوشمند حسین علی امیری مجلس شورای اسلامی اقتصاد هوشمند سازمان ملل متحد دولت هوشمند حسین علی امیری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سال گذشته رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد. چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته امیدواریم سیر صعودی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ که از ۲ به ۴ و اکنون ۵.۵ میلیارد دلار رسید باز هم تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • مسیر تولید برای مردم هموار شود/ مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیست
  • خاندوزی: رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال گذشته شکسته شد
  • توصیه وزیر دولت احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس دوازدهم