Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک نخستین شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: تا این لحظه ۷ هزار واکسن آنفلوآنزا در مرحله اول در سطح استان اردبیل توزیع می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه استان ۲۰ هزار واکسن دریافت خواهد کرد و طبق‌ صحبت‌های که با وزارت بهداشت صورت گرفته سهمیه استان افزایش خواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در سطح استان اردبیل ۱۸ هزار مادر باردار و ۸ هزار و ۵۰۰ کادر درمانی وجود دارد که به زودی در برابر آنفلوآنزا، واکسینه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین اظهار داشت: اولویت اول واکسینه برای کادر درمان فعال در بخش‌های کرونایی و سپس برای کادر درمان دیگر بخش‌های درمانی و بهداشتی، مادران باردار و بیماران کلیوی است که در حال حاضر تحت درمان دیالیز هستند.

وی ادامه داد: بیمارانی که سابقه شیمی درمانی دارند، بیماران دارای سرطان بدخیم، بیماران تالاسمی و دیگر بیماران خاص و جانبازان بالای ۵۰ درصد در اولویت خواهند بود که با مراجعه به مراکز بهداشتی که درگیر کرونا نیستند، اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای توزیع واکسن آنفلوآنزا در بخش‌های خصوصی استان اردبیل در حال انجام می‌باشد.

-انتهای پیام/3463/620/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل واکسن دانشگاه علوم پزشکی مادر باردار بابک نخستین آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بدنبال تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس استان با شکایت مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند.   کارشناسان اورژانس آقایان کچلانلو و جعفرزاده بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار نوزاد دوقلو می‌شوند.   با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر تولد یکی از نوزادن با وضعیت سر و یکی دیگر با وضعیت پا (زایمان بریج)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد دو قلو را در منزل بیمار بدنیا آورده و جان مادر و نوزادان را نجات می‌دهند.   مادر و نوزاد دوقلو بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال یافتند.   در حال حاضر، وضعیت مادر و نوزاد دو قلو که هر دو دختر می‌باشند پایدار بوده و دربیمارستان شهید بهشتی چالدران تحت نظر می‌باشند.

دیگر خبرها

  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد