Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:20:38 GMT

۱۷۵ بقعه در گیلان بازسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۲۹۳۳

۱۷۵ بقعه در گیلان بازسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ستار علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از طرح بازسازی بقعه امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی برای تعمیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و مساجد گیلان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: کاشی کاری، آینه کاری و عملیات عمرانی ۷۰۰ مترمربع از فضای درون ضریح بقعه امام زادگان آستارا تا ۶ ماه آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هفته وقف امسال ۲ گلدسته این بقعه با ۲ میلیارد ریال اعتبار نصب و بهره ‌برداری خواهد شد و بتن ‌ریزی حسینیه و شبستان آن به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع از هفته گذشته آغاز شده و بنا بر اعلام اداره اوقاف آستارا تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: خیر بزرگوار رحیم قربانی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی ساختمان حرم امام زادگان کمک کرده و این بقعه در کنار جاده آستارا - تالش با ۱۵۰ خادم افتخاری، در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اربعین حسینی، مورد توجه مسافران و گردشگران است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، وحید اسکندری با اشاره به اینکه اولین کاروان حج عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ راهی سفر حج می‌شود گفت: این کاروان ۸۵ نفره با پروازی از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به سفر معنوی حج عمره می‌روند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۵ کاروان حج تمتع نیز از گیلان سوم خرداد به عربستان اعزام می‌شوند افزود: ۲ کاروان ۹۵ نفره، یک کاروان ۱۲۰ نفره، یک کاروان ۱۳۵ نفره از فرودگاه سردار جنگل رشت و یک کاروان ۱۸۵ نفر هم هفتم خرداد از فرودگاه امام خمینی تهران به سفر حج تمتع می‌روند.

دیگر خبرها

  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • سپاه ضامن امنیت و آرامش کشور است
  • ردپای عارف بزرگ قرن نهم در طرشت
  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است
  • هویت سپاه با انقلاب اسلامی گره خورده است
  • خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!