Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان استاندار کردستان ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را مطالبه عمومی مردم استان عنوان و تاکید کرد: با تصویب آن می‌توانیم پاسخگوی بخش عمده ای از مطالبات مردم بویژه در این شهرستان های مرزی باشیم.

بهمن مرادنیا امروز (9مهر) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار شد، با اشاره به پیوند و قرابت فرهنگی میان استان کردستان با اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد:  تعداد زیادی از سرمایه گذاران اقلیم عراق به ما مراجعه می‌کنند که اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم به سمت کشورهای دیگر خواهند رفت و اگر موفق به جذب آن ها شویم می تواند توسعه استان را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی افزود: اگر ما به دنبال حذف کولبری و ایجاد اشتغال هستیم، باید توجه داشته باشیم که ۸۰% مشکلات قاچاق و کولبری به واسطه نبود اشتغال و درآمد است لذا با ایجاد منطقه آزاد می توانیم این مشکلات را مرتفع کنیم. 

 مرادنیا همچنین خاطرنشان کرد: در موضوع قاچاق، مردم کردستان مورد بهره برداری قرار می گیرند و افراد ساماندهی کننده باندهای قاچاق، خارج از استان هستند که ما به عنوان حاکمیت اگر بتوانیم اشتغالزایی کنیم، می‌توانیم دست قاچاقچیان را کوتاه کنیم. 

در ادامه این جلسه، استاندار کردستان در پاسخ به برخی سوالات و ایرادات مطرح شده از سوی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذکر کرد: در بحث زیرساخت ها، راه آهن همدان - سنندج که ساخت آن از سال ۸۵ آغاز شده طی ۲ سال اخیر روند کار، سرعت بسیار خوبی داشته و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی افزود: مطالعه ادامه راه آهن تا مرز باشماق در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و به دلیل اهمیت این مرز، در تفاهم نامه میان کردستان و سلیمانیه موضوع اتصال راه آهن طرفین مطرح شده است و شورای عالی امنیت ملی ایران و وزارت راه اقلیم هم با این قضیه موافق هستند. 

مرادنیا، فرودگاه سقز را دیگر نقطه قوت زیرساخت منطقه عنوان و زمان بهره برداری از آن را پایان امسال اعلام کرد. 

 وی در ادامه گفت: رویکرد بانه به شدت از وارداتی بودن به سرمایه گذاری تبدیل شده که نشان می دهد مردم مشتاق تولید هستند و علاقه ای به مصرف کننده بودن یا واردات و قاچاق ندارند. 

استاندار، توسعه کردستان را در توسعه ملی موثر دانست و مباحث امنیت، تولید و صادرات استان را مباحث ملی عنوان کرد.

 مرادنیا با تاکید بر اینکه از اروند تا آذربایجان غربی، هیچ نقطه ای به اندازه کردستان نمی تواند با اقلیم ارتباط فرهنگی، قومی، مذهبی، نسبی و سببی برقرار کند، یادآور شد: در دانشگاه کردستان حدود ۶۰۰ دانشجو از اقلیم، در حال تحصیل هستند که می توانید این رقم را در دانشگاه ۳ استان (کردنشین) دیگر بررسی کنید. 

 شایان ذکر است، هیاتی متشکل از دکتر قوام ملکی نماینده ویژه و دکتر دادخواه مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و دکتر فداییان دبیر کمیته بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منظور بررسی هرچه بیشتر شرایط استان جهت ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، به کردستان سفر کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کردستان عراق راه آهن همدان شورای عالی امنیت ملی ایران وزارت راه و شهرسازي استانی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین گفت: آب‌گرفتگی شدید زیر پل شهرک دانش در اثر بارندگی که میزان آن هم زیاد نبود، موجب شرمساری مدیریت‌ شهری قزوین شد.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین باید پاسخگوی ایجاد آب‌گرفتگی زیر پل شهرک دانش باشد، اظهار کرد: در اثر بارندگی که میزان آن هم زیاد نبود، شاهد آب‌گرفتگی شدید در زیر پل شهرک دانش بودیم که موجب گلایه و نارضایتی شهروندان محترم این ناحیه و شرمساری مدیریت شهری شد.

وی اضافه کرد: شهرداری قزوین باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که با توجه به تجهیزات خریداری شده در سازمان پسماند، تذکرات مکرر درباره لایروبی به موقع انهار و حضور مؤثر و تمام‌وقت نیروها در مواقع بحرانی چرا باید این آب‌گرفتگی ایجاد شود و دلیل آنچه بوده است؟

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: از همین‌رو ارائه گزارش و پیگیری کامل این موضوع از سوی مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر قزوین مورد مطالبه اعضای شورای شهر قزوین است.

کد خبر 739684

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود
  • مأموریت عمده بسیج مشارکت مردم و وصل کردن آنها به دستگاه‌های دولتی است
  • تصاویر| سرریز شدن سدهای استان کردستان
  • ثبت بیشترین میزان بارش‌های استان در بانه
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت راه روستایی برای تحقق شعار سال