Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:24:25 GMT

بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۰۲۸

بزرگترین مشتری هندی ونزوئلا خریدار نفت کانادا شد

شرکت ریلانس اینداستریز که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، به دلیل واهمه از مجازات واشنگتن خرید نفت سنگین کانادا را به عنوان جایگزینی برای واردات از ونزوئلا آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند شرکت ریلاینس اخیرا قراردادی برای خرید ماهانه دو میلیون بشکه نفت سنگین کانادا به مدت شش ماه آینده امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند با وجود تحریمهای آمریکا، یکی از بزرگترین خریداران نفت ونزوئلا بوده است. این فروش در قالب سواپ نفت در برابر سوخت انجام گرفته که به دلایل انسان دوستانه تحت تحریمها مجاز بود با این حال واشنگتن به دنبال راههایی برای قطع این تجارت بوده است. در واقع، به مدد فروش به هند، صادرات نفت ونزوئلا که در ژوئن و ژوئیه به رکورد پایین تری سقوط کرده بود در اوت افزایش یافت.

طبق آمار رویترز، صادرات اوت این کشور  ۴۳۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماههای ژوئن و ژوئیه بود. ریلاینس در ژوئیه خرید نفت از ونزوئلا را پس از اطمینان از این که هدف تحریمهای آمریکا قرار نمی گیرد، ازسرگرفته بود و در اوت به بزرگترین مشتری شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تبدیل شد و ۲۱۶ هزار بشکه در روز نفت خریداری کرد.

ریلانس در ماه سپتامبر خرید نفت از ونزوئلا را به ۱۱.۶ میلیون بشکه افزایش داد که دو برابر آمار خرید اوت و بالاترین خرید ماهانه از مارس ۲۰۱۶ به این طرف بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سواپ نفت در برابر سوخت به رفع مشکل کمبود بنزین ونزوئلا کمک کرده اما پولی به خزانه دولت مادورو وارد نکرده است. با این حال واشنگتن از این معاملات سواپ راضی به نظر نمی رسد. اگر این معاملات خاتمه پیدا کنند، ونزوئلا ممکن است با بدترین بحران کمبود سوخت مواجه شود و این امر به تشدید اعتراضات داخلی منتهی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت ریلاینس اینداستریز صادرات نفت ونزوئلا تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : باتوجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود امسال ۶۶ هزارتن گندم از مزارع گندم شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

جبار ولی‌پور با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال جاری ۳۱ هزار هکتار است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را به انجام می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید سطح زیر کشت کلزا نیز سه برابر شده و با ۶۵۰ هکتار کشت پیش بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰تن عملکرد داشته باشیم که ۲و نیم برابر بیشتر از سال قبل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت، گفت: تدابیر لازم به منظور استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است.

علیرضا نظری افزود: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، حومه، گواور و حیدریه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۵۵ هزارتن گندم مازاددبر نیاز کشاورزان از مجموع ۶۶ هزار تن گندم برداشت شده از طریق این مراکز خرید تضمینی انجام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)