Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@08:36:33 GMT

گرانی خودرو دلاری شد / جدیدترین قیمت پراید و پژو

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۱۴۲

گرانی خودرو دلاری شد / جدیدترین قیمت پراید و پژو

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی قیمت فروش انواع خودروهای پرتیراژ داخلی در حاشیه بازار حاکی از افزایش عجیب و غریب نرخ خودروهایی است که به گفته فعالان صنفی موجب صفرشدن معاملات در بازار خودرو شده است.

از عبور قیمت پراید۱۱۱ از مرز ۱۳۵میلیون تومان گرفته تا نرخ بیش از ۲۲۰میلیون تومانی پژو۲۰۶تیپ۲‌ و نرخ حدود ۴۶۰میلیون تومانی پژو۲۰۷ اتوماتیک، واقعیت تلخی است که این روزها در حاشیه بازار خودرو رقم خورده و قیمت این خودروها روزانه و حتی در برخی موارد هر چند ساعت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز ۳۰هزارتومان و مشکلات خودروسازان برای رشد تولید و عرضه خودرو و از سوی دیگر نزدیک‌شدن به موعد ارائه درخواست افزایش قیمت هر ۳‌ماه یک‌بار (فصلی) خودروهای داخلی توسط شورای رقابت، طی یک هفته گذشته زمینه هجوم نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و درج قیمت‌هایی در فضای مجازی و حاشیه بازار برای این خودروها فراهم کرده که تا چندماه پیش و با اقدامات دولت برای ساماندهی ثبت‌نام و فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی، کمتر کسی حتی تصور شنیدن خبر آن را داشت.

افزایش کاغذی قیمت خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه متأسفانه شاهد افزایش قیمت خودرو روی کاغذ هستیم و همین امر باعث شده تا قیمت‌ها واقعی نباشد و معاملات بازار خودرو به صفر برسد، گفت: به خریداران توصیه می‌کنیم در شرایط فعلی به هیچ عنوان از بازار خودرو خرید نکنند؛ چراکه در نهایت منجر به ضرر آنها خواهد شد.

سعید موتمنی‌ تأکید کرد: به‌دلیل وجودنداشتن سقف قیمت در بازار خودرو، هرکسی هر قیمتی که می‌خواهد را برای فروش خودرو تعیین ‌می‌کند و قیمت‌های اعلام شده در بازار خودرو کاملا سلیقه‌ای و ساختگی است.

او با بیان اینکه طی دو سه هفته گذشته، هیچ کدام از همکاران ما در صنف فروشندگان خودرو معامله‌ای نداشته یا قراردادی برای فروش خودرو منعقد نکرده‌اند، افزود: این قیمت‌های نجومی که بیشتر متاثر از نزدیک‌شدن نرخ دلار به مرز ۳۰هزارتومان است، موجب شده تا این‌روزها بازار خودرو در رکود کامل به سر ببرد.

موتمنی گفت: برای مثال دیروز قیمت محصولات سایپا در نمایشگاه‌های خودرو و همچنین در فضای مجازی کاملا متفاوت بود و اختلاف قیمت‌ محصولات این شرکت به بیش از ۱۰‌میلیون تومان هم می‌رسید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت هونگچی H۵‌، سدان لوکس و وارداتی گروه بهمن، توسط این مجموعه در فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت. بهای این خودرو اکنون به بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته برای خرید این سدان لوکس از بازار آزاد، به بیش از پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارید!

جدول تغییرات قیمت هونگچی H۵‌، فروردین ۱۴۰۳:
خودرو قیمت قبل قیمت جدید میزان افزایش
هونگچی H۵‌ ۲,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۲,۷۶۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

انتظار داریم افزایش ۱۴۲ میلیون تومانی قیمت هونگچی H۵‌، موجب افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد شود. میزان عرضه گروه بهمن همواره از تقاضای آن کمتر است و همین مسئله باعث می‌شود تا قیمت خودروهای گروه بهمن در بازار آزاد، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ رسمی کارخانه داشته باشند. هونگچی H۵‌ درحال‌حاضر یکی از گران‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران است و حتی می‌توان آن را گران‌ترین خودرو چینی بازار نیز لقب داد.

نگاهی به هونگچی اچ ۵

هونگچی H۵‌ محصولی میان‌رده در سبد محصولات برند چینی به شمار می‌رود. نسل نخست این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا به‌عنوان سدان کوچک‌تری از هونگچی H۷ شناخته شود. نسل دوم هونگچی H۵‌ نیز در سال ۲۰۲۲ معرفی شد که مدل‌های وارداتی بازار ایران متعلق به همین نسل هستند. هونگچی H۵ براساس پلتفرم مزدا ۶ توسعه یافته است. این خودرو از نظر ساختار فنی با خودروهایی همچون بستیون B۷۰ و هونگچی HS۵ اشتراکاتی دارد.

هونگچی H۵‌ به‌عنوان یک سدان لوکس و وارداتی، با پیشرانه دولیتری توربوشارژر به بازار ایران آمده است. این پیشرانه حداکثر ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده خواهد داشت. شتاب صفر تا صد هونگچی H۵‌ به‌صورت رسمی ۷.۸ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

آپشن‌های استاندارد این خودرو عبارتند از: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، پنل ابزار دیجیتال، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، سانروف، سنسور نور و سنسور باران.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895953

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین + جدول
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان