Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:40:47 GMT

بیمه منازل روستایی به صورت استانی انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۸۵۰۷۸

بیمه منازل روستایی به صورت استانی انجام شد

علی قربانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیمه منازل روستاییان در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان متاثر از سیل افزود: همه سکونتگاه های روستایی استان لرستان تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی از طریق اعتبارات دهیاری های این استان با همکاری بنیاد برکت تحت پوشش بیمه میهن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۱۶۵ هزار خانوار روستایی استان خوزستان از مجموع ۲۷۴ هزار خانوار تا سقف ۲۰۰ میلون ریال برای هر واحد مسکونی و ۵۰ میلیون ریال برای اثاثیه منازل از طریق اعتبارات دهیاری ها با همکاری بنیاد برکت تحت پوشش بیمه میهن قرار گرفت.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: در استان گلستان نیز روستاهای بخش کوهساران شهرستان مینودشت، کل روستاهای شهرستان گالیکش، روستاهای بخش مرکزی مراوه تپه (هر روستا ۱۰ خانوار) و دو روستا از بخش گمیشان از طریق اعتبارات دهیاری ها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات دهیاری ها در زمینه مدیریت بحران نیز گفت: پس از زلزله کرمانشاه (ازگله) به منظور اخذ اطلاعات و اقلام مورد نیاز روستاهای حادثه دیده نسبت به سازماندهی دهیاری ها و بخشداری ها مربوطه در قالب بانک  اطلاعات و شبکه سازی  بخشداران و دهیاران اقدام شد که آمار و اطلاعات جمع آوری شده به مبادی ذیربط مانند هلال احمر و مدیریت بحران استان های مربوطه به صورت روزانه برای بهره برداری منعکس شد.

قربانی گفت: اخذ اطلاعات اماکن و ساختمان و بناهای واقع در مسیل و حریم رودخانه ها و برآورد میزان خسارت وارد شده به زیر ساخت ها و تاسیسات عمومی مرتبط با دهیاری های آسیب دیده متاثر از سیل از دیگر اقدامات در زمینه مدیریت بحران دهیاری ها است.

وی ادامه داد: ابلاغ معافیت پرداخت عوارض صدور پروانه در روستاهای سیل زده و ارائه پیشنهاد به منظور تسریع در صدور پروانه ساختمان روستایی به صورت رایگان در روستاهای آسیب دیده از سیل و تهیه و ابلاغ طرح های دهیاران داوطلب امداد (مدد) و هر دهیاری یک همراهی (هدیه) به منظوراستفاده از ظرفیت دهیاران برای کمک به مناطق سیل زده و بازسازی نوسازی آنها از دیگر اقدامات در زمینه مدیریت بحران در روستا است.

برچسب‌ها استان گلستان اختصاصی ایرنا علی قربانی خسارت بیمه بنیاد برکت خوزستان سیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان اختصاصی ایرنا علی قربانی خسارت بیمه بنیاد برکت خوزستان سیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استان گلستان اختصاصی ایرنا علی قربانی خسارت بیمه بنیاد برکت خوزستان سیل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور مدیریت بحران دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد (+عکس)
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت سیلاب به بخشی از راه‌های روستایی و منازل مسکونی