Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه متن - حاشیه، اظهار کرد: یک جبهه تقابلی که غربی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده‌اند، مباحث حقوق بشری است.

وی افزود: با نهاد‌های بین‌اللملی حقوق بشر ی مشکلی نداریم و در بسیاری از این نهاد‌ها عضو هستیم، اما نگاه سیاسی غرب به حقوق بشر فضای تعاملی را دچار اخلال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری تصریح کرد: گزارشگر ویژه حقوق بشر بر اساس رویکرد سیاسی انتخاب شده است. آرایی که به ابقای جاوید رحمان به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر داده شد کمتر از آرای دیگر بود، اما چون سازوکار سیاسی است، وی مجدد انتخاب شد و مذاکره‌ای با گزارشگر ویژه حقوق بشر نداشته‌ایم.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: روز جمعه به همراه رئیس سازمان زندان‌ها بازدید ۱۲ ساعته‌ای از زندان فشافویه داشتم و مسائل و دیدگاه‌های زندانیان درمورد وضعیت زندان و مسائل و مشکلات آن‌ها را شنیدیم.

وی بیان داشت: تعداد قابل توجهی از زندانیان در صف کاهش مجازات حبس هستند، اما تعداد قضاتی که صلاحیت رسیدگی دارند با حجم زندانیانی که مشمول می‌شوند متناسب نیست؛ دستگاه قضایی اولویت‌بندی کرده و افرادی که با قانون کاهش مجازات احتمال آزادی‌شان وجود دارد را در ارجحیت قرار داده و مابقی زندانیان در اولویت‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

باقری یادآور شد: یکی از مطالبات به حق زندانیان ایجاد دفاتر الکترونیک قضایی در داخل زندان بود؛ با تدابیر اندیشیده شده و گزارشی که امروز گرفتم اقدامات خوبی در این چند روزه انجام شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه قضائیه حقوق بشر سازمان زندان ها حقوق بشر قوه قضائیه گزارشگر ویژه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان

مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: ۲ هزار زندانی در زندان‌ها و کارگاه‌های استان مشغول کار هستند و کسب درآمد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا روشان روز یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان از زندان مرکزی اهواز بیان کرد: مهارت‌آموزی به مددجویان در راستای اشتغالزایی و کسب درآمد از جمله اهداف و برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان است.

وی گفت: سال گذشته حدود هفت هزار زندانی آموزش‌های فنی و مهارتی فرا گرفتند و گواهی رسمی فنی و حرفه‌ای را در 25 رشته دریافت کردند.

روشان افزود: اداره کل زندان‌های استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مقام نخست کشور را در سال 1402 کسب کرد.

مدیرکل زندان‌های خوزستان ادامه داد: روزانه بیش از 85 درصد زندانیان استان از برنامه‌ها فرهنگی و تربیتی بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در دیدار با جمعی از زندانیان زندان مرکزی اهواز بیان کرد: زندان فرصتی برای احیای انسان‌های آسیب دیده از جرم است و اقدامات زندان‌ها در اصلاح مجرمان و تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها قابل تحسین است.

حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد ابراز امیدواری کرد: مددجویان با کمک اقدامات و فرصت‌های اصلاحی و تربیتی مجموعه زندانبانی اسلامی، به مسیر زندگی سعادت‌مندانه اجتماعی باز گردند.

امام جمعه اهواز گفت: مددجویان از فرصت اجباری برای اصلاح رفتار و اندیشه‌های مجرمانه خود استفاده کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز منصوب شد
  • منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندان مرکز شد
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان