Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@11:57:02 GMT

تونس و آمریکا سند همکاری امضا کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۱۸۱

تونس و آمریکا سند همکاری امضا کردند

تونس و آمریکا  سند "طرح نقشه راه" چشم‌اندازهای همکاری تونس و آمریکا در زمینه‌های دفاعی برای دهه آینده را امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تونس و آمریکا  سند "طرح نقشه راه" چشم‌اندازهای همکاری تونس و آمریکا در زمینه‌های دفاعی برای دهه آینده را امضا کردند.

 مذاکرات در تونس با مشارکت ابراهیم برتاجی، وزیر دفاع این کشور و مارک اسپر، همتای آمریکایی و دونالد بلوم، سفیر آمریکا در تونس و دیگر نظامیان تونسی و آمریکایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای آمده است، این طرح نقشه با هدف بالا بردن سطح آمادگی نیروهای مسلح تونس و تقویت توانمندی‌هایش، مقابله با تهدیدات و چالش‌های امنیتی است.

برتاجی در این جلسه گفت، آمریکا شریک ویژه تونس است و دو کشور دوست روابط تاریخی مستحکمی دارند.

او ابراز امیدواری کرد، این همکاری تقویت شده و زمینه‌های اعتماد متقابل توسعه یابد.

او به تلاش‌های سفارت آمریکا در تونس و کادر دیپلماتیک و نظامی آن در چارچوب تقویت همکاری دوجانبه نمونه در جهت خدمت به منافع مشترک دو کشور اشاره کرد.

وزیر دفاع تونس همچنین بر اهمیت حمایت آمریکا در زمینه امنیت مرزها، مشارکت در تقویت سامانه نظارت الکترونیکی در مرزهای جنوب شرقی و غربی تونس و در توسعه قابلیت‌های عملیاتی موسسه نظامی تأکید کرد.

در حالی که وزیر دفاع آمریکا نیز بر پایبندی کشورش در حمایت از تونس و افزایش قابلیت‌های نظامی و عملیاتی تونس در زمینه‌های امنیت مرزها، مقاومت در برابر تروریسم و آموزش و افزایش تمرین‌های نظامی مشترک تأکید کرد.

همچنین پایبندی آمریکا به تأمین کمک‌های فنی، تجهیزات لجستیکی و تجهیزات نظامی متناسب با تهدیدات غیرمتعارفی که منطقه شاهد آن است از دیگر نکات مورد تأکید اسپر بود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: آمریکا تونس مارک اسپر تونس و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حضور رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر پاکستان، هشت سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) و در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سیدابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک، همکاری در بخش سیما و رسانه، همکاری در بخش بهداشت دامی، همکاری‌های امنیتی، همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی، همکاری در بخش استاندارد و همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزیران راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند