Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، موذن با بیان اینکه در ترم گذشته ۱۱۶ نفر کودک و نوجوان دختر به عنوان فراگیر در مرکز قرآن و حدیث مشغول آموزش حفظ قرآن کریم بوده‌اند، گفت: این کودکان و نوجوانان در قالب هفت کلاس مراحل حفظ قرآن کریم را آموخته‌اند.

او با تاکید بر رویکرد متفاوت این مرکز در آموزش حفظ قرآن به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان بعد از انجام آزمون درست خوانی و روانخوانی از حفظ جز ۳۰ قرآن کریم آغاز شده و کودکان و نوجوانان پس ازحفظ جزء ۳۰ حفظ جز ۲۹ را آغاز کرده و پس از آن با حفظ ۵ جز به مرحله حفظ جزء ۲۶ وارد شده و در نهایت از جزء ۱ اقدام به حفظ دیگر اجزا قرآن کریم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث دلیل آموزش حفظ قرآن کریم از جزء ۳۰را ثواب زیاد حفظ و قرائت سور این جزء عنوان کرد و گفت: آموختن این جز برای کودکان و نوجوانان آسان تر بوده و ثواب قرائت زیادی نیز دارد.

او اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در مرکز قرآن و حدیث در مدت هشت یا چهار سال قرآن کریم را حفظ می‌کنند و کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان در ایام سال تحصیلی یک روز در هفته بوده و در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود و در تعطیلات تابستان کلاس‌های حفظ قرآن کریم به صورت سه روز در هفته برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود؛ بنابراین کودکان برای حفظ قرآن کریم در سختی و رنج قرار نگرفته و با علاقه قرآن کریم را حفظ می کنند.

موذن با اشاره به اینکه در ترم گذشته ۲۳۹ خواهر جوان و بزرگسال در قالب ۳۶ کلاس اقدام به حفظ قرآن کریم کرده‌اند، گفت: در ترم گذشته در مجموع ۴۵ کلاس حفظ قرآن کریم در رشته‌های مختلف برای فراگیران مرکز قرآن و حدیث برگزار شده است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث، حفظ چهارسال، حفظ ۲ سال، حفظ آزاد و دوره‌های تثبیت را از دوره‌های مربوط به حفظ اقرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث عنوان کرد.

او اظهار کرد: پذیرش کودکان در رشته حفظ قرآن کریم از سن ۸ سال به بالا بوده و کودک باید توان خواندن و نوشتن را داشته باشد تا بتواند در کلاس‌های حفظ قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث شرکت کند.

موذن افزود: در کلاس‌های حفظ در کنار حفظ قرآن کریم موارد تفسیری، نکات اخلاقی و تربیتی نیز به فراگیران مرکز آموزش داده می‌شود تا فراگیران در پرتو معارف قرآنی بتوانند به حیات طیبه قرآنی و اسلامی دست یافته و در مسیر ولایت امام معصوم حرکت کنند.

علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرس https://qhkarimeh.ir/ می‌توانند در کلاس‌های مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(س) ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرکز قرآن و حدیث کودکان و نوجوانان آموزش حفظ قرآن حفظ قرآن کریم حفظ جز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گو با حافظ : ساقی شده منشی اداره (فیلم)



منبع:پیج parsaismm

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حال و هوای حافظیه شیراز در لحظه تحویل سال (فیلم) تیپ متفاوت یک قاری قرآن در برنامه تلویزیون (فیلم) ماجرای تکان‌دهنده دختری نابینا با ۴ معلولیت که حافظ قرآن شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • گفت و گو با حافظ : ساقی شده منشی اداره (فیلم)
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌