Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی «آکیرا اندو» هماهنگ‌کننده ویژه ژاپن در امور سوریه با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، آخرین تحولات سوریه از جمله نشست اخیر کمیته قانون اساسی، روند آستانه، وضعیت ادلب و شرق فرات و همچنین اوضاع بشر دوستانه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگو دو طرف ضمن ابراز رضایت از برگزاری نشست سوم کمیته قانون اساسی در ژنو، از تداوم گفت‌وگوها و روند سیاسی به ویژه در چارچوب کمیته قانون اساسی حمایت کردند.

طرفین در این گفت‌وگو، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید اوضاع بشردوستانه در سوریه، بر لزوم ارسال هرچه بیشتر کمک‌های بشردوستانه از سوی جامعه بین‌المللی به این کشور تاکید کردند.

خاجی در این گفت‌وگو، با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفت‌وگوهای سوری - سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی که به ابتکار کشورهای ضامن روند آستانه تشکیل شده است، خواستار عدم مداخله خارجی در روند کار این کمیته شد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی ضمن محکوم کردن حضور غیرقانونی آمریکا و اقدامات این کشور در غارت نفت سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی، بر لزوم خروج آمریکا از این کشور و تداوم مبارزه با تروریسم تا زمان ریشه‌کن شدن آن از خاک سوریه تاکید کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی از توسعه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در منطقه استقبال و خواستار تداوم ارسال کمک‌های بشر دوستانه ژاپن به تمام خاک سوریه شد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه اعلام کرد.

هماهنگ‌کننده ویژه ژاپن در امور سوریه نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اهمیت نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران سوریه، از تلاش‌های کشورهای ضامن روند آستانه قدردانی کرد.

کد خبر 5037454 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: تروریسم جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی ایالات متحده امریکا علی اصغر خاجی مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس صحن مجلس چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی سعید خطیب زاده محمدجواد ظریف علیرضا رزم حسینی ایران برجام جمهوری اسلامی ایران کمیته قانون اساسی گفت وگو امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای موفق طرح نور گفت: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است، افزود: می‌بینیم که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات کشور هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد، استقلالی که اکنون وجود دارد تا انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور گفت: نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند و این دستاورد بزرگ را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث جمهوریت نظام همواره حضور مردم را در انتخابات تحت هر شرایطی دیدیم، چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و چه سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سو علیه ایران به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نور در جامعه بسیار مؤثر بوده است، بیان کرد: با نهاد فراجا و برخی نهادهای دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به‌صورت جامع و با برنامه‌ریزی تداوم یابد.

دادستان کل کشور از بانوانی که مخاطب در طرح نور بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی کرد و در خصوص اینکه هیچ گونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد تصریح کرد: اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل شده است و به معاون حقوقی قوه قضائیه ارسال گشته است تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم اما باید بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل و فصل شود.

کد خبر 747675

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است