Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، امروز در حالی وزارت خزانه داری آمریکا نام 6 فرد و 13 نهاد جدیدی سوری را در لیست تحریم‌های خود قرار داد که خبرهایی ازاحتمال مبادرت گروه های تروریستی در ادلب به استفاده مجدد از سلاح شیمیایی به گوش می‌رسد.

اگر چه در قالب قانون موسوم به "سزار" تحریم‌های فلج کننده آمریکا چند ماهی است متوجه مردم و دولت سوریه شده است اما تحریم‌های امروز نشان می‌دهد کاخ سفید به آنچه تا کنون عملیاتی کرده است رضایت نداده و به شکل مستقیم می‌کوشد تا بازوهای دفاعی و تجاری-اقتصادی نظام سوریه را فلج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکر نام فرمانده سپاه پنجم سوریه و همچنین دو خواهر "یسار ابراهیم" چهره معروف اقتصادی این کشور در لیست تحریم ها شاهد این مساله و البته رویکرد آمریکاست.

آمریکا در حالی که در نتیجه تحمیل 8 سال جنگ نتوانست ملت و دولت سوریه را از پای درآورد اکنون می‌کوشد تا با تقویت جریان‌های مخالف نظام و البته از مسیر گفتگوهایی که در آن اکثریت و اغلبیت با وابستگان کاخ سفید باشد این پروژه ناکام 9ساله را به سرانجام برساند. سفر چند روز پیش "جیمز جفری" نماینده ترامپ در مساله سوریه، به شمال این کشور و با هدف متحد کردن گروه‌های کرد در همین راستا قابل تحلیل است. در عین حال کوشش‌های آمریکا برای احیائ "معارضه سوری" و انسجام بخشیدن به آنها در این مرحله از نظر آشنایان به مسائل سوریه دور از نظر نمانده است.

ناکارآمد کردن نیروهای نظامی سوریه در مبارزه با تروریست‌ها در این کشور که این بار خود را در قالب تحریم فرمانده سپاه پنجم این کشور نشان می‌دهد در واقع ارسال پیام حمایت مستقیم آمریکا در این نبرد به گروه‌های تروریست است و در لایه دوم گونه ای تسویه حساب ویژه با متحدان سوریه و به‌ویژه روسیه است که از نظر آمریکا تامین کننده سلاح برای این سپاه محسوب می‌شود.
قانون قیصر همچنان ناکام است واین مساله هم ریشه در پایمردی ملت سوریه در دفاع از استقلال و نظام قانونی‌شان دارد و هم از مساعدت‌های ویژه متحدان سوریه به ملت و نظام این کشور حکایت می‌کند.

 در چنین شرایطی اعمال تحریم‌های جدید همزمان با رسانه ای شدن احتمال مبادرت تروریست‌های ادلب به حملات جدید شیمیایی در این منطقه نشان می‌دهد که آمریکا اصرار دارد ضمن حمایت از تروریستها، ماجرایی چون حوادث ساختگی شیمیایی در "دوما" و "خان شیخون" را تکرار کند و در سایه آن اثر بخشی سرنگون سازی نظام سوریه از طریق بسیج افکار عمومی جهانی و به شیوه مذاکره را تسهیل کرده به آن ضمانت اجرا ببخشد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حملات شیمیایی تحریم آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به مناسبت سالروز تأسیس سپاه اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقین بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود؛ منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسؤولان و پیشرفت‌های امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هم هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به نیروهای توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم؛ امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجوهای علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخار هستند.

وی به حضور حماسه ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تاکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به مسؤولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به حق است اما با توجه به امکانات قطعاً نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود اما باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید و در هر حال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسؤولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، عنوان کرد: حضور میدانی مسؤولان بین مردم سبب خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکسی غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند و به قدرتمندی سپاهی که از دل مردم و با مردم است، باور دارند.

کد خبر 6084429

دیگر خبرها

  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور
  • برخی با حملات غیرمنصفانه به ارکان نظام در زمین دشمن بازی‌ می کنند
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم