Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:52:51 GMT

حریم رودخانه سیرچ استان کرمان رفع تصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۳۶۹۱

حریم رودخانه سیرچ استان کرمان رفع تصرف می‌شود

گروه استان‌ها-‌ معاون استاندار کرمان از رفع تصرف حریم رودخانه سیرچ خبر داد و گفت: دستگاه قضا و بازرسی استان کرمان با متصرفین رودخانه‌ها برخورد می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سیل و سیلابی که در ابتدای امسال در استان کرمان داشتیم اظهار داشت: بلافاصله میزان این خسارت‌ها برآورد و طی 10 روز به ستاد بحران کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی هنوز خسارت‌ها پرداخت نشده و ابلاغ مناسبی نداشته‌ایم افزود: سال گذشته قانون جدید مدیریت بحران مصوب و جایگاه‌ها برای مدیریت بحران در سطوح مختلف مشخص شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها، فرمانداران مدیریت ستاد بحران شهرستان را به عهده دارند و این وظیفه بر دوش فرمانداران است ادامه داد: کرمان پهناورترین استان کشور بوده و موقعیت زمین شناختی استان به گونه‌ای است که بیشترین زلزله‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه در وقوع سیل و سیلاب در استان کرمان رتبه دوم کشوری را داریم گفت: تگرگ، سرمازدگی و گرمازدگی درختان و باغات و محصولات کشاورزی از دیگر بحران‌هایی است که در استان کرمان با آن مواجه هستیم.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه واحدهای تخریبی مردم در زلزله راور و کوهبنان دو سال گذشته مطابق برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل مردم شده است افزود: امکانات محدود است و تنها با همراهی و همدلی است که می‌توانیم در بحران‌ها موفق باشیم.

وی با بیان اینکه در نقاط صعب‌العبور با امداد هوایی به کمک آسیب‌دیدگان در سیل رفتیم ادامه داد: حدود 15 سال در کشور خشکسالی داشته‌ایم و این خشکسالی ذهنیتی ایجاد کرده که رودخانه و سیل دیگر نمی‌آید.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه حریم و بستر رودخانه‌ها تصرف شده و مسیر رودخانه‌ها تغییر کرده است گفت: دستگاه قضایی و بازرسی استان کرمان در این زمینه ورود کرده و با متصرفین رودخانه‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه مواردی وجود دارد که دستگاه‌های دولتی در استان در مسیر رودخانه ساختمان ساختند افزود: شاهد سیر صعودی بارش‌ها در استان کرمان هستیم و امیدواریم این بارش‌ها کم آبی استان را جبران کند.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه چند بند خاکی برای جلوگیری از سیل و سیلاب در استان کرمان در حال اجرا است و امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد گفت: بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای اجرای سیل بند منطقه زهکلوت لازم است.

وی با بیان اینکه طرح سیل بندهای هر منطقه در حال اجرا است ادامه داد: حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها وظیفه آب منطقه‌ای و طرح شناسایی حریم و بستر رودخانه‌ها در حال اجرا است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از 300 کیلومتر مطالعات حریم رودخانه‌ها در استان کرمان انجام شده است افزود: رفع تصرفات رودخانه سیرچ در دستور کار است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان: احکام قضائی تخریب ادارات ساخته شده در حریم رودخانه‌ها گرفته شدعلت سیلاب جنوب کرمان ‌مشخص شد؛ عدم لایروبی رودخانه‌ها

وی با بیان اینکه علیه متصرفین حریم و بستر رودخانه‌ها پرونده قضایی تشکیل و با آنها تا رفع تصرف رودخانه برخورد می‌شود گفت: سال‌هاست که لایروبی رودخانه‌ها در استان انجام نشده است.

آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه رودخانه شور جیرفت نیاز مبرم به لایروبی دارد افزود: بر اساس قانون آب منطقه‌ای وظیفه لایروبی رودخانه‌ها را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه روستای جهر از فردا با کمک ارتش آغاز می‌شود گفت: سپاه استان کرمان نیز در جنوب استان به خوبی پای کار آمده و لایروبی و ایجاد سیل بند توسط سپاه انجام شده است.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان حریم و بستر رودخانه ها لایروبی رودخانه آیت اللهی موسوی استاندار کرمان استان کرمان حریم رودخانه رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد