Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:36:07 GMT

چگونه محیط زیست خود را با خرید بلیط قطار حفظ کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۳۹۰۱

چگونه محیط زیست خود را با خرید بلیط قطار حفظ کنیم؟

مسافران با خرید بلیط هواپیما می توانند به آلودگی هوا دامن بزنند یا با استفاده از اتومبیل شخصی حجم بالایی از مونوکسید کربن و آلاینده های کربنی را به هوا منتشر کرد. تیک بان یکی از وب سایت های گردشگری می باشد که در همین زمینه مقدار آلایندگی هواپیما با قطار را مقایسه کرده و خرید بلیط قطار را برای حفظ محیط زیست به صرفه تر می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما باید در حفظ محیط زیست کوشا باشیم

همه ما در کره زمینی زندگی می کنیم که ظرفیت معینی از جهت منابع طبیعی دارد. بر طبق تحقیقات حال زمین و محیط زیست چندان خوب نیست و ما به عنوان موجوداتی که روی زمین زندگی می کنیم باید در حفظ سلامت آن سهیم باشیم. یکی از مواردی که به محیط زیست آسیب می زند، سفر کردن است. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما آسیبی که انسان در سفر به طبیعت می زند کمتر از آسیب کارخانجات و صنایع نیست. برای آشنایی بیشتر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

هواپیما مخرب یا مفید؟

با پیشرفت های تکنولوژی استفاده از هواپیما برای سفر موجب فروش بلیط هواپیما با حجم بالا در سراسر دنیا می شود. سفر با هواپیما از مزیت هایی برخوردار است که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند به جای رزرو بلیط قطار یا اتوبوس از بلیط هواپیما استفاده کنند. اما غافل از این که استفاده از این وسیله نقلیه چقدر می تواند به محیط زیست آسیب بزند. سوالی که پیش می آید این است که مقدار آلایندگی هواپیما ها چقدر خطرناک است و آیا سفر با قطار به رفع این مشکل کمک می کند؟

آیا سفر با قطار برای محیط زیست مفید است؟

تمامی وسایلی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند به شدت گازهای گلخانه ای تولید می کنند. طبق آمار امروزه با توجه به بالارفتن تعداد سفرها و استفاده از هواپیما ها میزان آلایندگی آنها نسبت به 20 سال گذشته چندین برابر شده است. در این مواقع یا باید سوختی جایگزین پیدا کرد یا باید وسایل نقلیه مناسب تر که مقدار آلایندگی کمتری داشته باشند را انتخاب نمود.

قطار دوست محیط زیست

 یکی از وسایل نقلیه ای که می تواند حتی الامکان برای مسیرهای جایگزین از آن استفاده کرد و به حفظ سلامتی محیط زیست بیشتر کمک کرد، قطار است. مسافران با خرید بلیط قطار می توانند به مقدار قابل توجهی در کاهش آلودگی های زیست محیطی و افزایش سلامت محیط پیرامون نقش داشته باشند.

همانطور که میدانید قطار ها از امنیت و آسایش مناسبی برای مسافرت برخوردار هستند. در مسیرهایی که امکان سفر با قطار وجود دارد، می تواند جایگزین مناسبی برای بلیط هواپیما باشد. سفر با قطار دارای چند مزیت است که رزرو بلیط قطار را به گزینه ای در خور توجه تبدیل می کند.

سیستم حمل و نقل ریلی می تواند در هر روز تعداد بسیار زیادی از مسافران را جابجا کند اما چرا آلایندگی کمتری نسبت به هواپیما ایجاد می کند؟

 

چرا قطار آلایندگی کمتری نسبت به هواپیما ایجاد می کند؟

در مقایسه با هواپیما می توان به جرات گفت که قطارها کمتر به محیط زیست آسیب می زنند. چرا که هواپیما ها بسیار بزرگ هستند و برای اوج گرفتن نیاز به قدرت بالایی دارند اما قطار ها میزان سوخت کمتری مصرف می کنند، نیاز به زیر ساخت های سنگین و هزینه بر ندارند و همچنین آلودگی صوتی چندانی ایجاد نمی کنند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد، آلودگی ایجاد شده توسط هواپیما ها می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی - عروقی، انواع سرطان ها و بیماری های تنفسی شوند. در زمانی که هواپیما در حال پرواز است جریان باد آلودگی ها را تا چند هزار کیلومتر منتقل می کند.

چند سالی هست که سازمان های فعال محیط زیست به این قضیه توجه می کنند و در صدد رفع میزان آلایندگی های زیست محیطی هستند. یکی از راه های کاهش آلودگی هوا استفاده از قطارها به عنوان وسیله نقلیه ای که از آلودگی کمتری برخوردار هستند، می باشد.

به تازگی رویکرد شرکت های ساخت قطار به سمت تولید قطارهای پاک متمرکز شده است. به طوری که تولید قطارهای برقی، پرسرعت و کم مصرف جایگزین قطارهای دیزلی و پرمصرف می شوند. به همین دلیل بهترین راهکار برای حفظ محیط زیست، خرید بلیط قطار می باشد.

مقایسه آلودگی های قطار با دیگر وسایل نقلیه

در ایالات متحده آمریکا سالانه 450 نفر به علت آلودگی های هوا جان می سپارند که این آمار در کشورهایی مانند هند به 1640 نفر نیز می رسد. این آمار در سالهای بعد افزایش پیدا می کند چرا که هواپیماها دو مشکل بزرگ دارند، یکی این که بسیار بزرگ هستند و آلودگی زیادی تولید می کنند دیگر این که مسافران از سفر با هواپیما استقبال بیشتری دارند.

اگر می خواهید در این باره بیشتر بدانید می توانید مطلب" چرا سفر با قطار سازگار با محیط زیست است؟" را مطالعه کنید. تیک بان با پرداختن به این مقاله تاثیر سفر با قطار بر محیط زیست را بررسی کرده است.

خرید بلیط قطار تیک بان

یکی از سامانه های آنلاین فروش بلیط قطار، سایت تیک بان است. سایت های تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط قطار به شمار می روند. تیک بان با دارا بودن انواع بلیط قطار می تواند به تمامی مقاصد تحت پوشش برای شما بلیط قطار را با ارزانترین قیمت صادر کند. قیمت بلیط قطار در تیک بان بسیار اقتصادی بوده و می تواند در کاهش هزینه های سفر و کاهش آلایندگی ها کمک شایانی به محیط زیست داشته باشد. با تیک بان سلامت سفر کنید. برای خرید بلیط قطار از طریق این سایت کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست قطار آلودگی هوا هواپیما خرید بلیط قطار بلیط هواپیما محیط زیست سفر با قطار هواپیما ها آلودگی ها تیک بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403

استانبول یکی از بزرگترین مراکز گردشگری در جهان محسوب می‌شود و به دلیل اینکه نقطه تلاقی بین دو قاره بزرگ آسیا و اروپا است، جاذبه‌های بسیار زیادی از دو قاره را در این شهر می‌توان تماشا کرد. سالانه افراد زیادی در کشور ما، اقدام به خرید بلیط تهران استانبول می‌کنند؛ به همین خاطر اطلاع از قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403 از اهمیت بالایی برخوردار است که در این بخش قصد داریم در این رابطه اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم.

آیا قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول در سال 1403 تغییری داشته است؟

اگر قصد سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول را داشته باشید، قطعا یکی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر می‌کند، قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول است. نکته مهمی که در این رابطه باید بدانید، این است که هیچ سازمانی بر قیمت بلیط سفر به استانبول، نظارت ندارد و بلیط سفر به این شهر، از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند.

در اصل می‌توان گفت بلیط سفر به این شهر، از طرف سازمان هواپیمایی کشوری آزاد اعلام شده است. با این وجود، تعرفه دریافت بلیط تهران استانبول در سال 1403 به نسبت سال قبل،  تغییر زیادی نداشته و تقریبا، با همان نرخی که در سال گذشته داشته، با درصد بسیار کمی تغییرات، به فروش می‌رسد.

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما استانبول تأثیر می‌گذارد؟

با وجود اینکه تعرفه فروش و قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول  به نسبت سال گذشته، تغییر زیادی نکرده، اما عوامل زیادی وجود دارد که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد؛ از جمله:

خرید بلیط در ایام خاص نوع پرواز کلاس پروازی هواپیما آژانس و شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیط

 

 

خرید بلیط هواپیما در ایام خاص

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول تاثیر دارد، زمان پرواز است. لازم است بدانید در ایام تعطیلات و مناسبت‌های خاص و به‌طور کلی زمان پیک سفر، ممکن است قیمت بلیط سفر به این شهر افزایش داشته باشد.

نوع پرواز

نوع پرواز نیز می‌تواند بر قیمت بلیط تاثیر داشته باشد. در مواردی که بلیط چارتری یا لحظه آخری دریافت می‌کنید، ممکن است از لحاظ قیمت با بلیط سیستمی متفاوت باشد.

 کلاس پروازی هواپیما

کلاس پروازی نیز بر قیمت بلیط تاثیرگذار است. بلیط هواپیمای تهران استانبول از لحاظ کلاس پروازی سه نمونه است:

فرست کلاس: این نوع بلیط قیمت بالاتری دارد. برای مسافرانی که بلیط فرست کلاس دریافت کرده‌اند، امکاناتی درنظر گرفته می‌شود که می‌‌توانند در طول مسیر از آن، استفاده کنند. معمولا افراد سیاستمدار، مشهور و سرشناس بلیط فرست کلاس می‌خرند. بیزینس‌کلاس: این نوع بلیط قیمت ارزان‌تری نسبت به فرست‌کلاس داشته و در رده متوسط قرار دارد. برای مسافرانی که این بلیط را دریافت می‌کنند نیز به نسبت مبلغی که می‌پردازند، امکاناتی درنظر گرفته می‌شود. بلیط اقتصادی و اکونومی: بلیط اکونومی، معمولی‌ترین بلیط هواپیمایی است که ارزان‌ترین قیمت را دارد. صندلی‌های این نوع پرواز معمولی هستند. خدماتی که برای مسافران این کلاس پروازی، درنظر گرفته می‌شود، به نسبت دیگر بلیط‌ها کیفیت پایین‌تری دارد. آژانس و شرکت هواپیمایی صادرکننده بلیط

آژانس‌های هواپیمایی زیادی در سطح کشور هستند که در زمینه فروش بلیط، فعالیت دارند. میزان فعالیت این آژانس‌ها یکسان نیست، بعضی از آن‌ها به دلیل اینکه فعالیت بیشتری دارند، پروازهای بیشتری را پوشش می‌دهند و امکانات بیشتری را برای مسافر فراهم می‌کنند. به همین‌خاطر ممکن است قیمت بلیط آن‌ها به نسبت دیگر شرکت‌ها بیشتر باشد.

 

 

نکات مهم برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول با کیفیت و قیمت مناسب

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول در سال 1403، ابتدا، کمی زمان صرف بررسی قیمت‌های مختلف کرده و نرخ شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. به این ترتیب می‌توانید مناسب‌ترین و ارزان‌ترین بلیط را بخرید.

همچنین برای اینکه بتوانید بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول را پیدا کنید، بهتر است فعالیت شرکت‌های مختلف را در دنیای مجازی، به‌صورت روزانه زیرنظر بگیرید. با این روش می‌توانید بهترین قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول را از این شرکت‌ها پیدا کرده و در صورت تخفیف از طرف شرکتی، بلیط این مسیر را با قیمت ارزان‌تر تهیه کنید.

سخن آخر

قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403 به عوامل زیادی مثل، کلاس پرواز، ایام خاص، نوع بلیط، ساعت پرواز، شرکت هواپیمایی و مواردی از این قبیل بستگی دارد. مسافران و گردشگران، برای خرید بلیط با قیمت مناسبتر باید همه این موارد را درنظر بگیرند تا بتوانند شروع و پایان خوب و مقرون به صرفه‌ای برای سفر خود رقم بزنند.

یادتان باشد برای خرید بلیط ارزان در دام افراد سودجو نیفتید؛ چراکه گاها افراد بدون هیچ تحقیق و اطلاعی صرفا به‌خاطر ارزان بودن قیمت، بلیط می‌‌خرند اما بعد از آن با مشکلاتی روبرو می‌شوند که علاوه بر صرف هزینه بیشتر، ناراحتی و معطلی‌های فراوانی نیز برای آن‌ها به بار می‌آید. پس اولین گام برای خرید هر نوع بلیطی اطمینان پیداکردن از آژانس یا سایتی است که آن نوع بلیط را عرضه می‌کند.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • اخبار قیمت بلیط هواپیمای تهران استانبول 1403
  • بسته کنسلی رایگان فلای‌تودی برای بلیط‌های هواپیما
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • چطور در هواپیما صندلی کنار پنجره رزرو کنم؟
  • قطار یا هواپیما، کدام یک برای سفر به بندرعباس بهتر است
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود
  • پنج شایعه و پنج خبر تاثیرگذار اقتصادی در سال جدید
  • ۳ مزیت از خرید بلیط هواپیما آنلاین