Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت:راه اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، بستری مناسب را برای اشتغال زایی مولد و توسعه استان در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم‌ می سازد.

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان با بیان اینکه علاوه بر تقویت زیرساخت ها و فراهم کردن سخت افزارها بایست به فراهم کردن شرایط کسب کار برای نیروی انسانی که محور توسعه در هر جامعه ای است پرداخت بر تقویت این محور توسعه و اماده سازی پیشران های فعالیت آن تاکید کرد و افزود: امروز شاهدیم در عصر دیجیتال، اکثر فرصت های شغلی نوآور، زائیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و امید می رود با راه اندازی این پایگاه اقتصاد دیجیتال، شاهد افزایش اشتغال و توسعه استان باشیم
وی یاد آور شد: وظیفه ما در مسیر تقویت نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده، گسترش کار و فعالیت های مرتبط با فناوری اطلاعات، شناسایی شرکت های فناور و شتاب دهنده ها در جهت حمایت از توسعه کسب و کار های دیجیتالی و ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تجهیز و آماده کردن این مرکز، در مرحله بعدی با تفاهم مشترک با پارکهای علم و فناوری استان و سمنان، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و اداره کل فنی و حرفه ای استان برای فعال کردن پارک ورود کنند.
معاون استاندار سمنان استفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل این مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال را از اهداف اصلی مسئولان استان دانست و خاطرنشان کرد: با دستور استاندار ، روند راه اندازی کارخانه های نوآوری در شهرستان های سمنان و شاهرود نیز در دستور کار قرار دارد که می توانند با پارک هم افزایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه تعهدات وزارتخانه در زمان مشخص انجام و هرچه سریعتر بهره برداری این واحد انجام شود، عنوان کرد: با تفاهمنامه داخلی با حوزه های فعال در آی سی تی انتظار حداکثر بهره برداری از ظرفیت اسمی پارک را خواهیم داشت.
منصوری بر وفاق مشترک در راستای توسعه مشاغل آی سی تی تاکید داشت و افزود: امید می رود در بازدید از مکان مشخص شده برای استقرار این ‌مرکز، زیرساخت های مد نظری که توسط وزارت نیاز است شناسایی و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن مهیا شود.
معاون استاندار سمنان در پایان بر حمایت های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از استقرار واحدهای فناور و پشتیبانی در راستای توسعه بازار این حوزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود با برنامه های حمایتی و آموزشی وزارت فاوا و همکاری و هم افزایی دستگاههای فعال در این حوزه شاهد توسعه مشاغل فعال و مولد از بستر این پارک باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فناوری اطلاعات اقتصاد دیجیتال راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، ازاین‌رو در گام نخست، برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان ازجمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر، به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد و درمقابل، حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هرکدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بینجامد.

در این دیدار، همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید، و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات