Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز پنج شنبه از آغاز مجدد عملیات بهره برداری از دو پالایشگاه نفت این کشور خبر داد و اعلام کرد که این کشور در زمینه ذخایر بنزین برای مصارف داخلی به درجه خودکفایی رسیده است.

هرچند این سیاستمدار برجسته ونزوئلایی بطور دقیق مشخص نکرد که منظور وی کدام پالایشگاه‌های نفت است، افزود که علی رغم این موفقیت‌ها، خرید بنزین از خارج در ماه اکتبر و ماههای بعدی متوقف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که بسیاری از تحریم‌های جهان غرب علیه ونزوئلا شرکت دولتی نفت و گاز این کشور موسوم به «پترولئوس دی ونزوئلا» و شرکتهای تابعه آن را هدف قرار داده است. هدف اصلی این تحریم‌ها، تصاحب دارائیهای خارجی این شرکت دولتی و ممانعت از انجام تراکنش‌های مالی آن است.

شایان ذکر است که روز دوشنبه هفته جاری، ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مادورو به بهانه همکاری وی با ایران وضع کرد.

در واقع، وضع این تحریم‌ها به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از کمپین آمریکا علیه دولت مادورو پس از تشدید بحران سیاسی در این کشور آمریکای لاتین و در ژانویه ۲۰۱۹ وضع شد. واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت مادورو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد!

در مقابل، شمار دیگری از کشورها از جمله روسیه، چین و ترکیه نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. افزون بر این، نیکلاس مادورو نیز ایالات متحده را به تلاش برای راه اندازی یک کودتا در این کشور با هدف تحت کنترل گرفتن منابع غنی ونزوئلا متهم می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی انتخابات آمریکا صباح احمد جابر الصباح روز جهانی ناشنوایان مادورو ونزوئلا پالایشگاه نفت بهره برداری علیرضا رزم حسینی انتخابات آمریکا صباح احمد جابر الصباح روز جهانی ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

کد خبر 6079181

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • مدرسه ۱۸ کلاسه در حاشیه شهر زاهدان توسط وزیر کشور بهره‌برداری شد
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند