Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@21:57:18 GMT

احتمال سرایت و قدرت کرونا بیشتر شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۳۹۴

احتمال سرایت و قدرت کرونا بیشتر شده است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون، در روز‌های مختلف به جز تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، روند شیوع ویروس کرونا به صورت سینوسی بوده است و ۱۴ روز بعد از ایام خاص، افزایش بیماران سرپایی و مبتلایان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان‌بابایی تصریح کرد: مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تعطیلات پیش‌رو و احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا نگران هستند.

وی یادآور شد: با وجود شیوع بسیار بالای ویروس کرونا در اصفهان، کاشان، قم و خوزستان، اما مسوولان چهارمحال و بختیاری روند شیوع این ویروس در استان را مدیریت کردند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، هیچ کشوری تاکنون به جز استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال برخی جرایم، اقدام دیگری نکرده است.

وی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است.

جان‌بابایی، تقویت روحیه و انرژی‌بخشی به کادر بهداشت و درمان را ضروری اعلام و تاکید کرد: هنوز مشخص نیست در روند شیوع، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کجای کار هستیم.

وی، کودکان را مهم‌ترین حلقه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: تعطیلی کسب و کار جزو آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن باشد.

جان‌بابایی تصریح کرد: حضور ۶۰ درصدی دانش‌آموزان در برخی مدارس چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان شهرکرد و سایر مناطق این استان خطرناک است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشور‌های جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی انتخابات آمریکا صباح احمد جابر الصباح روز جهانی ناشنوایان معاون وزیر بهداشت شیوع ویروس کرونا سرایت کرونا علیرضا رزم حسینی انتخابات آمریکا صباح احمد جابر الصباح روز جهانی ناشنوایان ویروس کرونا جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند

جمشید حسین‌خانی، با بیان اینکه وقوع این آتش‌سوزی در طبقۀ چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، عصر امروز سوم اردیبهشت‌ماه، به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بیان کرد: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحد‌های فوقانی بود؛ شرایط به نحوی بود که تمام واحد‌های فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

حسین‌خانی افزود: بنابراین، با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحد‌های در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحد‌ها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

معاون فنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخداد‌های این‌چنینی نباشیم

حسین‌خانی بیان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید