Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان شمالغرب در مجاس شورای اسلامی درباره درگیری‌های قره باغ بیانیه ای صادر کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، متن بیانیه مجمع نمایندگان شمالغرب درباره درگیری‌های قره باغ به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحيم
کونا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا
حوادث روزهای اخیر در منطقه قره باغ دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساسات برانگیخته به حق ایرانیان و خصوصاً ترك زبانان از اتفاقات این چند روز ما را برآن داشت تا در این باره با ملت ایران و همه ملت های آزادی خواه سخن بگوییم. بنا به یافته های علمی و مستند به اسناد تاريخي، منطقه قره باغ جزو بلاد اسلامي بوده و قطعنامه هاي 822، 853، 874 و 884 شوراي امنيت سازمان ملل متحد نیز ‌حاكميت جمهوري آذربايجان را بر آن به رسميت شناخته و خواستار خروج ارمنستان از اراضي قره باغ شده است. در این میان، تمكين طرفين به رعايت حقوق اساسي، ترك مخاصمه و تمكين به پذيرش و احترام به حاكميت ملي متقابل جهت پيشگيري از اقدامات خسارت بار مورد انتظار مي باشد.
همچنین مداخله نيروهاي نظامي و شبه نظامي فرامنطقه اي را به مصلحت ملت هاي منطقه و دولت هاي متبوع شان ندانسته و معتقديم ورود اين نيروها به ضرر ثبات منطقه بوده و آتش جنگ افروزي در منطقه را مي تواند شعله ور تر كند.
با لحاظ موارد فوق ما نمايندگان شمالغرب دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي(آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان) ضمن احساس مسئوليت جمعي و احترام به عواطف بلند انساني و اصول 3 و 152 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران حمايت خود را از مردم مسلمان جمهوري آذربايجان و شيعيان مظلوم قره باغ اعلام داشته و از دولت جمهوري اسلامي ايران و خصوصاً وزارت امور خارجه مي خواهيم مستند به قانون اساسي و آرمان های متعالي انقلاب اسلامي و معاهدات و قواعد بين المللي و اصل حُسن همجواري در راستاي اقدامات ثبات ساز و امنيت آفرين در منطقه تلاش نمايد و ضمن عنايت لازم و كافي به عواطف و باورهاي عميق اسلامي- ايراني ملت بزرگ ايران گزارش اقدامات خود را به سمع و نظر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مردم عزيز برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شمالغرب قره باغ قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

به گزارش خبرآنلاین به گزارش از ایسنا، در بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان آمده است: «مسیر باغانیس-ووسکپار برای انجام پاکسازی مین در قلمرو مجاور و هم‌چنین جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین‌گذاری شده مجاور به منظور اطمینان از ایمنی آنها بسته شده است.»

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای امروز ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

این بیانیه در ادامه مجددا افزود: «تاکید می‌کنیم که هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان-آذربایجان برای امروز برنامه‌ریزی نشده است. پس از تعیین مرز، نیروهای مرزی ارمنستان به حفاظت از خط مرزی مشغول خواهند شد.»

دفتر دولت ارمنستان هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس توافق کمیسیون‌های تعیین حدود مرزی هر دو کشور، «فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات بر اساس اندازه‌گیری‌های مربوطه آغاز می‌شود.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898704

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی