Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب ۱۴۷ صفحه ای با شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۷۰ هزار ریال از سوی نشر رسول در سال ۹۲ به چاپ رسیده است.

این مجموعه شامل، ۶ بخش با عنوان مسافر جنوب، هتل بی‌ستاره، گمگشته، مهمان VIP، سراب و عشق فوتبال است.

نویسنده این کتاب با توجه به تنوع فرهنگ و اخلاق گوناگون آدم‌ها، رابطه حساس و دقیق مهمان و میزبان و همچنین لایه‌های پنهان و آشکار روابط آن‌ها در صنعت هتلداری، قصه‌های کوتاه تلخ و شیرینی را در قالب ادبیات نمایشی برای مخاطبان به تماشا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این کتاب آمده است: مسافرانی که هتل را برای اقامت انتخاب می نمایند، توقعشان از خدمات هتلداری یک حق طبیعی است و کارکنان هتل نیز موظفند تمام سعی و تلاش خود را در جلب رضایت آن ها بکار گیرند، از طرفی هتلداران نیز انتظار دارند تا مقررات و قوانین داخلی هتل‌ها توسط مسافران رعایت شود، بنابراین رابطه میان مهمان و میزبان یک رابطه ارگانیک و مبتنی بر احترام متقابل است، اما زمانی که این توازن و انتظارات بهم می خورد، رابطه آدم ها شکلی از طنز به خود گرفته و کمدی موقعیت اتفاق می‌افتد.

بخشی از کتاب

محوطه لابی هتلی است که در نگاه اول آثار بی‌نظمی و کج سلیقگی در چیدمان آن به چشم می خورد. میز پذیرش در صدر لابی و نزدیک درب ورودی قرار دارد، که دیوار پشتی آن با رنگ های مرده وصله پینه شده، روی دیوار در عمق پذیرش، یک ساعت کهنه قدیمی با عقربه های از کار افتاده و تابلوی نرخ نامه با اعدادی مخدوش و جعبه مخصوص نگهداری کلید اتاق‌ها به چشم می‌خورد.

روی هم رفته فضای حاکم بر لابی، ناکارآمدی و درماندگی مسوولانش را به رخ می‌کشد، تنها چیزی که پذیرش را با دنیای بیرون مرتبط می سازد، وجود یک دستگاه تلفن رومیزی است که روی کانتر پذیرش به خوبی دیده می شود.

نعمت کارگری است چند شغله، گاهی بل‌ بوی، زمانی نظافت چی و بعضی وقت‌ها دربان هتل است، آدمی است سرخوش و از شغلش راضی، به همین دلیل هنگام کار غالبا زیر لب ترانه‌ای زمزمه می‌کند، او در حال جارو کردن و نظافت محوطه لابی است، در همین اثناء مسافری چمدان به دست و کیفی بر دوش با سر و وضعی آراسته، در حالی که به محوطه لابی وارد می‌شود، با تلفن همراهش صحبت می‌کند.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا هرمزگان نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا هرمزگان نمایشنامه کتابخانه ایرنا هرمزگان نمایشنامه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۸۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد

محمد میرکیانی از انتشار دو عنوان کتاب «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» خبر داد و گفت: با انتشار این آثار پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» کامل می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به تکمیل شدن مجموعه "ماجرای دشت مرموز" با انتشار دو کتاب جدید دیگر گفت: این آثار از سوی انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، افزود: «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی بازها» عنوان‌های دیگر این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است. مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.

میرکیانی: آثار فانتزی، با رنگ و لعاب ایرانی محبوب نوجوانان است

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران تصریح کرد: مجموعه پنج‌گانه با کتاب‌های چندجلدی‌ها متفاوت است و کتاب‌های چندجلدی را باید کامل خواند؛ در حالی که به طور مثال در پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» هر کتاب هویت مستقلی دارد و می‌تواند جداگانه خوانده شود.

به گفته میرکیانی، رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل ( (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین چنین نوجوانان با مطالعه مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می کنند و با نا گفته‌هایی از مسائل پیرامون ، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود. 

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارمه ادبی خود دارد؛آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند