Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@07:13:40 GMT

قاتل توییتری در ژاپن به قتل ۹نفر اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۳۱۳۹

صراط:

مرد ۲۹ ساله در برابر دادگاهی در توکیو به تمام موارد ادعانامه دادستانی پایتخت ژاپن علیه خود اعتراف کرده است. او متهم است که هشت زن و یک مرد را تکه‌تکه کرده و در فریزر خانه‌اش جای داده است.

در بامداد هالووین ۲۰۱۷ مأموران پلیس در جستجوی زنی که ناپدید شده بود، خانه مسکونی شیرایشی را بازرسی کردند و در آنجا تکه‌پاره‌هایی از اجساد و استخوان انسان یافتند که در فریزر و جعبه ابزار انبار شده و روی آنها با فضولات گربه‌ها پوشانده شده بود تا بوی زیادی متصاعد  نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به کیفرخواست دادستانی شیرایشی پس از تجاوز به زنان و برداشتن پول آنها، قربانیان را کشته است. او به یکی از زنان حدود ۳۶۰ هزار ین بدهکار بوده، یعنی مبلغی برابر ۲۹۹۰ یورو (حدود ۳۵۰۰ دلار).

بنا به تحقیقات پلیس، قاتل با استفاده از تماس‌های توییتری افرادی را شناسایی می‌کرده که در این پلتفرم به خودکشی تمایل نشان داده‌اند، سپس به آنها قول می‌داده که حاضر است آنها را در اجرای نقشه‌شان کمک کند و حتی احتمالا در کنار آنها بمیرد.

بدین سان او ۹ نفر در سنین میان ۱۵ تا ۲۶ ساله را به خانه خود کشانده است. وکیل مدافع متهم در دفاع از او گفته است که جنایت نه به نیت قتل بلکه با هدف اجابت میل افراد صورت گرفته است.

یک هیئت روانپزشکی پنج ماه وضعیت روانی متهم را زیر نظارت گرفت. بر این اساس دادستانی اعلام کرد که قاتل دارای مسئولیت کیفری است و در سپتامبر ۲۰۱۸ علیه او اعلام جرم کرد.

محاکمه شیرایشی در ژاپن توجه فراوانی برانگیخته و عده بی‌شماری از نزدیک روند دادرسی را دنبال می‌کنند.
انتظار می‌رود که حکم دادگاه در ماه دسامبر صادر شود.

این ماجرا توییتر را وادار کرد که در نشر پیام‌های حاوی تمایل به خودکشی محدودیت‌هایی ایجاد کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قاتل توییتری در ژاپن تجاوز به زنان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل در تهران، دستگیری در قشم

سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تشریح جزئیات این خبر گفت: «بامداد جمعه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱، درگیری مرگبار ۲ مرد جوان در خیابانی در محله دربند تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.»

به گزارش پلیس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد حدودا ۲۵ ساله‌ای را مشاهده کردند که از ناحیه سینه هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته بود، همچنین در ادامه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جنایت بلافاصله پا به فرار گذاشته است.

ولی پور گودرزی ادامه داد: تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت که مقتول در ساختمان مجلل روبه‌روی محل جنایت مشغول سرایداری بوده و با قاتل جوان از قبل اختلاف داشته که این موضوع درگیری مرگباری را رقم زده است. کارآگاهان اداره دهم که در جریان تحقیقات جنایی متوجه دوربین مداربسته ساختمان شدند، به بازبینی لحظه به لحظه درگیری پرداختند و در ادامه پی بردند که دوست مقتول که یکی دیگر از سرایداران ساختمان بوده، قاتل را به صورت پنهانی به سالن انتظار ساختمان راه داده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد که قاتل پس از حضور در ساختمان مورد نظر، مرد جوان را با درگیری به خیابان منتقل کرده است و با یک ضربه چاقو از پا درآورده که در ادامه نیز مشخص شد مرد جنایتکار خیلی زود کشور را به صورت غیرقانونی به سمت افغانستان ترک کرده است.

وی توضیح داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران اخیرا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم متوجه شدند که متهم پس از دو سال به ایران بازگشته است و به صورت مخفیانه در قشم کارگری می‌کند که همین سرنخ کافی بود تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی قشم شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چندساعته، مرد جنایتکار را در یک فرصت مناسب طی عملیات ضربتی دستگیر کردند؛ متهم نیز در جریان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف و عنوان کرد که به خاطر فحاشی دست به ارتکاب جرم زده است.

ولی‌پور گورزی در پایان با بیان این که خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، خاطرنشان کرد: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات مقدماتی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران/ قاتل: جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم        
  • ۴ مجروح در نزاع خانوادگی
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • قاتل فراری در شوش دستگیر شد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۴ سارق دستگیر شدند
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • دستگیری قاتل فراری پس از یک سال در قشم
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم