Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@01:18:32 GMT

فرایند تولید امنیت و جهش تولید ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۷۶۵

فرایند تولید امنیت و جهش تولید ادامه دارد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در حوزه زیر سطحی به گونه ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش همگام با سایر نیروهای مسلح کارها و اقدامات مهم و موثری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال ۵۹ که تحرکات دشمن بعثی در مرزها قابل مشاهده و احساس  بود یگان های تکاوری، شناوری و پروازی  نیروی دریایی  ارتش در  خرمشهر و خلیج فارس حضور فعالی داشتند که  مهمترین نمونه آن دفاع قهرمانانه ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی ارتش بود.
امیر دریادار دوم طحانی یادآور شد: در حوزه شناوری و صحنه دریا کمتر از ۶۷ روز از آغاز رسمی جنگ تحمیلی توسط بعثی ها، نیروی دریایی ارتش با استفاده از ظرفیت هایی خود پرونده نیروی دریایی دشمن بعثی را در هم پیچید و با اجرای ۳ عملیات " شهید صفری" و "اشکان" و " مروارید" در آبانماه سال ۵۹ شاه رگ حیاتی اقتصادی دشمن بعثی را در شمال آب های خلیج فارس با انجام سکوهای نفتی  "البکر"و "الامیه" شناورهای رسمی رژیم بعثی  را منهدم کرد.
 وی افزود: در دفاع مقدس موضوع اسکرت کاروان بسیار حائز اهمیت بود، با توجه به اینکه بنادری که در خلیج فارس داشتیم شناورهای جمهوری اسلامی ایران از بنادر به خوبی حفاظت کردند و صادرات پایانه نفتی خارک نیز لحظه ای قطع نشد.
امیر دریادار دوم طحانی تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس با توجه به اینکه در بدترین شرایط تحریمی قرار گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که باید به گونه ای عمل کنیم که در مواقع بحران خودکفا باشیم.
وی افزود: باتوجه به تنوع تجهیزاتی نیروی دریایی در حوزه زیرسطحی، سطحی، پروازی و موشکی اقدامات و برنامه های خوبی پیش بینی و اجرا شده و  نیروی دریایی ارتش در حوزه موشکی به وضعیت خیلی خوبی رسیده است.
امیر دریادار دوم طحانی با تاکید بر اینکه فرایند تولید امنیت و جهش تولید همچنان ادامه دارد،  خاطر نشان کرد: در حوزه زیر سطحی به گونه ای پیشرفت کردیم که علم آن را گسترش دادیم و هم به سامانه ساخت زیر دریایی بومی دست پیدا کردیم. در حوزه شناورهای سطحی ناوشکن" جماران"، "سهند"، و غیره  از دستاوردهایی در حوزه شناوردهای سطحی است که به آن دست پیدا کردیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ارتش نیروی دریایی ارتش امیر دریادار دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرنگار مهر، نیروی دریایی ارتش امروز بخشی از توان تجهیزاتی خود را در حوزه اژدر، موشک، پهپاد، شناور و زیرسطحی در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشت.

تجهیزات نداجا که در این مراسم به نمایش درآمد، به شرح ذیل است: خودرو تویوتا حامل تراکت نیروی دریایی، شیلتر مخابراتی، سامانه پرتاب موشک برد بلند ولایت ۳( ناوگان شمال به مرکز)، محمول اژدر مارک ۴۶، اژدر اکسیژنی (از منطقه یکم به مرکز)، اژدر الکتریکی + مین چسبان (از منطقه یکم به مرکز)، محمول مین (صدف + انفطار+کوسه) (از منطقه یکم به مرکز)، پهپاد مهاجر نوین ۲ (۲ فروند)، محمول پهپاد آرش (۱ فروند) +پهپاد باور ۵ (۱ فروند)، پهپاد صادق (۲ فروند)، محمول پهپاد ابابیل ۵ (یک فروند)، توپ ۷۶ م م فجر ۲۷، محمول قایق رعد، شماور هجومی شهاب، محمول دریایی مرطوب السابحات ۱۵، قایق ریپ راکت انداز(منطقه یکم)، قایق ریپ نفربر(منطقه یکم)، شیلتر اخلالگرارتباطی رعد، خودرو تاکتیکی GIS

کد خبر 6080576 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • رژه تجهیزات نیروی دریایی در روز ارتش نیروی دریایی ارتش
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید