Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:15:45 GMT

آمریکا یک مقام ارشد کوبایی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۰۴۲

آمریکا یک مقام ارشد کوبایی را تحریم کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که «لوئیس آلبرتو لوپز کالخا» داماد «رائول کاسترو» رهبر سابق کوبا و رییس شرکت GAESA را تحریم کرده است.
این شرکت حدود ۵۰ هتل، فروشگاه زنجیره‌ای، شرکت‌های عمرانی، مخابرات و همچنین بندر «ماریل» در غرب هاوانا پایتخت کوبا را مدیریت می‌کند و گفته می‌شود که وابسته به ارتش این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی این شرکت صرف سرکوب مردم کوبا و سلطه استعمار بر ونزوئلا می‌شود.
بر اساس تحریم‌های دولت ترامپ، دارایی‌ها لوپز کالخا در آمریکا مسدود شده و هرگونه تراکنش بانکی با وی مشمول قوانین کیفری آمریکا می‌شود.
این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که یک ماه دیگر تا انتخابات آمریکا باقی است و ترامپ قصد دارد آرای شهروندان فلوریدا را جلب کند.
فلوریدا یکی از پایگاه‌های حمایتی جمهوریخواهان است و بسیاری از آمریکایی‌های کوبایی‌تبار که با حکومت کوبا مخالف هستند، در این ایالت زندگی می‌کنند.
دولت ترامپ هفته گذشته نیز محدودیت‌های شدیدتری در مورد سفر به کوبا اعمال کرد و شهروندان آمریکایی را از اقامت در هتل‌های دولتی منع کرد.

برچسب‌ها دولت ترامپ کوبا وزارت خزانه داری آمریکا فلوریدا مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت ترامپ کوبا وزارت خزانه داری آمریکا فلوریدا مایک پمپئو دولت ترامپ کوبا وزارت خزانه داری آمریکا فلوریدا مایک پمپئو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور

پکن نشست دوسالانه مقامات ارشد نیروی دریایی کشورهای خارجی را در بحبوحه تنش‌ها در دریای چین جنوبی آغاز کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پکن نشست دوسالانه مقامات ارشد نیروی دریایی کشورهای خارجی را در شهر بندری کینگدائو و در بحبوحه تنش ها در دریای چین جنوبی آغاز کرد.

براساس این گزارش، این رویداد 4 روزه با حضور نمایندگان نیروی دریایی 30 کشور جهان در بحبوحه تنش های فزاینده در دریای چین جنوبی از امروز آغاز شده است، در حالی که مانیل به عنوان یکی از متحدان آمریکا در آسیا به طور فزاینده ای درگیر بن بست های پرفراز و نشیبی با پکن بر سر آب راه های استراتژیک است و همین موضوع تبدیل به یکی از عوامل تنش در روابط بین آمریکا و چین شده است.

یک منبع آگاه اعلام کرد ژنرال استفان کولر فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا به نمایندگی از طرف ایالات متحده در این نشست حضور دارد. رسانه ها گزارش دادند نمایندگانی از دیگر کشورها شامل استرالیا، فرانسه، هند، کره جنوبی، روسیه و بریتانیا از دیگر حاضران در این نشست هستند.

شرکت کنندگان در این نشست، گفتگوهایی را پشت درهای بسته در زمینه چالش های امنیت دریایی برگزار می کنند. آنها همچنین درباره برخوردهای برنامه ریزی نشده در دریا، مجموعه ای از دستورالعمل های طرح ریزی شده در دهه قبل، ابزار کاهش تنش ها بین نیروهای دریایی در دریاها گفتگو خواهند کرد.

براساس گزارش رسانه ها، در جلسه مقدماتی این نشست نیز که در ماه ژانویه برگزار شد، درباره تشکیل یک گروه کاری برای جلوگیری از برخوردهای پهپادی در دریا صحبت شد.

این نشست با رزمایش های سالانه دریایی مشترک و گسترده آمریکا-فیلیپین که از روز دوشنبه آغاز می شود، همزمان است. رزمایش هایی که برای نخستین بار در خارج از آب های منطقه ای فیلیپین برگزار خواهد شد.

این در حالی است که تنش های فزاینده ای در اطراف جزایر توماس شال دوم در دریای چین جنوبی وجود دارد که در آن مانیل، پکن را متهم به آزار و اذیت هایی از جمله استفاده از توپ های دریایی علیه کشتی های فیلیپینی کرده است.

در همین راستا، آمریکا، ژاپن و فیلیپین هفته گذشته یک توافق جدید همکاری را در نشستی سه جانبه امضا کردند، جایی که رهبران کشورها نگرانی های خود را درباره خطرات و رفتارهای تهاجمی در دریای چین جنوبی، ابراز کردند.

چین در حالی میزبان این نشست چند جانبه برای نخستین بار از سال 2014 است، که روز سه شنبه 75 امین سالگرد نیروی دریایی آزادی بخش خلق چین برگزار می شود.

در همین حال، چند روز پیش لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای چینی خود برای نخستین بار در دو سال اخیر، بر ضرورت تقویت تماس های نظامی فی مابین در سطح بالا تاکید کرد در حالی که هر دو کشور خواستار بهبود مناسبات نظامی هستند. در همین ماه مقامات نظامی آمریکا و چین در شهر هاوایی با یکدیگر دیدار کردند.

 در حال حاضر یکی از تنش های اصلی بین چین و آمریکا بر سر موضوع تایوان است. تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی اداره می‌شود، از آن زمان تایوان پرچم و برخی دیگر نشانه‌های جمهوری خلق چین را که در سرزمین اصلی چین وجود داشت، تا پیش از به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین حفظ کرده بود. پکن همواره این جزیره را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین مادری چین می‌داند و این موضع مورد حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه است.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از سه سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

در همین حال پکن بارها از واشنگتن به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی تایوان خواسته تا به منظور کاهش تنش های فیمابین، از فروش و ارسال سلاح به این جزیره خودداری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»