Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تجارت جهانی آماده اعطای مجوز به اتحادیه اروپا جهت اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه گمرکی بر واردات کالا و خدمات آمریکایی به این قاره است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سازمان تجارت جهانی آماده اعطای مجوز به اتحادیه اروپا جهت اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه گمرکی بر واردات کالا و خدمات آمریکایی به این قاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ امروز با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که سازمان تجارت جهانی برای نشان دادن چراغ سبز به اروپا جهت وضع مجازات‌ تعرفه‌ای به میزان ۴ میلیارد دلار بر کالاها و خدمات وارداتی ایالات‌متحده اعلام آمادگی کرده است.

بنا به این گزارش این مجوز در راستای تنش‌های پانزده ساله میان دو طرف بر سر حمایت مالی از صنایع هوایی و به خصوص امتیازهای مالی قائل شده از سوی دولت آمریکا برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ صادر می‌شود.

این تصمیم که سازمان تجارت جهانی،‌ اتحادیه اروپا و شرکت‌های هواپیمایی ایرباس و بوئینگ هنوز به صورت رسمی به آن واکنش نشان نداده‌اند به ادعای بلومبرگ قرار است روز ۱۳ اکتبر اعلام و رسانه‌ای شود.

این در حالی است که یک منبع آگاه که نامی از وی برده نشده به خبرگزاری فرانسه گفت میزان مجازات تعرفه‌ای که اتحادیه اروپا به‌زودی مجوز اعمال آن را دریافت می‌کند از آنچه در مطبوعات و برخی رسانه‌‌ها به آن اشاره شده کم‌تر است.

از سوی دیگر یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا با این اعلام اینکه تصمیم نهاد حکمیت سازمان تجارت جهانی برای اعطای مجوز وضع مجازات گمرکی یاد شده هنوز نهایی و علنی نشده از فاش شدن این روند محرمانه ابراز تأسف کرد.

تصمیم سازمان تجارت جهانی در این خصوص که طبق گفته منابع آگاه اواسط ماه اکتبر به طور رسمی اعلام می‌شود،‌ در راستای چالش حقوقی دیرین میان اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده بر سر معافیت‌های مالیاتی و اعطای کمک‌های مالی دولتی به شرکت‌های هواپیماسازی مربوطه اتخاذ می‌شود؛ رویکردی که هر دو طرف ضمن متهم کردن طرف مقابل به زیاده‌روی در آن، آن را غیرقانونی و مانع رقابت سالم در زمنیه صنعت هوایی قلمداد می‌کنند.

وضع مجازات تعرفه‌ای بر کالاهای آمریکایی بدین ترتیب چند هفته پیش از انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری در ایالات‌متحده و در حالی علنی خواهد شد که تنش‌های تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا در دوره زمامداری دونالد ترامپ همواره رو به افزایش بوده است.

سازمان تجارت جهانی سال گذشته میلادی به واشنگتن اجازه داده بود تا بر بیش از هفت و نیم میلیارد دلار کالا و خدمات وارداتی اتحادیه اروپا تعرفه‌های تنبیهی وضع کند. این تصمیم برای جبران خسارات ناشی از حمایت‌های مالی کشورهای اروپایی از شرکت هواپیماسازی ایرباس صادر شده بود.

واشنگتن پیرو این مجوز، تعرفه‌های تنبیهی ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای هواپیماهای وارداتی از اتحادیه اروپا وضع کرد و برخی کالاهای دیگر قاره سبز از جمله شراب، پنیر، قهوه و زیتون را نیز مشمول ۲۵ درصد تعرفه مضاعف گمرکی کرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی کمیسیون اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا کالاهای آمریکایی سازمان تجارت جهانی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با دریافت مجوز، قیمت جدید پژوپارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

قیمت اسفندماه ۱۴۰۲ این محصول ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان بود که با دریافت مجوز قیمت جدید این خودرو ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر 845230 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • قیمت جدید پژو پارس تعیین شد
  • بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه