Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@14:57:55 GMT

سازه‌های که در جهان مشهور شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۴۵۸۱

سازه‌های که در جهان مشهور شدند

خبرگزاری میزان-عکس‌های پیش از ساخت برخی از بنا‌های معروف را در این گزارش ببینید. خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران به نقل از ام‌اس‌ان نوشت: چه در زمان پیش بینی شده تمام شوند و چه ساختشان بیش از یک قرن طول بکشد، امروز مشهورترین سازه‌های جهان چنان چشمگیر هستند که تصور می‌شود تلاش زیادی برای ساختشان کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این گزارش عکس‌های تاریخی را می‌بینید که برخی از شناخته شده‌ترین بنا‌های تاریخی را قبل از اینکه تبدیل به یک مکان مهم شوند، مستند کرده اند:   پل بروکلین   پل بروکلین نیویورک در سال ۱۸۸۳ تکمیل شد. در روند ساخت این پل از دیگ‌های آب بندی شده و تحت فشار برای حفاری پایه‌های زیر سطح دریا استفاده شد.   جان آگوستوس روبلینگ، طراح پل بروکلین در اوایل روند همه‌گیری  بیماری کزاز درگذشت. واشنگتن پسر روبلینگ پروژه ساخت پل بروکلین را تحویل گرفت، اما او نیز سرانجام  فلج شد. کارگران زیادی در طول ساخت و ساز پل بروکلین جان خود را از دست دادند.       ساگرادا فامیلیا   ساخت باسیلیکا ساگرادا فامیلیا در بارسلونا از سال ۱۸۸۲ شروع شد و آنتونی گائودی که در آن زمان به عنوان «یک نابغه یا یک دیوانه» توصیف می‌شد، با طرحی بلندپروازانه کلیسای آینده، مسئولیت ساخت آن را پذیرفت.   گائودی تا زمان مرگ در سال ۱۹۲۶ روی بنای باسیلیکا ساگرادا فامیلیا کار می‌کرد، اما این پروژه تا یک قرن پس از مرگ او هنوز به طور کامل ساخته نشد و ساخت باسیلیکا ساگرادا فامیلیا همچنان ادامه دارد.       مجسمه آزادی   مجسمه آزادی حاصل تفکر دو فرانسوی بود. این مجسمه ادای احترامی به پایان بردگی در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید و ساخت و سازش در سال ۱۸۷۶ در فرانسه آغاز شد. مجسمه آزادی پس از پایان ساخت به آمریکا و بندر نیویورک منتقل و توسط گروهی از مهاجران  مونتاژ شد.       برج ایفل   برج ایفل یک پیروزی فنی است. این اثر تاریخی۳۰۰ متری در سال ۱۸۸۷ و پس از دو سال تکمیل شد. گروهی از فرانسوی‌ها در زمان ساخت این اثر، آن را به یک چراغ خیابان غم انگیز شباهت می‌دادند.   برج ایفل هم اکنون در طول سال بیش از ۲میلیون بازدیدکننده دارد.           ورزشگاه ومبلی   ورزشگاه ومبلی در محل برج واتکین رقیب قدیمی برج ایفل ساخته شد. برج واتکین ناقص ماند و سرانجام زیر پایه‌های ورزشگاه ومبلی به خاک سپرده شد.   استادیوم ومبلی در سال‌های ۱۹۲۴تا ۱۹۲۵ میلادی برای برگزاری نمایشگاه امپراتوری انگلیس ساخته شد و تا پایان آن قرن به خانه رسمی تیم فوتبال انگلیس تبدیل شد. بعد‌ها ورزشگاه جدید ومبلی روی خرابه‌های ورزشگاه قدیمی ساخته شد.       کانال پاناما   ساخت کانال پاناما  سه دهه طول کشید. با بهره برداری از کانال پاناما در سال ۱۹۱۴این پروژه به گران‌ترین پروژه ساخت و ساز ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. کانال پاناما یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن محسوب می‌شود.       دیوار برلین   هنگامی که دیوار تقسیم برلین شرقی و غربی یک شبه و بدون هیچ هشداری در سال ۱۹۶۱ ساخته شد؛ این دیوار یک نماد ترسناک از جنگ سرد بین اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا و متحدانش به حساب آمد.   دیوار برلین در حالی ساخته شد که به شدت با اسلحه، سگ محافظ و مین از آن حفاظت می‌شد تا کسی نتواند از شرق دیوار به غرب آن فرار کند. سرانجام دیوار برلین در سال ۱۹۸۹سقوط کرد.     بیشتر بخوانید: بناهای معروف در شب+عکس  

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سازه بناهای تاریخی شهرت جهانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازه بناهای تاریخی شهرت جهانی ساگرادا فامیلیا کانال پاناما پل بروکلین برج ایفل ساخته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!

زی‌سان: دمت اوزدمیر بازیگر مشهور و پولساز ترکیه که حضورش در هر پروژه‌ای فروش آن را ضمانت می‌کند، پس از رابطه‌ای ۸ ماهه و طلاق زودهنگامش، با عشق جدید خود و آغاز رابطه‌ای جدید خبرساز شد.

سال گذشته دمت اوزدمیر بازیگر مشهور ترک رابطه‌ای عاشقانه با اوزهان کوچ خواننده مشهور ترکیه آغاز کرد که به این رابطه پس از مدت بسیار کوتاهی به ازدواج ختم شد.

اما این زوج تنها پس از ۸ ماه زندگی مشترک به مشکل خورده و در یک جلسه دادگاه به نقطه پایان رسیدند.

اوزدمیر با روحیه‌ای قوی این شکست را پشت سر گذاشت و بلافاصله با یک دی‌جی یونانی به نام سرخیو رابطه‌اش را آغاز کرد.

اوزدمیر که از جمله بازیگران پولساز ترکیه به شمار می‌رود و بابت قرارداد‌های کاری خود ارقام سنگینی را دریافت می‌کند، به محض پایان فیلم‌برداری فصل اول سریال «اسم من فرح است» برای تعطیلات به یونان رفته و یک ویلای لوکس نیز در این کشور خریداری کرده است.

وی بابت هر استوری در صفحه اینستاگرام خود رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. گفته شده که دمت اوزدمیر عاشق دی‌جی سرخیو یونانی شده و در همین مدت کوتاه، به این نتیجه رسیده‌اند که این عشق را رسمی کرده و با یکدیگر ازدواج کنند.

tags # سریال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • واکنش سر جیم رتکلیف به عملکرد منچستریونایتد مقابل کاونتری / عکس
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • عایق بندی سردخانه با ساندویچ پانل چگونه انجام می‌شود؟
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!
  • منچسترسیتی با غلبه بر چلسی به فینال جام حذفی صعود کرد