Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن حضور در زادگاه شهید «مقداد بویر»، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم»، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت سرگرد «مقداد بویر» را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم رب شهدا و صدیقین
شهادت مسیر انتخاب شدن است
نه انتخاب کردن
برای انتخاب شدن برای شهادت باید طی طریق ‌کرد، و طی طریق از ناحیه مادر با شیر پاکش و از ناحیه پدر ارتزاق بر سفره حلال و طیبش است که برای این شهید والا مقام اتفاق افتاد.
و طریق بعدی زنده نگه داشتن روح الهی در وجود انسان است که این خود با رشد معنوی اتفاق خواهد افتاد‌.

شهید والا مقام سرگرد «مقداد بویر» رفتن زیبایی داشت و شروع زیبایی هم خواهد داشت، رفتنش از این دید که ««مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: فرمودند«لَیسَ عَنِ الـمَوْتِ مَحیدٌ وَ لا مَحیصٌ. مَن لَم یُقتَلْ ماتَ، إنّ اَفضَلَ الموتِ اَلقَتلُ».

از مرگ راه فرار و گریزی نیست، کسی که کشته نشود (بالاخره) خواهد مُرد، (آری) بهترین مرگ و میرها کشته شدن در راه خداست. (سفینه،‌ج ٢، ص ٥٥٣
و شروع زندگی ابدی از این منظر که «امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»فرمودند «ثَلاثَةٌ یَشفَعونَ اِلَی اللهِ یومَ القیامةِ فَیُشَفِّعُهُم: الأَنبیاءُ(ع) ثُمّ العلماءُ ثُمَّ الشُّهَداَءُ.

سه گروه هستند که (به ترتیب) در روز قیامت شفاعت می‌کنند و خداوند شفاعت آن‌ها را می‌پذیرد: نخست انبیا(ع)، بعد علما و بعد شُهدا. (مستدرک، ج ١١، ص ٢٠)
امیدوارم که راه و رسم شهید مقداد بویر که ایستادگی در مقابل منکر خدا بوده، الگویی برای جوانان عزیز میهن باشد و این وظیفه را که در وهله اول شرع بر عهده او گذاشته بود و در رتبه بعدی قانون.
این شهیدی که از مقام شفاعت برخوردار است وظیفه شخصی خود را که با جان دادن در راه خداوند و ریختن خون خود داده است، بعد از قانون شرع قرار داد و ایستادگی در مقابل منکر و جلوگیری از اتفاق افتادن منکر را برای آیندگان به عنوان یک درس معرفی کردند که امیدوارم با ایستادگی در مقابل منکر از شفاعت آن شهید عزیز در آخرت و دعای خیر ایشان در زندگی دنیوی برخوردار باشیم.
اینجانب به پیشنهاد و نیابت از طرف نماینده محترم ولی فقیه حضرت «آیت الله سید نصیر حسینی» (دامت برکاته)در روستای الگن  جهت عرض تبریک و تسلیت  حضور پیدا کردم.
تسلیت به خاطر از دست دادن جوان و داغ این جوان رشید و تبریک به روح مقدس آن شهید والان مقام که به خاطر خدمت در راه خدا و مردم ایران اسلامی روزیشان گردید.
من الله توفیق

 

گفتنی است، سروان «مقداد بویر»، فرمانده پاسگاه مرزی دشت آزادگان اهل روستای «الگن» بخش چاروسا از توبع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه استوار «عبدالله مومنی» از شهر ایذه خوزستان چهار روز پیش در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید مقداد بویر مدافع امنیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مقداد بویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از توزیع دو هزار سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند و تألیف ۲۰۰ جلد کتاب در خلال برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در شهرستان گچساران، اظهار کرد: بارها شاهد حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس به برکت جان‌فشانی‌های ارتش قهرمان است درنبرد مروارید نیروی دریایی رژیم بعث منهدم شد.

وی گفت: هیچ عملیاتی بدون پشتیبانی نیروی هوایی در دفاع مقدس نداشتیم و شایسته است دستاوردهای انقلاب تبیین شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان بعد از هشت سال، تصریح کرد: امسال دومین کنگره ملی شهدای استان را برگزار می‌کنیم و کنگره اول در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها و۱۲ اجلاسیه‌ها هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان است و اجلاسیه نهایی در شهریور برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب از خاطرات رزمندگان استان گفت: در راستای این کنگره ۲۰۰ کتاب که برگرفته از موقعیت جنگ بود را در دست طراحی و چاپ داریم و ۱۴۰ مورد فیلم نیز در دست اقدام بوده که در زمان‌های مختلف اکران می‌شوند.

وی با اشاره به تولید فیلم فاخر شهید طیب افزود: مهم‌ترین برنامه در راستای کارهای فرهنگی نیز تولید فیلم درباره شهید طیب است که امید داریم به جشنواره فیلم فجر سال‌جاری برسد و بحث روایتگری را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داریم.

خرم‌دل با اشاره به تولید برنامه فصل شیدایی درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: این برنامه در ۱۵ شب هم‌زمان سیر تاریخی از اوایل اسلام تا انقلاب و روایتگری از استان را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به توزیع دو هزار جهیزیه هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دو هزار شهید استان تعداد دو هزار جایزه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاشت نهال در راستای این کنگره گفت: ۶۳ هزار نهال در دست کاشت داریم و جشنواره‌های مختلف در طول این ایام برگزار می‌کنیم و تمثال مبارک همه شهدا در میدان‌ها و معابر اصلی شهرها نصب می‌شود.

خرم‌دل با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها افزود: هرچند روز یک‌بار یک اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا به اجلاسیه نهایی برسیم.

وی با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه ابراز داشت: از همه عزیزان ارتشی کمال تشکر و قدردانی را دارم و یک‌بار دیگر از همه عزیزانی که تلاش کردند این اجلاسیه برگزار شود، کمال سپاسگزاری رادارم.

کد خبر 747826

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد